![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror ikke man skal nedgradere folks følelse av service, imøtekommenhet og gjestfrihet til å kalle det "en brødskalk og 2 dl cola". Lufthansa er populære i Norge, og blant de jeg kjenner har selskapet en langt høyere stjerne enn SAS. Trolig er det ikke verdien av rundsktykket og to-tre flakser øl som er det viktige, men følelsen av at man får noe "ekstra" ved å velge LH fremfor SAS, Noreweian og Ryanair.
Kommer noen hjem til deg og du ikke tilbyr kaffe, en øl eller noe reagerer ikke folk negativt på dette fordi de synes at det er så viktig med denne koppen med kaffe, men på at man ikke gjør det som er forventet. Av et fullserviceselskap regner de fleste med å få noe (i alle fall de som ikke har flydd SAS mange ganger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Hva får du når du har samme billett-type hos Lufthansa? 2dl cola og en brødskalk. Champagne serveres ikke i C engang. Beklager at dette blir noe OT, men denne saken har flere sider. Mange kan gjerne mene at SAS er bare dritt, men jeg tror de som legger igjen litt penger i selskapet er ganske fornøyde. Jeg skal ta en OBJEKTIV sammenligning i løpet av kommende uke. Drar til Hanover med SAS i morgen, retur fredag, Hanover igjen neste søndag med Lufthansa. Last edited by Dag Viking; 26-03-2011 at 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De fleste reiser økonomi, og det var vel først og fremst det som var temaet der. Men jeg skjønner jo at jeg reiser så lite, legger igjen så lite penger og betaler så lite at jeg ikke er berettiget å ha noen mening, og kanskje er jeg ikke en gang verdig til å fly med dem ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Hva mener du forresten er så bra med det SAS selger? Sist jeg reiste SK kjøpte jeg en brødblings som smakte helt forferdelig, mye dårligere enn det man får servert hos de andre selskapene du nevner over her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Sett fra den andre siden, hvis BOB var så ille, hvorfor har også Skandinavias mest suksessrike flyselskap siste årene det?? BOB fordrer en viss kvalitet på maten, så kanskje bare jeg har vært heldig når jeg synes det jeg har fått har vært bra. Stort sett blir det champis og chips bak gardinen ![]() Quote:
Mine kommentarer er ut fra det jeg har fått servert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg klager ikke på SAS sin servering, men jeg synes man gjerne kunne ha en noe mer systematisk opplegg (jfr. tidligere kommentarer). Forøvrig reiser jeg som oftest på billigst mulig billett. Jeg synes også det blir litt hummer & kanari sammenlikninger. De som reiser på dyre billetter (Y+ og C) er i en litt annen situasjon enn de som reiser i økonomi. Jeg har inntrykk av at mange kommentarer dreier seg om økonomi, og ikke Y+ og C, selv om det ikke er eksplisitt nevnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men nei, vi ser ikke hva den enkelte passasjer betaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Innimellom så gjør man feil, produksjonen er feil, eller smaken stemmer overhodet ikke overens med det som leveres. Da klager man! På en skikkelig måte, og noe vil faktisk bli gjort med det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Om du ber om et glass vann på SAS så får du dette. Men du må kanskje vente noen minutter da dette ikke er noe vi har med på vognen. Men der ALDRI noe problem å få et glass vann på noen SAS flight. Opplever du noe annet, send meg en PM med flight nummer og dato. Alle som er passasjerer er viktige, så enkelt er det faktisk. Forstår at du setter det på spissen her, men det blir faktisk for dumt. Det jeg påpeker er at det ofte er de som betaler minst for billetten er de som klager mest på service. Det er et tankekors synes jeg, men alikavel viktige kunder. Skulle bare ønske at denne gruppen passasjerer kunne komme med mer konstruktive tilbakemeldinger, og ikke bare dritt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For øvrig synes jeg frokost-tilbudet til SAS er mye verdt, selv om jeg sjelden flyr på den tiden (heldigvis). Og når det kommer til servering BOB synes jeg det er kjekt at SAS tilbyr dette f.eks. OSL-AES, slik at man kan få seg en drikke (ØL). Men jeg skjønner at mange som reiser ofte og på forretningsreiser foretrekker å ha det stille og fredelig på en slik kort distanse, slik som konkurrenten har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Jeg flyr også veldig ofte på billige billetter, men må vel innrømme at jeg egentlig forventer det samme om jeg flyr på billige billetter som på flex (innenlands, vel og merke). Hvis SAS mener at man skal få mindre på billige (økonomiklasse-) billetter enn på dyrere så regner jeg med at de gjør det klart for oss reisende. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt OT kan det nevnes at jeg for litt tid tilbake ble utsatt for en forsinkelse på en kveldsavgang fra AES. Vi måtte sågar bytte fly pga fugl i motoren på den opprinnelige innkommende maskina. Det var som vanlig servering, BOB, men flyvertinnene valgte å ikke kreve betaling av de som bestilte vin etc (det var ytterst få), en ekstraservice som blir lagt merke til. Ikke nødvendigvis fordi man sparer 40 kroner, men fordi man føler at det er service og en forstålse for passasjerens behov for en vin i en sådan stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Mitt peong var at mange som er missfornøyde, ikke gjør det. De heller bare frustrasjon ut over crew. Greit det, men de fleste crew får ikke gjort så veldig mye med dette. Servicen man opplever innenfor de ulike klassene skal være lik, uansett. Men som jeg har påpekt så er det oftere en høyere forventning fra passasjerer med de billigste billettene. Dette gjelder naturligvis ikke de fleste, som er hyggelige takknemmlige mennesker som er med på å gjøre min jobb til verdens beste. Noe også de positive tilbakemeldingene som kommer inn gjør i stor grad, både her, direkte ombord og i ettertid fra pax personlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Som nevnt av flere - det er for så vidt ikke praksisen i seg selv som er så ille, men det er det uforutsigbare. Ellers synes jeg det er litt dumt å kalle kommentarene for "idotiske", da det er slik jeg som passasjer opplever det. At det ser annerledes ut fra en kabinansatt sin posisjon forstår jeg imildertid veldig godt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke selv er stor fan af vores BOB. Det falder ikke heldigt sammen med "Service And Simplicity", som SAS dikterer servicekæden efter.
Hvis det stod til mig, lagde vi Economy og Economy Extra sammen i EN serviceklasse, men stadig som to billettyper, hvor Extrabilletten ville beholde alle fordelene som fleksibilitet, Fast Track, flere bonuspoints, sent fremmøde i gaten og seating forrest i Economykabinen. (Der er ingen, der skal bilde mig ind, at vores forretningsrejsende booker billet i Y Class pga maden ombord). Alle passagerer bag gardinet ville så modtage samme inflight service. Et mere tidssvarende og basic oplæg alt efter rute/flyvetid. Væk med BOB og ind med en crossiant, bagel, lille sandwich eller bolle, en kop kaffe, vand og juice. Efter kl 9.30 mulighed for en øl eller vin og måske en cognac eller wiskey. I øvrigt indeholder en Extrabillet hos SAS flere fordele end en tilsvarende Flexbilet hos Swiss og Lufthansa. Så altså, Business, Extra og Economybilletter kan boostes på samme sæt som i dag på de fordele der findes inden for hver gruppe og harmonisering på tværs af indenrigs, intrascan, Europa og Intercont. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
På "mine" strekninger og tider (OSL-LHR-OSL og OSL-MAN-OSL) - har jeg ennå til gode å finne envei til under NOK 2000 - har vært oppe i over NOK 3000 på mange SK511 fremdeles Economy og BOB....så hva gjestene dine betaler er nok langt mere enn hva vår "venn" Bjarne Billig skryter av....
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Hva angår OSL-MAN så synes det som om flyene jevnt over er nokså fulle. I midtukedager kan man nok finne gode priser, men sist jeg fløy den veien endte jeg opp med å betale kun 3-400 kr ekstra for å få økonomi ekstra (og det hele veien til TOS) - da var mao. billigste økonomiklassebillett en vei til den nette sum av ca kr 3700,-. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servicekonsept SAS shorthaul | econ | Reiseforum | 120 | 13-02-2025 16:34 |
Gratis frokost Radisson i København? | Chriscross | Reiseforum | 7 | 09-05-2012 09:22 |
Ny SAS-frokost? | Chriscross | Reiseforum | 4 | 18-10-2010 11:46 |
SAS harmoniserer servicekonsept | CK | Flyforum | 28 | 14-08-2009 13:21 |
Gratis frokost på CoastAir | EB | Flyforum | 5 | 16-05-2007 16:43 |