![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvem sjekker sikkerhetskontrollørene?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
De sjekker seg selv. Skjønn det de som vil.
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med alle forbehold fordi jeg baserer meg på en avisartikkel:
- Flygere må underlegges sikkerhetskontroll fordi de kan ha med utstyr som kan ende opp i feil hender. Det er ingen som tror at flygerne sjøl vil utføre uhumskheter. - Mannskap på lufthavner får ta med verktøy inn på rød sone, men utstyret må sjekkes inn og sjekkes ut. Det kan flygere også gjøre, så vidt jeg vet. Denne regelen må selvsagt være stiv. Jeg synes det er merkelig hvis man skal tillate flygere å ta med utstyr (som kan glemmes/mistes/henlegges) når man ikke tillater bakkemannskap å gjøre dette. - Hvis man er mot regelverket må man arbeide mot dette på en organisert, sivil måte, ikke med det personlige initiativ (Gjerne med varslet streik eller underskriftskampanje eller oppmøte på statsministerens kontor for min del). Det eneste man oppnår med "personlig opprør" er ubehageligheter og forsinkelser. Og svekket tillit til profesjonen. Så kan man ellers være så mye mot regelverket man vil. Men hver enkelt person er ansvarlig for å følge det regelverk som man er underlagt på jobben. Opprøret skal ikke foregå i tjeneste. Da forsvinner tilliten til tjenesten. Hvilke andre områder vil vedkommende "protestere" mot rigide regler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hverandre er vel riktigere å si? Eller er det kun én "kontrollør" på kortbanenettet(jeg trodde jo Widerøe hadde sånne fancy "alt-i-ett-stasjoner" hvor man gikk gjennom security direkte ved ckin?) - slik at dette ikke fungerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
at your service!
|
![]()
Widerøe er - heldigvis - vekke frå sec-kontrollen no, og alle innsjekksskrankar er vekke frå sjølve kontrollen. Securitas har vel minimum tre stk på dei alle fleste stasjonar. Trur eg....
![]() |
#47 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
"Svar 4: Alle som skal om bord i et fly skal sikkerhetskontrolleres. Dette gjelder også for politi og tollere. Politi- og tollere i tjeneste på lufthavnen er unntatt fra sikkerhetskontroll når de utfører tjenesteoppdrag på lufthavnen. " Dvs - hvis du skal gjøre noe faenskap, allier deg med en politi eller toller, og møt vedkommende etter security... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er politiet bevæpnet må de sende våpenet gjennom røntgenmaskinen. Det kan jo hende våpenet inneholder en farlig gjenstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Man kan aldri gardere seg 100% mot faenskap og utro tjenere, men man kan ihvertfall gjøre det vanskelig nok til at de fleste slemmingene prøver noe annet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Det finnes regler for hva slags verktøy man har lov til å ta med innenfor CSRA-området. Hvis umbraconøkkel står på den listen så skal den skrives i loggen. Er det noen her som synes at sikkerhetsvaktene faktisk skal begynne å bruke skjønn i forhold til hva slags verktøy som skal unntas fra en liste som er utarbeidet i forhold til en risikotrussel? Umbraco? Torx? Som kanskje passer akkurat til dørhengslene til cockpitdøra? Vet du hva som er farlig å ta med om bord i et fly? Personlig synes jeg alle skal skjæres over en kam, hvis vi først skal skjære. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vet ikke hva politiet skal, men jeg har da sett ubevæpende politimenn bare gå rett gjennom slusen. Det jeg derimot har sett, og reagert mer på, er hvordan jeg en gang gikk rett etter en utenlandsk air marshall (ikke amerikansk, det jeg kunne forstå) i slusen, med hans utstyr, pakket i en hvit plastpose, ble kjørt gjennom x-raymaskinen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Politi i tjenste på lufthavnen, Brann-Redning i utrykning, ambulanse i utrykning, tollvesen i tjeneste på lufthavnen er utelatt fra sikkerhetskontroll. Alle andre må underlegge seg kontroll.
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er 100% enig med ATCK, bra og saklig innlegg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Saken her ikke unbraco-nøkkelen, men at den ble hentet/overlevert uten å gå veien gjennom sikkerhetskontrollen så vidt jeg kan tolke artikkelen:
Quote:
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, saken dreier seg ikke om umbraconøkkelen
|
![]() |
![]() |
![]() |