![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Uansett hadde jeg akseptert at det f.eks var 25% i L og K og andre superbillige billetter, men f.eks W burde gi 100% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du har helt rett, postet svaret mitt før jeg rakk å dobbeltsjekke. Forøvrig håper jeg at EB-programmet blir relansert i ny og mer attraktiv form på vårparten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
KL aner jeg ikke, men her er BA Travel class Fare class FIRST F or A Club Europe & Club World (Business class) J, C, D or I World Traveller Plus (Premium economy) W or T Euro Traveller & World Traveller (Economy) Y, B or H UK Domestic Y, B, H or C Merk at for å oppnå status hos BA, opptjener man Tier points. Du får INGEN Tier points i lavere klasser enn dette, men du opptjener miles, 25% av faktisk reiste miles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
W-klassen er forøvrig ikke ille priset til USA ved reise innen slutten av mars, ca. 5000 kr alt inkl. til EWR f.eks, og K-kl ligger på 4000 kr. For en V-klasse og dermed 100% EB-poeng må man ut med rundt 6000 kr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
V klasse med AF neste september til NYC er kr. 4.329. 100 % opptjening FB-MILES og avbestilling MOT EUR 100 !!
I tillegg får vi flygærne A318 til CDG, valget mellom A330, B777 og B744 over dammen ( har selv valgt 777+744, tidlig fra CDG og sent fra JFK ) , gratis champis og drinker etc. SK med 100 % EB opptjening er kr. 1.800 mer og de har frekkheten til å ta betalt for drinker !! Valget er lett om dagen !! For to pax ( som for mitt vedkommende ) blir det kr 3.600 mer. Nok til brukbart hotell på Manhattan for en weekend !! :exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her er en saks fra en tilfeldig avgang i morgen: SK 803 0 OSL 12/21/06 07:50 AM LHR 12/21/06 09:25 AM 738 B C9 D9 J9 Z9 Y9 S0 B9 E0 M0 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg ser du har hentet ut et AVA display på OSL LHR ovenfor (amadeus?. Hvis du henter opp et prisdisplay i samme slengen (i amadeus skriver man FQDOSLLHR/IL/ASK) så ser du hva som er publisert av priser og at V-kl ikke fremgår, tar du FQDOSLEWR/IL/ASK derimot ser du en publisert V-kl pris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Snakk om mange smultringer!
Med et nytt år, nulles både UA og AA kontoene mine ![]() UA: Membership level: 1K Current redeemable miles balance: 745,817 Year to date Elite Qualifying Miles (EQM) 0 Year to date Elite Qualifying Segments (EQS) 0 AA: Status: PLATINUM Program to Date Miles: 29,592 YTD Elite Qualifying Points: 0 YTD Elite Qualifying Miles: 0 YTD Elite Qualifying Segments: 0 Her er det bare å begynne å jobbe! Har mange reiser booket for januar, skal poste status fortløpende.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag kom velkomstpakken, inkludert et små harry AA Platinum kort:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Snakk om 80-talls design
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Måtte nesten vekke liv i denne tråden igjen. Grunnet jobbskifte, har reise aktiviteten gått betraktelig ned i 2007. 1K og EBG beholdes på håret, men AA Platinum som jeg her sleit meg til i denne tråden, hadde jeg ikke sjans på. Det ble kun 18000 EQMs i 2007, 50K var nødvendig for å beholde Platinum. AA var dog hyggelige og sendte meg Gold status i et år til og et tilbud om å beholde Platinum for USD499. Vi får se hvor jeg havner i jobb, tilbudet er godt ut mars.
Så kortstokken ble betraktelig tynnere i år, Hilton ble Silver VIP, Rica Gold ble blått, det samme med Gold Points... Hyatt fortsatt i fin form, det samme med Starwood som er sikker Plat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Superflyer
|
![]()
Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe.....
![]() Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng...... Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory".... Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil også være med, her ser dere status for mitt mål - OnePass Gold... som oppnås iløpet av året
![]()
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hos UA finnes det 4 nivåer: Basic (som EBB), Premier (som er *Silver), oppnås ved 25.000 miles flydd pr. år, Premier Executive (*Gold), 50K pr. år og 1K (også *Gold) 100K pr. år. Så du skal ha litt aktivitet for å komme på topp. Hva får man her oppe? Poengmessig akkurat det samme som ved 50K, men man får boarde først, har egen innsjekkinsskranker, får flere eksklusive oppgraderings vouchere etc. Det finnes også et nivå kun for inviterte i UA som kalles Global Services. Her må du kun fly på fullpris, business eller first for å få invitasjon. Hos AA er det samme opplegget, kalles Gold, Platinum og Executive Platinum med VIP på toppen. I BA er det Silver og Gold, Premier er superkortet som veldig få blir invitert til å nyte. Når det gjelder SQ og TG må du nesten høre med Alex, han har kontroll på den delen av jordkloden. ![]() Skyteam må du nesten spørre de som flyr med "alliansen for resten" ![]() Noen gode nyheter: Radisson's Gold Pointrs har forlenget topp statusen min ett år til. Kortet kom i posten i går.. Blir aldri å beholde det kortet, bor ikke på Radisson her borte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når blir det Pandion på deg Tommy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min vei mot trafikkflyger | intotheblue | General Aviation og sjøfly | 16 | 03-12-2021 00:54 |
SAS-fly på vei til Kvernberget returnerte til Oslo pga. flapsproblemer | Tjab | Småprat | 6 | 14-10-2015 02:53 |
DY på vei til DXB | LN-KKY | Flyforum | 65 | 31-10-2008 14:36 |