Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-12-2006, 14:54   #41
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Min vei til AA status!

Quote:
Originally posted by E.N.

Att. Tommy777:
Mitt svar er hvordan bookingklassene er plassert i hierarkiet sortert prismessig fra høyest til laveste i de tre servicekonseptene til SAS, det var dette someone etterspurte, ikke hva man fikk av EB-poeng i de forskjellige klassene. Men man ser jo at poengopptjeningen følger prishierarkiet til SAS der skillet mellom 100% opptjening og 25% opptjening går mellom H og W. Og for ordens skyld så er mitt eksempel basert på alle utenlandsruter foruten intercont.
Takk, begge svarende var nyttige. Men skillet på "himmel og helvete" går vel mellom Q og W, og ikke H og W.

Uansett hadde jeg akseptert at det f.eks var 25% i L og K og andre superbillige billetter, men f.eks W burde gi 100%
Old 19-12-2006, 15:29   #42
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Du har helt rett, postet svaret mitt før jeg rakk å dobbeltsjekke. Forøvrig håper jeg at EB-programmet blir relansert i ny og mer attraktiv form på vårparten.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2006, 17:35   #43
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:

Att. Tommy777:
Mitt svar er hvordan bookingklassene er plassert i hierarkiet sortert prismessig fra høyest til laveste i de tre servicekonseptene til SAS, det var dette someone etterspurte, ikke hva man fikk av EB-poeng i de forskjellige klassene. Men man ser jo at poengopptjeningen følger prishierarkiet til SAS der skillet mellom 100% opptjening og 25% opptjening går mellom H og W. Og for ordens skyld så er mitt eksempel basert på alle utenlandsruter foruten intercont.
Takk, begge svarende var nyttige. Men skillet på "himmel og helvete" går vel mellom Q og W, og ikke H og W.

Uansett hadde jeg akseptert at det f.eks var 25% i L og K og andre superbillige billetter, men f.eks W burde gi 100%
Helt rett!!! W billettene (som er den vanligste intercont klassen du får når du kjøper på nettet) burde helt klart gitt 100% fordi de er ikke spesielt billige..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2006, 17:38   #44
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone

V klasse er den billigste klassen som gir 100% poeng

Old 19-12-2006, 17:42   #45
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by VoiceCom

Noen som har tilsvarende liste for KLM og BA?

KL aner jeg ikke, men her er BA

Travel class Fare class
FIRST F or A
Club Europe & Club World (Business class) J, C, D or I
World Traveller Plus
(Premium economy) W or T
Euro Traveller & World Traveller
(Economy) Y, B or H
UK Domestic Y, B, H or C

Merk at for å oppnå status hos BA, opptjener man Tier points. Du får INGEN Tier points i lavere klasser enn dette, men du opptjener miles, 25% av faktisk reiste miles
Old 20-12-2006, 10:32   #46
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777

V klasse er den billigste klassen som gir 100% poeng

Helt rett!!! W billettene (som er den vanligste intercont klassen du får når du kjøper på nettet) burde helt klart gitt 100% fordi de er ikke spesielt billige..
Riktig at V-klasse er rimeligste klassen man får 100% opptjening på intercont, men innenlands eller europa tilbys ikke V-kl for den vanlige reisende, så her er det Q-klassen som gjelder.

W-klassen er forøvrig ikke ille priset til USA ved reise innen slutten av mars, ca. 5000 kr alt inkl. til EWR f.eks, og K-kl ligger på 4000 kr. For en V-klasse og dermed 100% EB-poeng må man ut med rundt 6000 kr.
Old 20-12-2006, 16:23   #47
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

V klasse med AF neste september til NYC er kr. 4.329. 100 % opptjening FB-MILES og avbestilling MOT EUR 100 !!

I tillegg får vi flygærne A318 til CDG, valget mellom A330, B777 og B744 over dammen ( har selv valgt 777+744, tidlig fra CDG og sent fra JFK ) , gratis champis og drinker etc.

SK med 100 % EB opptjening er kr. 1.800 mer og de har frekkheten til å ta betalt for drinker !! Valget er lett om dagen !! For to pax ( som for mitt vedkommende ) blir det kr 3.600 mer. Nok til brukbart hotell på Manhattan for en weekend !! :exclamati
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2006, 00:22   #48
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Riktig at V-klasse er rimeligste klassen man får 100% opptjening på intercont, men innenlands eller europa tilbys ikke V-kl for den vanlige reisende, så her er det Q-klassen som gjelder.

Ehh... Har vitterlig flydd masse ganger i V klasse til Europa..

Her er en saks fra en tilfeldig avgang i morgen:

SK 803
0 OSL
12/21/06 07:50 AM LHR
12/21/06 09:25 AM 738
B C9 D9 J9 Z9 Y9 S0 B9 E0 M0 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9
Old 21-12-2006, 00:25   #49
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Og om man leser opptjeningstabellen, er også V klasse med på Europa

Opptjeninstabell
Old 21-12-2006, 22:46   #50
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:

Opptjeninstabell
V-klassen finnes på alle SAS sine ruter, men den er kun tilgjengelig for den vanlige reisende ifm. intercont routing. V-klassen på innland og europa tilbys nok bare til lukkede segmenter som turoperatører eller sportsreiser m.m.

Jeg ser du har hentet ut et AVA display på OSL LHR ovenfor (amadeus?. Hvis du henter opp et prisdisplay i samme slengen (i amadeus skriver man FQDOSLLHR/IL/ASK) så ser du hva som er publisert av priser og at V-kl ikke fremgår, tar du FQDOSLEWR/IL/ASK derimot ser du en publisert V-kl pris.
Old 21-12-2006, 23:40   #51
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Quote:

Opptjeninstabell
V-klassen finnes på alle SAS sine ruter, men den er kun tilgjengelig for den vanlige reisende ifm. intercont routing. V-klassen på innland og europa tilbys nok bare til lukkede segmenter som turoperatører eller sportsreiser m.m.

Jeg ser du har hentet ut et AVA display på OSL LHR ovenfor (amadeus?. Hvis du henter opp et prisdisplay i samme slengen (i amadeus skriver man FQDOSLLHR/IL/ASK) så ser du hva som er publisert av priser og at V-kl ikke fremgår, tar du FQDOSLEWR/IL/ASK derimot ser du en publisert V-kl pris.
Hentet fra Expertflyer, har ikke den funksjonen der, dessverre. Etter å ha sjekket et par gamle kvitteringer fra tidligere i år, ser jeg ihvertfall at alle bookingene jeg gjorde i forbindelse med julekalenderen til SAS i fjor var booket i V og, som du sier, tilknytning til intercont. Ellers har jeg stort sett de laveste av de laveste klassene på Europa...
Old 02-01-2007, 09:19   #52
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Snakk om mange smultringer!

Med et nytt år, nulles både UA og AA kontoene mine Snakk om demotiverende status akkurat nå:

UA:
Membership level: 1K
Current redeemable miles balance: 745,817
Year to date Elite Qualifying Miles (EQM) 0
Year to date Elite Qualifying Segments (EQS) 0

AA:
Status: PLATINUM

Program to Date Miles: 29,592

YTD Elite Qualifying Points: 0

YTD Elite Qualifying Miles: 0

YTD Elite Qualifying Segments: 0

Her er det bare å begynne å jobbe! Har mange reiser booket for januar, skal poste status fortløpende....

Old 04-01-2007, 21:23   #53
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

I dag kom velkomstpakken, inkludert et små harry AA Platinum kort:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	download.php.jpg
Views:	322
Size:	47.7 KB
ID:	4555  
Old 08-01-2007, 13:43   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Snakk om 80-talls design
Old 04-03-2008, 19:37   #55
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Måtte nesten vekke liv i denne tråden igjen. Grunnet jobbskifte, har reise aktiviteten gått betraktelig ned i 2007. 1K og EBG beholdes på håret, men AA Platinum som jeg her sleit meg til i denne tråden, hadde jeg ikke sjans på. Det ble kun 18000 EQMs i 2007, 50K var nødvendig for å beholde Platinum. AA var dog hyggelige og sendte meg Gold status i et år til og et tilbud om å beholde Platinum for USD499. Vi får se hvor jeg havner i jobb, tilbudet er godt ut mars.

Så kortstokken ble betraktelig tynnere i år, Hilton ble Silver VIP, Rica Gold ble blått, det samme med Gold Points... Hyatt fortsatt i fin form, det samme med Starwood som er sikker Plat...
Old 05-03-2008, 09:38   #56
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe.....

Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng......
Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory"....

Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2008, 10:01   #57
Thomas
ScanFlyer Rusty

Jeg vil også være med, her ser dere status for mitt mål - OnePass Gold... som oppnås iløpet av året
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	elite.jpg
Views:	277
Size:	103.6 KB
ID:	16039  
Old 05-03-2008, 17:35   #58
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe.....

Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng......
Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory"....

Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt....
I Star Alliance kreves det Star Alliance Gold for å komme seg inn i loungene, har du et kort som har det, er du langt på vei.

Hos UA finnes det 4 nivåer: Basic (som EBB), Premier (som er *Silver), oppnås ved 25.000 miles flydd pr. år, Premier Executive (*Gold), 50K pr. år og 1K (også *Gold) 100K pr. år. Så du skal ha litt aktivitet for å komme på topp. Hva får man her oppe? Poengmessig akkurat det samme som ved 50K, men man får boarde først, har egen innsjekkinsskranker, får flere eksklusive oppgraderings vouchere etc. Det finnes også et nivå kun for inviterte i UA som kalles Global Services. Her må du kun fly på fullpris, business eller first for å få invitasjon.

Hos AA er det samme opplegget, kalles Gold, Platinum og Executive Platinum med VIP på toppen.

I BA er det Silver og Gold, Premier er superkortet som veldig få blir invitert til å nyte.

Når det gjelder SQ og TG må du nesten høre med Alex, han har kontroll på den delen av jordkloden.

Skyteam må du nesten spørre de som flyr med "alliansen for resten"

Noen gode nyheter: Radisson's Gold Pointrs har forlenget topp statusen min ett år til. Kortet kom i posten i går.. Blir aldri å beholde det kortet, bor ikke på Radisson her borte
Old 08-03-2008, 06:21   #59
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Når blir det Pandion på deg Tommy?
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2008, 02:18   #60
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Når blir det Pandion på deg Tommy?
He he... Dessverre blir det nok tøft slik som jobbsituasjonen er nå. Jeg reiser alt for lite med SAS for tiden
Reply

Posting Rules