Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-08-2010, 13:02   #41
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Thai Re: OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Ja, dette var en flott rapport, men mange fine bilder!
Takk for det Bizflyer, setter pris på det...

Quote:
De setene dere fikk nedover var en del hakk over den bizclassen jeg ble presentert for på en av de nye 744 maskinene deres (gammel konfig) fra FRA. Setet kunne lenes 5 cm bakover. Det var et HELVETE.
Hmm...formoder det var noe galt med setet (!), har fløyet disse maskinene mange ganger på «Premium Economy» (gml. business), og finner de ganske behagelige, bra med plass osv. Selvsagt utdatert ift. mange andre kabiner av nyere dato, men helt ok for meg. Manco på AVOD er selvsagt ikke bra...... Forøvrig syntes jeg at servicenivået på CPH/ARN-BKK m/Premium Eco holder tritt med Business OSL-BKK, kanskje noe Thai burde sett litt på.(Altså hevet standarden noe fra OSL J klasse!)

Quote:
Maten til TG er heller ikke mye å skryte av synes jeg. Maten på utreisen lignet litt på menyen vi fikk FRA-BKK. TG serverer alltid en forrett som er en underlig kombinasjon av mye rart. Hovedrettene er små og smaker overhodet ingenting.
Jeg forstår heller ikke hvorfor de kutter ostevognen på langdistansene. Fløy også BKK-MNL-BKK i sommer, og der var ostevognen på plass.
Tja, har vel bare SAS samt Finnair å sammenligne med på langdistanse, både Business og Economy, og syntes vel generelt sett at flymat ikke er av den mest smakfulle. Dette er jo subjektivt i og for seg, og vanskelig å måle tror jeg. Vi har jo alle våre preferanser, og personlig klarer jeg ikke å skille nevneverdig mellom nevnte selskap. Hva mengde mat angår, så er jeg av storspist type, og er godt fornøyd med mengde osv. på Thai.

Quote:
Reisekamerat T som jeg reiser sammen med har samme snorkeproblem som kan reisekameraten din. Morsomt å se flyvertinnenes reaksjon når han drar igang sagbruket....
Hehe..., ja noe til felles er jo bra...Helt utrolig å høre på til tider spør du meg...

Quote:
Dessuten er jeg forundret over at de fleste av TGs ansatte er så dårlig i engelsk. Ja, det er et problem til tider føler jeg.
Har vel hatt 2-3 årlige turer med Thai årlig siden år 2000/01, (Stort sett SAS, Finnair og Charter før det)og har sjelden hatt problemer med dårlig engelsk, så om begrepet «de fleste, så dårlig osv.» passer inn her vil jeg av egen erfaring si meg uenig i. Men, det er helt klart forbedringspotesiale på flere av de ansatte!

Quote:
En ting er sikkert! Jeg ville aldri betalt 19500 nok for å fly TG til BKK når jeg kan fly SAS via CPH til kr 14 500,-!
19500,- NOK er selvfølgelig mye penger, men sammenlignet med «Normal/fullpris Business» på tilsvarende «leg» fra andre destinasjoner (ARN,CPH,MAD,ZRH,FRA osv.) så er vel ikke dette så galt. Hvordan SAS kan selge sine Business billetter til denne prisen vet ikke jeg, men kom disse fine prisene etter oppstart av OSL-BKK, og er det et tilsvar/mottiltak ifm. oppstart av denne ruten, eller har denne prisen eksistert lengre enn som så? (Jeg spør legitimt her, for jeg vet ikke...) Uansett så er dette et meget godt tilbud fra SAS, og du skal ikke se bort i fra at jeg prøver neste tur med SAS etter ditt «store engasjement» for saken...Hehe ;-)

Quote:
Ser også at du har gullkort hos TG. Jeg synes de gir dårlig med poeng ettersom man bare får 125% når man flyr biz, mens hos SAS får du 200%.
Er helt enig i dette, synd Thai ikke følger «normen» til fler i alliansen her.....

Quote:
Men takk for fin rapport! Godt du er fornøyd med TG iallefall, selv om jeg selv har lovet meg selv at jeg ikke skal fly TG igjen med mindre det ikke er noe annet alternativ.

BF
Som sagt, takk for god tilbakemelding på TR Bizflyer, synd med dette «vonde båndet» du har til TG. Skulle ønske jeg kunne rettet på den saken....Kanskje over en god XO ved anlednig...

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 14:03   #42
Bronzee
pr0

Bronzee's Avatar

Default Re: OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1

Veldig bra TR!
Bronzee is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 13:20   #43
marrus
Newcomer

Default Re: OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1

legge spesielt merke til den kjekke unge mannen som står i broen når flyet pushes!smask!
ILIH
marrus is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules