Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2010, 14:33   #41
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Default Re: Bruden mister bryllupet pga teknisk på flyet

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Hadde det vært siste avgang med f.eks. Air France og det hadde oppstått problemer, samtidig som neste flight var full, så er det vel ikke gitt at folk hadde kommet fram så veldig mange timene før.
For å si det sånn, hadde det vært SAS så hadde de ikke ventet 24timer. Det vet jeg bare, og det så jeg og merket når det var askesky.

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 14:37   #42
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Var det stappfullt paa AF og SK (eller andre muligheter til Paris) den dagen? Naar det er snakk om eget bryllup, og har raad til aa ha det utlandet, saa burde man ha raad til aa dra kredittkortet og hoste opp for en billett med noen som faktisk floy til Paris den dagen
Old 10-07-2010, 15:00   #43
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Jeg tror ikke det er mange alternativene paa Orly paa kveldstid .. du kommer deg heller ikke over til CDG foer siste fly er gaatt ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 15:20   #44
RYKogREIS
ScanFlyer Blue

RYKogREIS's Avatar

Hvor voksen språkbruk er det av Løberg med "udugelig drittselskap"?

Feil skjer, hos Norwegian og andre. I høysesong er det ikke lett med alternativer.
I tillegg er Norwegian et lavprisselskap som med et enkelt konsept som har revolusjonert flybransjen i Norge slik at alle har råd til å fly. Litt ydmykhet og respekt til Kjos & Co er på sin plass.

Med askesky og flystreik friskt i minne er det knapp tid å fly inn sent kvelden før man gifter seg.
Hvis Løbergs tid en lørdag er så verdifull og viktig at det er verdt å annonsere til hele landet at han må ha en ekstra natt i Paris må han nesten være president eller kjendis.
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 15:54   #45
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post
Hvor voksen språkbruk er det av Løberg med "udugelig drittselskap"?

Feil skjer, hos Norwegian og andre. I høysesong er det ikke lett med alternativer.
I tillegg er Norwegian et lavprisselskap som med et enkelt konsept som har revolusjonert flybransjen i Norge slik at alle har råd til å fly. Litt ydmykhet og respekt til Kjos & Co er på sin plass.

Med askesky og flystreik friskt i minne er det knapp tid å fly inn sent kvelden før man gifter seg.
Hvis Løbergs tid en lørdag er så verdifull og viktig at det er verdt å annonsere til hele landet at han må ha en ekstra natt i Paris må han nesten være president eller kjendis.
Jepp, bow down like worthless scum til helten Kjos..

Ikke lett aa booke om?? Gjoer ett soek i Amadeus saa ser du at det er tilgjengelighet paa en haug med alternativer fra CDG. Det er ikke tilgjengeligheten som er problemet. Problemet er viljen og elendige unnskyldninger som det du her presenterer. Tror du AF eller SK hadde brukt 24 timer paa aa faa paxen hjem i en slik situasjon? Get real!

Det har tidligere vaert debattert paa forumet og enkelte DY tilhengere har hardnakket paastaatt at DY booker om til andre selskaper i situasjoner som dette. Naa har vi faatt bekreftet at saa ikke er tilfelle.

Ett par viktige poeng som de som mener paxen ikke fortjener noe sympati her:

Det interesserer meg midt oppaa ryggen at det er handling selskapet som har ansvaret for hvordan paxen ble behandlet. Norwegian har hyret inn ett selskap som er deres representant og er selvsagt 100% ansvarlig for det valget.

At man hyrer inn andre selskaper er jo helt ok, men jeg synes jo dette opplegget hoeres mildest talt suspekt ut. Jeg hadde ihvertfall hoppa av denne karusellen lenge foer solen gikk ned i Paris foerste kvelden.

Til vaar venn som har skrevet et meget godt referat, gir jeg han mye mer respekt enn det Norwegian fortjener. Klart det er sjans for overdrivelser, men han er garantert smart nok til aa dokumetere paastandene sine naar han gaar ut paa denne maaten. 24 timers forsinkelse ala sydenopplegg er uansett uomtvistet. Skjoenner ikke hvordan noen med respekt for seg selv kan forsvare slik elendig kundeservice her i traaden. Anyways, vaar referent gjorde kun en feil: Valgte feil selskap fra feil flyplass. Ikke godt planlagt siden Orly ikke har ett eneste selskap som server Norge og har veldig lite flighter.

Og til slutt til bruden: Ja, hun burde kanskje hatt en back up for sin flight, men jeg har sympati for henne alikevel. Det aa vaere 24 timer sen er totalt uakseptabelt, men i typisk Norwegian propagandastil, legger de seg aldri flat og beklager. Damen virket (skroet ihvertfall over) aa vaere reisevant. Jeg hadde planta raevva mi i ei drosje asap og dratt til CDG for deretter aa fly med ett ordentlig flyselskap.

Her burde Norwegian legge seg langflate, noe de selvsagt ikke gjoer og siden de ikke gjoer det, tror jeg skal hive meg paa sjarkens klassiker: Nok en grunn til ikke aa fly Norwegian
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 16:05   #46
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jepp, bow down like worthless scum til helten Kjos..

Ikke lett aa booke om?? Gjoer ett soek i Amadeus saa ser du at det er tilgjengelighet paa en haug med alternativer fra CDG. Det er ikke tilgjengeligheten som er problemet. Problemet er viljen og elendige unnskyldninger som det du her presenterer. Tror du AF eller SK hadde brukt 24 timer paa aa faa paxen hjem i en slik situasjon? Get real!

Det har tidligere vaert debattert paa forumet og enkelte DY tilhengere har hardnakket paastaatt at DY booker om til andre selskaper i situasjoner som dette. Naa har vi faatt bekreftet at saa ikke er tilfelle.

Ett par viktige poeng som de som mener paxen ikke fortjener noe sympati her:

Det interesserer meg midt oppaa ryggen at det er handling selskapet som har ansvaret for hvordan paxen ble behandlet. Norwegian har hyret inn ett selskap som er deres representant og er selvsagt 100% ansvarlig for det valget.

At man hyrer inn andre selskaper er jo helt ok, men jeg synes jo dette opplegget hoeres mildest talt suspekt ut. Jeg hadde ihvertfall hoppa av denne karusellen lenge foer solen gikk ned i Paris foerste kvelden.

Til vaar venn som har skrevet et meget godt referat, gir jeg han mye mer respekt enn det Norwegian fortjener. Klart det er sjans for overdrivelser, men han er garantert smart nok til aa dokumetere paastandene sine naar han gaar ut paa denne maaten. 24 timers forsinkelse ala sydenopplegg er uansett uomtvistet. Skjoenner ikke hvordan noen med respekt for seg selv kan forsvare slik elendig kundeservice her i traaden. Anyways, vaar referent gjorde kun en feil: Valgte feil selskap fra feil flyplass. Ikke godt planlagt siden Orly ikke har ett eneste selskap som server Norge og har veldig lite flighter.

Og til slutt til bruden: Ja, hun burde kanskje hatt en back up for sin flight, men jeg har sympati for henne alikevel. Det aa vaere 24 timer sen er totalt uakseptabelt, men i typisk Norwegian propagandastil, legger de seg aldri flat og beklager. Damen virket (skroet ihvertfall over) aa vaere reisevant. Jeg hadde planta raevva mi i ei drosje asap og dratt til CDG for deretter aa fly med ett ordentlig flyselskap.

Her burde Norwegian legge seg langflate, noe de selvsagt ikke gjoer og siden de ikke gjoer det, tror jeg skal hive meg paa sjarkens klassiker: Nok en grunn til ikke aa fly Norwegian
Hvor er "like" knappen hen? Bra skrevet

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 16:14   #47
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jumper G5 View Post
Et nettverksselskap ville nok ha klart å booke om passasjerene, om enn via andre flyplasser og med andre flyselskap, rimelig raskt, og i det minste neste morgen. Deri ligger mye av forskjellen mellom et LCC som DY, og et nettverkselskap som i tillegg betaler medlemsskap i IATA og har systemer i orden for ombooking på beste måte.
...og alle husker vel hva som skjedde med Thai i vinter? Det ble både en og to dager. Ikke alltid det ordner seg selv om man er i riktig allianse eller er flag carrier heller...
Old 10-07-2010, 16:30   #48
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Ikke så lenge siden SAS reddet et bryllup: http://mobil.an.no/nyheter/article5076188.ece

De fløy en omvei fra TOS via BOO til LYR
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 16:32   #49
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Jeg minner om ......

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post

Mod note: Nå holder vi nettverks vs billigselskaper ute av denne tråden .. OK?
Shit can happen for alle og gjoer det med jevne mellomrom.

Kjernen her er:
- Daarlig haandtering og ansvarsfraskrivelse
- Usanne opplysninger gitt til paxen om teknisk vs inspeksjon (?)
- Bruras forsinkelse og tette planlegging.
- Vitnets cred

Har jeg faatt med meg det groevste?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 16:33   #50
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Stor forskjell på IC og europaflyvninger.
Er heller ikke lett å vite når man skal "hoppe av" og velge andre alternativer, man vet jo aldri at forsinkelsen blir så stor som 24 timer in the first place.
Old 10-07-2010, 17:11   #51
DY_ENZV
ScanFlyer Blue

Nå er det vel ikke bare bare å booke om eller sende ett erstatnings fly heller i dette spesielle tilfellet....

For å se litt på fakta her! Flyet hadde opprinnelig avgangstid fra Orly Airport klokken 20:30 lokal. Da det først ble forsinket en time eller to er jo det noe som kan skje alle selskap! Har jeg rett? Ingen så begynner masseombookinger etter 1,5 time forsinkelse... For å komme med en annen fakta opplysning, operational hours til Orly Airport er fra 0600-2330! Det vil si at på tidspunktet omfanget av flyforbudet til Tor-Air ble kjent, hadde det vært umulig for Norwegian å sende ett erstatningsfly grunnet stengt flyplass... Transfer fra ORY til CDG er beregnet til omtrent 45 minutt til en time.. Skal du i tillegg hente ut bagasje, reise til CDG, passere check-in å komme seg til gaten kan du beregne deg god tid.. Hadde norwegian i det hele tatt booket om til andre selskap hadde jeg ønsket deg lykke til å finne ett fly til Norge fra Paris klokken 11-12 på kvelden.....

Kan ikke helt se hvordan Norwegian kunne ha løst dette annerledes på en annen måte den kvelden annet enn hotell så slutt å syt om dette med ombookinger!!!! Hadde SAS selv flydd til ORY på samme tidspunkt tror jeg at de selv hadde fått problemer

Jeg frykter derimot at dette med Tor-Air kan utvikle seg til enn ny sak slik de hadde med Hola Airlines for noen år siden..
DY_ENZV is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 17:27   #52
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by DY_ENZV View Post
Kan ikke helt se hvordan Norwegian kunne ha løst dette annerledes på en annen måte den kvelden annet enn hotell så slutt å syt om dette med ombookinger!!!! Hadde SAS selv flydd til ORY på samme tidspunkt tror jeg at de selv hadde fått problemer
Klart man kan syte når det går 24 timer før man kommer seg avgårde. Det burde gått halvparten, og passasjerene burde vært sendt med første fly neste morgen.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 18:25   #53
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by DY_ENZV View Post
Nå er det vel ikke bare bare å booke om eller sende ett erstatnings fly heller i dette spesielle tilfellet....

For å se litt på fakta her! Flyet hadde opprinnelig avgangstid fra Orly Airport klokken 20:30 lokal. Da det først ble forsinket en time eller to er jo det noe som kan skje alle selskap! Har jeg rett? Ingen så begynner masseombookinger etter 1,5 time forsinkelse... For å komme med en annen fakta opplysning, operational hours til Orly Airport er fra 0600-2330! Det vil si at på tidspunktet omfanget av flyforbudet til Tor-Air ble kjent, hadde det vært umulig for Norwegian å sende ett erstatningsfly grunnet stengt flyplass... Transfer fra ORY til CDG er beregnet til omtrent 45 minutt til en time.. Skal du i tillegg hente ut bagasje, reise til CDG, passere check-in å komme seg til gaten kan du beregne deg god tid.. Hadde norwegian i det hele tatt booket om til andre selskap hadde jeg ønsket deg lykke til å finne ett fly til Norge fra Paris klokken 11-12 på kvelden.....

Jeg frykter derimot at dette med Tor-Air kan utvikle seg til enn ny sak slik de hadde med Hola Airlines for noen år siden..
Det er vel ikke hva Norwegian gjorde paa kvelden som er sakens kjerne, men at det tok mestparten av neste dag til aa faa folket hjem....DY Operations burde ha sett at her har vi et problem og hatt en loesning som fikk passajerene avgaarde 07-08:00 om morgenen etterpaa....det kunne de ha greid med en natt i mellom....

Personelig tor jeg at DY skal vaere oppmerksomme paa nettopp slike episoder...for mange av disse og en vil merke det i lang tid...slik SAS har med streiker, noe som sitter inngrodd i folket selvom det ikke har vaert streik paa aldri saa lenge....noen slike ting brenner seg fats og kan ha langt tids skader....

Jeg synes 24 timer foer burde vaere tilstrekkelig...selv hadde vi avreise Seattle 48 timer foer vaart eget bryllupp - og selv med streik i SAS CPH (SK938 gikk SEA-ARN) saa rakk vi vaart bryllupp i Droebak....24 timer fra Paris burde DY klare....
Old 10-07-2010, 18:47   #54
Vr
ScanFlyer Blue

Vr's Avatar

Jeg blir nesten målløs av sas-fanclub her på forumet som grasper en hver mulighet til å drive drittkasting mot DY samt å fremheve sitt idol-selskap som selvfølgelig hadde løst alle problemer bedre enn DY.

Quote:
Originally Posted by Fly high View Post
I dette tilfellet er det en tydeligvis observant passasjer som har beskrevet sine opplevelser (og det virker som han er en relativt oppvakt fyr), og konkluderer med at han ikke vil reise mer med "det drittselskapet". Det burde mane til i alle fall en viss ettertanke, og ikke føre til at man kaster seg i skyttergraven og kritiserer passasjerene for at man ikke har reist tidligere!

Jeg sier ikke at den navngitte passasjeren nødvendigvis har 100 prosent rett, men jeg reagerer på at enkelte innen bransjen er så til de grader negative til reaksjoner fra passasjerene. En viss ydmykhet hadde muligens vært på sin plass eller?
Når det gjelder denne paxens uttalelser, er det noe jeg er ganske sikker på at alle flyselskap hører dette hver dag (jeg skal aldri fly med xx noe mer, drittselskap osv.) Til og med i allmektige, hellige sas hører man dette. Og det kan være allt fra at man har gått tom for catering, forsinkelse, at man ikke får lov å ha med sin St. Bernard i kabinen eller at man blir nektet alkoholservering når man har fått nok.

Disse situasjonene (med snag/uregelmessigheter) er preget av mye villedende informasjon som går mellom mange ledd, ORY handling, Tor air ops, DY ops osv. Det tar tid å både få oversikt, og løse dette på korrekt måte. Å få franske handling agenter til å busse all pax til CDG vil jeg tro er dømt til å mislykkes. For å si det slik, det er mye som blir lost in translation selv de dagene allt tilsynelatende går normalt der nede. Med night curfew på ORY så begrenser da mulighetene seg selv.
Vr is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 18:52   #55
Jumper G5
ScanFlyer Gold

Her var det mange ømme tær, så for min del avslutter jeg med å skrive at DY gjerne må fortsette på denne måten for min del. Da blir alle fornøyde (-:
Old 10-07-2010, 19:02   #56
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jumper G5 View Post
Her var det mange ømme tær, så for min del avslutter jeg med å skrive at DY gjerne må fortsette på denne måten for min del. Da blir alle fornøyde (-:
Denne saken ser vel ikke ut til å være godt håndtert av DY og jeg håper at jeg aldri blir utsatt for en så stor forsinkelse & tilsynelatende dårlig informasjon fra flyselskapet. Andre selskaper synes å jevnt over være flinkere til å håndtere slike irr situasjoner, men som -MOW påpeker så skjer det nok glipper hos de fleste. Jeg kan likevel ikke helt fri meg for et inntrykk av at enkelte av de som er kritiske i denne saken ville vært veldig mye mer tilbakeholdne om det var et annet selskap det gjaldt (og nok heller inntatt en "la oss vente å se hva som egentlig skjedde"-holdning, for det er så mye vi ikke vet). Jeg har ingen tær i denne bransjen, så for meg er det overhodet ingen prestisje i dette.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 20:14   #57
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Hvor er "like" knappen hen? Bra skrevet
Mangler også "I Like" knappen her på forum. Hvornår får vi den indført?

Tommy du rammer sagens kerne 100%.

I REALLY LIKE...
Old 10-07-2010, 20:50   #58
bu995
ScanFlyer Blue

bu995's Avatar

Og jeg fatter ikke hvorfor ikke Morten M. Løberg gikk direkte til VG med historien sin hvis den var SÅ viktig...... Neida, den må han skrive som kommentar på artikkelen. Dust...
bu995 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 21:10   #59
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vr View Post
Jeg blir nesten målløs av sas-fanclub her på forumet som grasper en hver mulighet til å drive drittkasting mot DY ....

Vr, siden du siterer meg, regner jeg med at du innlemmer meg i denne fanklubben. Dette avsindige misforhold må straks og uten ugrunnet opphold motsies og avvises!

Jeg har aldri, sier og skriver aldri - tilhørt noen "sas-fanclub", verken her eller andre steder (det tror jeg temmelig mange i forumet kan bevitne). Snarere har vel også jeg reagert på at dette forumet har en lett overvekt av SAS-ansatte (og nå var jeg bevisst diplomatisk ...)

Jeg gir bengen i hvilke selskap det handler om - det jeg reagerer på er ansatte i luftfartsbransjen som ser på klagende passasjerer nærmest som avskum (og duster, ser jeg en har brukt her nå - imponerende!). Jeg håper ikke disse menneskene har med service å gjøre.
Fly high is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 21:24   #60
Vr
ScanFlyer Blue

Vr's Avatar

Siterte deg etter min lille tirade på toppen der, mente ikke å inlemme deg i denne fanklubben.
Vr is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules