![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skjer her a' :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hjelpe pax lite om de mister ett eller annet (conn/møte) p.g.a forsinkelse uansett hvor høyt/lavt selskapene ligger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Litt off-topic - DY har knepent best punktlighet på ENZV i oktober ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Det stemmer. 20min på innland-innland uansett flytype.
![]() |
#45 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS 139 8 94%
Norwegian 105 10 90% ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nowegian ser ut til å holde stø kurs mot milepælen "OSL's punktligste -okt 2010"
Fortsatt solid forsprang på nærmeste jet carrier - såpass solid at det må snubles skikkelig for å miste ledelsen. Ser for meg at det kan dukke opp ny introtekst på kioskene hos NAS på OSL? Noen forslag til slogon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Rullerende 4 uker skiller det lite, og SK har en forbedring sist uke så jeg tror ikke jeg setter særlig mye € på noen "vinner" her, men det gjør muligens du ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg syns det er litt sjokkerende hvis DY slår SK med 3-4% på punktlighet slik de ligger an halvveis i måneden nå. Det slår liksom litt luften ut av budskapet til SAS om at man sparer tid med å reise med de.
Spesielt interessant hvis det ligger noe nye rutiner m.m. bak også som gjør at dette blir permanent. Men som sagt.. syretesten kommer i vinter med problemer som kommer da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Newcomer
|
![]()
http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...enspunktlighet
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De har vel blitt foretatt noe deicing i dag (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
avsluttet
|
![]()
Jeg bare åpner noen tanker om punklighet v.s. forsinkelse rundt "konkurransen" ... om man har flaks/uflaks, dyktig/dårlig, rettferdige/urettferdige hendelser...
Om et flyselskap skulle få nedgang i punktlighet bare fordi de flyr ofte til steder som har tett trafikk og bare får slot-delayer, og push etter rutetid, og ankomst etter rutetid, bare grunnet slot-delays, så blir jo statistikken ganske urettferdig da dette ikke har med selskapet å gjøre, men respektive lands' luftkontroll og deres kapasitet - som ikke selskapene kan rå over. Og ikke minst, alle flya må jo så og si deices på vinterstid. OSL er også en permanent byggeplass - så det blir mange bussgater, og etpar taxebaner stenges (mer trafikk andre taxebaner) - fjernpark innland blir vel antageligvis fylt med morrasflighter (fremmede som havner fjernpark innland) som skal gå rundt 7-draget - og i tillegg skal flya på innland oddetalls siden pushe samtidig alle mann, gt 23-21-19-17-15-13-11 slik at man får sen push grunnet "traffic behind"... Har selv måttet vente en 20min på fjernpark innland grunnet dette... Jeg bare tenker litt høyt... Selvom selskapene er klare på rutetid, så har man alle de andre urettferdige faktorene som selskapene ikke rår over som da også påvirker punktligheten. Det blir delayed push, og flyet kommer litt seinere enn ankomsttid på destination, og kommer tilbake med RA kode, og dette baller seg på... Så - selvom Rfly/DY eller SK/SGH er meget dyktige - så har man alle de eksterne faktorene rundt oss. Ja, vi som jobber i lufta og på bakken *er* dyktige! Hadde alle faktorer vært samarbeidsvillige og medgjørlige, så hadde jo alt hatt 100% ontime... Det er jo også det egentlig alle parter ønsker også. Men det fins alltid motsetninger! Jeg vil bare nevne til alle luftfartsarbeidstakere; Vi ER flinke. Vi SKAL ikke jobbe mot hverandre! Ikke rakk ned på hverandre! Vi ER ikke fiender. Vi ER kollegaer alle sammen. Ikke ment som noen kritikkverdig post, bare at man skal vel vite at alle jobber alltid hardt med punktlighet. Last edited by Wishmaster; 18-10-2010 at 13:31. Reason: addoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Naa foregaar mesteparten av deicingen remote, saa med mindre de maa vente paa tur foer de faar starte opp, vil det ikke synes paa annen statistikk enn der ankomsttiden regnes inn. Og den ser vi jo kun en gang i maaneden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
avsluttet
|
![]()
Pushback'n går som normalt, og så taxer de til deice, og kø, og deices, og takeoff.
Og så kommer dem seg avgårde dit dem skal, lander etter rutetid. Og GHA får ikke snudd'n fortere enn std minimum turnaround, og RA er faktum. Og flyet pushes på RA tid, og må i ny deice, og tar av litt etter, og kommer frem enda mer forsinket. Eller baker dem inn ekstra taxetid evt deice tid i flightplan/rutetiden? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DY - OSL's mest punktlige
Men ikke i dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Differansen til neste jetcarrier er såpass at stor at det ikke hjelper om denne klarer seg ute forsinkelser resten av oktober; forutsatt at DY leverer punktlighet rundt 90%. Forspranget er STORT - likefullt vil jeg tro at "en klasse for seg" gjør triumfen enda mer smakfull. OSL har hatt smakebiter av vinterdrift, men husk at også vinterdrift fra andre flyplasser påvirker i form av innkommende rotasjonsforsinkelser. OSL er også kjent for FZFG. Kommer disse dagene overraskende, eller ligger det finslipte rutiner klare fra bakkemannskapene? Gjør klar til en spennende uke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Imponerende opphenting av DY når det gjelder å få orden på sin drift.
Pr i dag ligger de for OSL sin del 2,4 prosentpoeng foran SAS. Nå har SAS ca 20 prosent større antall avganger, med 2676 mot DY sine 2158, uten at dette bør ha noe å si. Begge selskap har i snitt en forsinkelse på 3 min i følge denne meget fine oversikt fra OSL. http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...onth=10&type=D |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Newcomer
|
![]()
Mulig jeg er teit, men på OSLs statistikk er det da flere selskaper med punktlighet på 100% (Czech Airlines, Thai Airways mm). Er ikke disse da mest punktlig på OSL?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med slike selskaper så er det for det meste enten 0, 50 eller 100...Derfor blir det litt for dumt å regne alle selskaper for seg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
... |
|
![]() |
![]() |