![]() |
|
![]() |
#41 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Inget telefonnummer, inget boarding pass. Par exemple. Carrier kan få all den informasjonen de trenger og har rett til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det ligger et telefonnummer og en email i bestillingen, men ikke passsjerens. Dette kan selvfølgelig modifiseres, men da må kunden kontakte flyselskapet. Kunden vet imidlertid ikke at flyselskapet ikke har deres kontaktinfo - det har jeg sett gang på gang ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
一期一会
|
![]()
Da har flyselskapet muligheten til å be kunden bekrefte eller endre kontaktinfo.
Jeg ser ikke problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Det blir fort litt vanskelig man ikke har kontaktinfo. Man kan sende til dummyadressen til man blir blå i fjeset uten at noe skjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke noe unikt SAS-problem det her, men noen flyselskaper sperrer for disse reisebyråene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Har på følelsen at svakeste ledd her er rutinene og systemene til flyselskapet, ikke mangel på korrekt kontaktinfo eller tredjepart – med tanke på at SAS sliter med å levere IRROPS-meldinger til reisende de allerede har all info tilgjengelig på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Dessuten kan man jo gjøre en bedre jobb mot de kundene man har kontaktopplysninger på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Enig, noen ganger får jeg tilbud om å sjekke inn, noen ganger får jeg info om gatebytte, men faktisk de fleste gangene ingenting. Om det har med at jeg reiser på standby vet jeg ikke, men opplever det veldig tilfeldig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
一期一会
|
![]() Quote:
I EU/EØS koster data, minutter og SMS det samme som i Norge. SAS flyr til 5 land utenfor Europa. Folk er opptatt av å være tilgjengelige. De kan se innkommende anrop og skrur eventuelt av dataroaming på telefonen. SMS trenger ikke data. Det er ca. 240 000 privatkunder igjen på fasttelefoni i Norge. Vil tro de fleste av disse også har mobilnummer. Må være en marginal problemstilling. Punkt 3 og 4; det er flyselskapets ansvar å ha den kontaktinfo på PAX de trenger. (Selv om de skal henvise kunden til andre for å ordne opp). AI er ikke nevnt i artikkelen. "IFTTT" og automasjon er ikke AI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#52 | |||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
SMS / Telefon mister store kunde grupper - hvor sitte aa se paa noe en ikke har klart aa loese paa 35 aar......og peke fingerer ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Basert på hva som skrives på SAS sin Facebookside, så ser man at SAS ikke sender strandede pax med DY, men heller lar folk som skulle reist i dag, vente helt til mandag og ledige plasser på SAS, selvom DY har plasser i morgen formiddag. Må jo være uhorvelig dyrt å være så standhaftige?? En ekstra natt på hotell, et ekstra døgn med mat, og ikke minst; Hoppande gærne pax.
Når noen bekjente sto fast når DY surret i fjor sommer, ble de sendt med SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Hvorfor har de da reiseforsikring i det hele tatt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS leier nå inn gammelt metall for å bøte på krisen.
Fra Flysmart24.no: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Må ha meg en retrotur om mulig. SK2873 på Torsdag ser jeg ![]() Last edited by Tjab; 08-08-2018 at 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Fristende med en MD80-tur, men dyr moro. 3099 én vei BGO-CPH både i dag og i morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |
Noe forsinkelser og kanselleringer ut fra Bodø i dag pga FZRA | Jan H | Småprat | 0 | 25-02-2011 10:54 |