Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2018, 22:34   #41
RobertH
Newcomer

Default Re: Bra tirsdag!

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Da ble det ikke noe tur. KLM kunne sende meg 17 timer i eco til Jakarta inkl mellomlanding i KUL (fullt i C), eller på en sen flight til HKG via CDG. Da ville det kostet shitloads med ny billett til CGK.

Pga minimum 7 timer delay mente de at jeg kunne få full refund, og de booket meg gratis hjem med SAS i kveld, da de ikke hadde ledig på egne flights.

Stor kudos til KLM og lite kudos til min egen karma.
Gurgle..

Hadde det ikke vært for at jeg tror på tilfeldighetenes diktatur, ville jeg sagt at uflakskvoten din er brukt opp for en stund framover.

God tur hjem, og sørg for at velferdsoffiseren tømmer trillevogna til SAS for sjokkis.
RobertH is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 23:11   #42
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Ett spørsmål etter å ha fulgt Fnates ferd gjennom tirsdagen (reality show kan jo bare ta seg en bolle); hvorfor var det ikke mulig å komme seg fra Wroclaw til Lillestrøm før 24 timer(!) etter opprinnelig avgangstid?

Ellers er vel dette et godt eksempel på både hvor ekstremt godt vant vi har blitt til at det er mulig å reise over hele verden med noen få timers marginer og at det som regel funker. Men også at det tross alt er et stykke likevel. Egentlig ganske fascinerende hvor kjapt og presist rutetrafikken går i våre dager. Jeg leste nettopp boken til Braathen om da de startet Hong Kong-ruten. De ble to døgn forsinket (dårlig vær i HK), men folk var strålende fornøyd likevel, turen hadde jo tross alt tatt under én uke!

Nuvel. Synd at du ikke kom deg avgårde, du hadde fortjent bedre etter alle strabasene. Men desto hyggeligere å høre at KLM funka som årntlige flyselskaper skal, høres ut til at de gjorde et hederlig forsøk iallefall.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 04:51   #43
Concorde98
ScanFlyer Silver

Sant det KnutW skriver her. Egentlig sjelden man blir så forsinket i dagens verden, men avstandene er jo de samme som før. Husker vel rekord forsinkelsen var 17,5 timer hjem fra Thailand for mange år siden. Plutselig i sommer opplevde jeg nesten et døgn forsinkelse fra Stavanger! Det var været og fulle fly langt ut på neste dag.
Ønsker Fnate all mulig lykke på neste turer! Uflaks kvota må jo være brukt opp nå! Bare husk velferdsoffiseren neste gang!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 06:31   #44
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Det er mulig å fly Oslo – Jakarta med ett stopp. Både med kebab, team-dishdasha, Garuda og TG.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 10:20   #45
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Ett spørsmål etter å ha fulgt Fnates ferd gjennom tirsdagen (reality show kan jo bare ta seg en bolle); hvorfor var det ikke mulig å komme seg fra Wroclaw til Lillestrøm før 24 timer(!) etter opprinnelig avgangstid?

Ellers er vel dette et godt eksempel på både hvor ekstremt godt vant vi har blitt til at det er mulig å reise over hele verden med noen få timers marginer og at det som regel funker. Men også at det tross alt er et stykke likevel. Egentlig ganske fascinerende hvor kjapt og presist rutetrafikken går i våre dager. Jeg leste nettopp boken til Braathen om da de startet Hong Kong-ruten. De ble to døgn forsinket (dårlig vær i HK), men folk var strålende fornøyd likevel, turen hadde jo tross alt tatt under én uke!

Nuvel. Synd at du ikke kom deg avgårde, du hadde fortjent bedre etter alle strabasene. Men desto hyggeligere å høre at KLM funka som årntlige flyselskaper skal, høres ut til at de gjorde et hederlig forsøk iallefall.
Det med Wroclaw var delvis vår feil og delvis Lufthansa. Vår feil fordi vi blindt hørte på det Lufthansa fortalte oss. Det pleier jeg aldri gjøre når jeg reiser alene.

Første dagen - søndag - satt vi i loungen og så på tavlen at det var 45 minutter forsinkelse på WRO-MUC. Så plinget det i appen og det stod melding fra "irreg center" eller hva de kaller det om at "connecting flight (MUC-OSL) cannot be reached. Call +49...."

Så det gjorde vi etter at jeg hatt søkt opp alternative flighter via Expedia. Stort sett alt var fullt. Nærmeste var mandag formiddag med LOT i economy til MUC og LH videre til Oslo. Med dette i sekken ringte jeg Lufthansa. De blånektet å booke om til flighten jeg hadde funnet, da det var et leg i economy der, og vi hadde booket i business. De mente det var helt umulig å booke om til eco selv om vi sa det var ok.

De booket oss derfor om til samme routing WRO-MUC-OSL kl 16:50 dagen etter (mandag). Vi godtok. Vi var slitne etter bryllup.

Dog stusset jeg over at det ikke gikk å velge seter eller noe her. Men gikk til innsjekk i WRO på mandag der de bare trakk på skuldrene og sa: "no booking. Call Lufthansa". Det gjorde jeg og etter et kvarter hadde de utstedt billetten og vi gikk til innsjekk på nytt. Fikk sjekket inn.

Vel oppe i loungen igjen kom det opp meldinger med "ny info kl **" om flighten vår fra WRO-MUC. Jeg fulgte med på flightradar og så den er ikke var tatt av fra MUC engang. Så vi skjønte raskt at det var utelukket å rekke connection i Munchen. Vi bestemte oss også for å ikke ringe Lufthansa denne gangen. Bare fly til MUC og ta det derfra.

Booket oss også inn på Hilton for poeng. Hadde sikkert fått hotell av LH også, men jeg var stresset pga missede jobbdager og ville ha kontroll over hvordan jeg hadde det. Så betalte heller selv både i Munchen og Wroclaw.

Når vi landet i Munchen sjekket vi mail og hadde denne gangen fått automagisk ombooking til Oslo neste morgen kl 08:30.

Så ja... det er mulig å bli så forsinket. Hadde jeg reist alene hadde jeg nok gjort det som i retrospekt hadde vært smartest - nemlig å bare dra til Munchen første kvelden (søndag) og håpet på det beste.

Men med kjæresten med seg på tur, tør man ikke ta like mye sjanser på ville rally. Man går for det trygge

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules