![]() |
|
![]() |
#41 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Historieløst ...
Det er mange år siden SAS var statsstyrt og/eller fikk penger fra det offentlige. I dag er det ingen forskjell på statlige og private eiere - de er alle passive. Flaggene reflekterer i dag det fellesskandinaviske driftssamarbeidet og ikke eierskapet. |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fellesskandinavisk drift? Det er et Svensk/Dansk flyselskap med en avdeling i Norge og ansatte her. Norwegian putter ikke irske farger på flyet selv om de har norsk-irsk felles drift
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Free Luigi
|
![]()
Please don’t feed the troll, hvordan er det mulig å gjøre enhver diskusjon om til å handle om Norwegian? Gjesp.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Skandinavien : DK,N,S De Nordiske Lande: Skandinavien + Finland+Island+Ålandsøerne+Færøerne+Grønland |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
LN-RGI er nok det beste (minst dårlige) jeg har sett av forslag til SAS-livery'er i denne tråden. Det hvite og blå som er avbildet i post #12 i denne tråden er jo verre enn LHs nye farver!
Når det gjelder "oransje" motordeksler, så er vel ikke de oransje, men røde. Problemet er at rødt falmer og blir "oransje" etterhvert. |
![]() |
![]() |
#47 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"Norway, Sweden, Denmark, and sometimes Finland, Iceland, and the Faeroe Islands." Evt. Mirriam-Webster: https://www.merriam-webster.com/dictionary/Scandinavia "Definition of Scandinavia 1 peninsula in northern Europe occupied by Norway and Sweden 2 Denmark, Norway, and Sweden NOTE: Some people also consider Iceland, the Faeroe Islands, and Finland to be part of Scandinavia." Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I Skandinavien har "Skandinavien" aldrig nogensinde haft anden betydning end DK, S og N. For den "udvidede familie" bruges udtrykket de nordiske lande eller Norden, som det også påpeges ovenover
![]() Jeg tror ikke du kan finde en eneste person i finland, som vil sige, at hen (tak sverige) bor i Skandinavien. |
![]() |
![]() |
#49 |
Flyklapper
|
![]()
Dere har vel egentlig alle rett. Fargekoden er E75113.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og man behøver ikke at gå længere end til UK, før den generelle opfattelse af begrebet ‘Skandinavien’ er meget diffus, for nu at sige det pænt! Selvfølgelig skal det norske flag forblive på SAS- maskinerne, det manglede da bare! |
|
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
[QUOTE=Alpha;1173994]Navnet endte slik fordi det var sammenslåingen av Svensk Interkontinental Lufttrafik, Det Norske Luftfartselskap og Det Danske Luftfartselskap. Nå er Norge ute og det snakkes om at Svenskene skal følge etter. Så det kan vel fort bli primært et dansk selskap.
Vel, primært dansk er vel litt skivebom. Den danske stat har vel noe slik som 14,3% av aksjene. Ved siden av den svenske stat er vel den svenske Wallenberg-familien største aksjonær? De tre skandinaviske flaggene kommer til å bestå vil jeg tippe. Om den norske stat har solgt seg ut, så finnes det vel fremdeles norske aksjonærer vil jeg anta. |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det ingen her inne med litt photoshop-skills som greier å lage et eksempel på hvordan liveryet publisert i Traveller-magasinet kan se ut?
|
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
[QUOTE=DC 10-30;1174081]
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#55 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Norge er vel fortsatt et hjemmemarked...de oransje motorene tenker jeg fint kan pensjoneres nå. Ja til noe i blått.
|
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og SAS slår et slag for ryktet med denne FB-posten:
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilke land som eier eller samarbeider har da ingenting å si, mange passasjerer liker å se flagget sitt på flyet og/eller anser SAS som tilhørende deres land om enn delvis, så å fjerne enkeltflagg er et PR-problem, på samme måte som at "Norwegian Air Shuttle" med grønn, hvit og oransje snute ville vært problematisk. Image =/= selskapsstruktur.
Hva topic angår håper jeg ikke den besje fargen tilhører en ferdigmalt del, å få fly til å se permanent skitne ut er ingen visuell slager i mine øyne (Looking at you, PIA! (forøvrig lurer ikke fargen meg, jeg ser at 777ene faktisk er skitne!)) |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror motordekselen blir lyseblå.
#60 |
Newcomer
|
![]()
Ser ganske tydelig i refleksjonen under vinduene på cockpiten her at motordekslene er blå! I tillegg ser man en ny stilering av de tre flaggene, de også under cockpitvinduene. Ser stilig ut :-)
-Thor |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booingklasse Y ledig, får ikke endret | Chriscross | Reiseforum | 2 | 02-10-2013 18:00 |
Trolig kjempeordre fra Delta i løpet av året | Someone | Flyforum | 1 | 01-07-2011 17:52 |
Får ikke fram nok drivstoff til flyene | TG923 | Flyforum | 2 | 16-08-2006 17:48 |
Stockholm - Kina i løpet av et år med SAS | Bizflyer | Flyforum | 1 | 29-03-2005 09:10 |