![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og det er jo domsavgjørelse på at det arbeidsmessige er i henhold til Norsk lov. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Front section flyer
|
![]()
Sant nok , men tror det aldri vil bli stille rundt FR så lenge de er her.
Domsavgjørelser eller ikke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Amatør
|
![]()
FRs påstander om blant annet pris og punktlighet kommer ikke fra uavhengige byråer, det er de selv som legger frem dataene - kan vi da stole på de?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Front section flyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så ... hvor mange ansatte har egentlig FR på Rygge? Hvor mange av disse skatter til Norge? Har de andre ansatte enn crew?
Jeg regner med at man i tillegg har ansatte på lufthavnen som mottar 'vanlig' lønn for å håndtere denne trafikken. Hvor mye taper lufthavnen/driftsselskapet per ansatt? Det at lufthavna ikke er istand til å tjene penger på driften er jo også tapte skatteinntekter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vel, du nevnte prispolitikken til Ryanair (såkalt villedende prissetting). Dette er det vi økonomer kaller unbundling, og er noe som ofte er resultatet i konkurranseutsatte markeder, for med mer konkurranse så er det vanskeligere å drive effektiv prisdiskriminering gjennom f.eks. "pakkede" produkter (eller "all inclusive", om man vil). Du nevnte også problemstillingen rundt det faktum at Ryanair benytter sekundærflyplasser som da gir lavere inntekter til Avinor, og som dermed gir mindre muligheter til å opprettholde flyplassnettet i Norge (argumentet kan sikkert brukes også utenfor Norge). Dette er også en konsekvens av dereguleringen, hvor det er fritt frem for alle som måtte ønske det (og som innehar de nørvendige godkjenningene) til å starte med flygninger mellom hvor det nå måtte være de ønsker å fly. Slik sett tenkte jeg at det var rimelig å vise til denne strukturelle endringen som viktig, og at dette ikke er noe som Ryanair eller LCC'ene har funnet på. Denne strukturelle endringen har naturligvis lagt grunnlaget for å kunne drive LCC og flyselskap som konkurrerer med de etablerte. Hva angår skattebetaling så regner jeg med at de ansatte er skattepliktige i de land de får utbetalt sin lønn eller utøver sin aktivitet. Så finnes det skatteavtaler som regulerer slikt. Det jeg har hørt er at pilotene regnes som selvstendig næringsdrivende, og at de dermed selv er pliktige til å sørge for innbetaling av skatt. I hvor stor grad de gjør dette er den enkeltes ansvar, men Ryanairs ansatte er jo ikke fritatt skatt per se. Selv en nullskatteyter kan likevel bidra til det felles beste gjennom avledet aktivitet (ref et tidligere innlegg), men det er selvsagt mer begrenset enn om de ansatte også bidrar med store skatteinntekter. Quote:
Disse stadige referansene til sekundærflyplasser er vel egentlig helt beside the point. Hvor FR ønsker å fly er opp til dem, og de får ingen passasjerer om passasjerene ikke synes det er OK å fly til disse sekundærplyplassene. I mange tilfeller kan kanskje til og med disse sekundærflyplassene være bedre alternativer enn primærflyplassene. Dette får kundene selv vurdere, synes nå jeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg har to Ryanair-flyvninger foran meg innen året er omme og jeg kan bekrefte at jeg nok får mye for pengene - skal ikke så mye til når produktet nesten er gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slik som Ryanair holder på reagerer jeg ikke på at noen slår tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som vanlig hard kritikk mot FR...parkeringsbillett dyrere...bla bla bla...Men når noen gir meg en tur tell en by med billig øl, fest og moro for 200 kr..så tar je den..videre at business nissene klarer å betale mellom 5-9 tusen for å komme send ned til samme lokasjonje je skar ha det moro på skjønner jeg ikke...slutt å mas om FR ,det er butikk som gjelder, samt når de fleste på forumet her er ansatt i et eller annet flyselskap med sterke fagforeninger som totalt har ødelagt det som kunne vært en spennende industri å satse på...så vet itte je...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan vi ikke melde oss ut av EØS og kjøre helt vårt eget løp her oppe i nord?
Ellers må vi godta utenlandske firma og håndverkere som bor på brakke i Norge kun for å jobbe og levere lave priser til nordmenn med lønninger vi aldri vil finne oss i. Stort sett alle store norske byggefirma har nå utenlandske ansatte. Disse bor ofte på brakke og jobber 4 uker og 2 uker fri etc hvor de drar tilbake til Polen eller Latvia etc. At Ryanair kjører samme opplegg vet jo alle. Men skal vi unngå dette holder det ikke å kritisere Ryanair. Da må vi heller bruke stemmeseddel og få oss ut av EØS. Mange norske bedrifter får ikke solgt sine varer om vi er utenfor EØS, men det får vi da heller tåle! Last edited by RYKogREIS; 03-11-2011 at 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Front section flyer
|
![]()
Skal man på en heisann tur eller en mini weekend tur og du bor i Østfold så er nok valget ganske lett noen ganger.
Har for morro skyld sjekka priser til TLL. Inkl avgifter for å bet med MC så kommer t/r på 246 .- Prisen med flybussen fra Sarp/Frstad/Halden osv koster 285.- en vei.... Ergo så kan man kalle mange her nede i Østfold for typiske FR kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Amatør
|
![]()
Har du sjekket prisen helt til øyeblikket da du skal betale? FRs pris er den som står på kredittkortregninga tilslutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Greie på business er meget relativt, for meg er det de jeg prater med som er godt voksne mennesker som sitter i gode posisjoner i bank og finans og ikke oss forumsynsere. De er i alle fall positive til Ryanair sett på som et selskap. Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Er ikke kundene rimelig med på at de må se på totalprisen som alt annet og er fornøyde med summen med tanke på hvor mange som "går på"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sosial dumping i forbindelse med ekspansjonen av OSL | The Ticketor | Småprat | 1 | 13-05-2013 14:37 |
Sosial dumping. Fyord innen byggebransjen men OK i flybransjen? | Farmer | Flyforum | 182 | 28-09-2009 11:23 |