![]() |
|
![]() |
#41 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Newcomer
|
![]()
DY har 20 minutter som mål for TA på OSL. Når BU klarte 25 min med transfer bag, så burde vel DY klare det.
Ryanair, Easyjet og BA ble av et eller annet flymagasin sammenligna på TA-tid og Block to block tid. Det som på papiret ser ut som ekstremt raske TA er egentlig bare at Ryanair legger inn heftige (lange) flytider mellom to flyplasser og med kort TA, mens de to andre hadde lengre TA, men kortere Block to block tid. I den sammenlikningen vant Easyjet fordi de tilsammen hadde kortest tid Off Block - Off block. Så det er mulig å manipulere dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Kanskje på tide at noe begynner å skje på ENGM da, har ikke sett noe utstyr fra den kanten enda. Store ord er Proffice flink å benytte seg av, kanskje på tide å se hva som er realiteten på Arlanda hvor Northport har drevet noen år, og hvor Proffice har drevet bemanningen, stadig utskiftninger, dårlig lønn, dårlig utstyr og misfornøyde ansatte. Så gleder meg til alt blir så meget bedre nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og heller ikke i dag gikk det bra med 15 min turnaround fra EVE på OSL før SVG. Sprakk med en halvtime gitt.....men SAS Braathens ser ut til å sprekke med 1t og 20 min på sin siste avgang til Stavanger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
Mange av de på SA har vært på intervju hos proffice. Nå skal de ikke ha konkurrenter på OSL, de skal tilby arbeidskraft til alle bedrifter på OSL, blir det lite å gjøre hos Norwegian, ja... hvorfor ikke jobbe i taxfree eller catering, mulighetene er mange... Jeg lurer virkelig hva slags og hvor mye sopp de har eti. Noe form for peiling har de ikke, når noen spør om skiftplaner og kanskje spør om flyplassdrift er det som å spørre en vegg, de eier jo ikke peiling, de famler i mørket og blir irriterte fordi de ikke veit noen ting... Men man skal jo ikke male fanden på veggen, det har jo skjedd mirakler før, hvorfor kan ikke det skje på OSL... Eller kanskje vi skal male fanden på veggen til gamle Braathens hangaren, det blir en svær en gitt. Dessuten skal jo Northport ha så innmari mange folk på flyene, snakk om 5 eller 6 stykker... Hva skal de med alle sammen? 2 til å holde vingene oppe, 3 til å stue, sistemann skal sikkert passe på slik at bag ligger riktig i lasterom...
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, skal vi se...... Hadde jeg hatt et fullt fly som skal snues på 25 minutter tror jeg kanskje jeg ville valgt den klassiske 3 bak og 2 foran løsningen. En mulig 6. mann ville kanskje kjørt inn bagen hvis det ikke er egen bagsjåfør. Høres ikke så veldig dumt ut det, gjør det?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Newcomer
|
![]()
Nå er det sjelden at NAS har noe forran, i så fall er det bare noe onlinebags. Når ferien er over nå så blir det bare en 60-70 pcs på sørnorge-flyene og kanskje 110-130 på nordnorgerutene, alt dette går som regel bak... Men det er bra det, la de ha folk på flyene, jo mere jo fortere, desto dyrere for NAS å betale for, det koster å ha stuere på flyene, de er ikke akkurat gratis, så vidt jeg veit så betaler NAS bare for 3 stk slitere
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv med bare 60-70 bag vil det være tid å spare på å bruke 5 eller 6 mann. Ved å legge 60/40 bak/foran vil man nesten halvere tida på baghåndteringa. Bruker man i tillegg 2 mann på å kjøre inn bagen vil paxen få bagen mye fortere. Sparer man 5 min på tømming og 5 min på lasting, har man plutselig spart inn 10 min. Så vidt jeg har skjønt er pris en av grunnene til at NAS har valgt Northport istedetfor SA, så de betaler neppe mer for 5 eller 6 enn de gjør til SA nå. Hvordan Northport har tenkt å få DET til å gå rundt økonomisk, er en helt annen sak. Men jeg tror nok ikke bare det er pengene NAS har sett på når de valgte nytt handlingselskap. De har sikkert også statistikk på f. eks. hvor mange ganger flyet har stått klart til å pushe, men SA har manglet push-back. (Som funker) Eller pinne. Eller oppstartsett. De har sikkert også merket seg at flere traller med bag gjentatte ganger har blitt stående igjen i PMZ, simpelthen fordi SA ikke har nok trekkere (eller folk) til å få kjørt bagen ut til flyet. De har sikkert også statistikk på hvor lang tid det tar før paxen får bagen sin. Der har vel SA ikke akkurat imponert med innkommende bag som flere ganger har stått ute til flyet har gått igjen, eller at bagsjåførene ofte ikke kommer før lenge etter at flyet er tømt for bag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Newcomer
|
![]()
NAS kan ikke komme her og si at det p.g.a utstyr som var det viktigste, dette er bare noe kjos sa til media , 5 % av delayer var GL.
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har ikke sagt at SA mistet NAS pga dårlig utstyr, har heller ikke hørt Kjos har sagt det. Men at det kan være èn av grunnene, sammen med andre ting som jeg nevnte, er jeg ganske sikker på. Hvis Northport stiller med dobbelt så mye folk på hvert fly, og prisen er lavere, så trekker det ihvertfall ikke opp for SA sin del at de har hatt endel uheldige episoder med manglende push-backer. Men at det alene er grunnen til at NAS valgte bort SA, tror ikke jeg heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette hoeres kanskje litt latterlig ut, men har du seks mann, er raskeste maate aa toemme maskinen paa dette:
Man tager en lastebil eller trailer og rygger den opp til rullebaandet. Med to mann inni flyet, fire paa lasteplanet og rullebeltet paa hoey hastighet kan man lempe 300 bags ut av bakluka paa en 757 med sliding carpet paa 10 minutter. For en som er vant til aa styre med traller er dette kanskje uvant tankegang, men det funger som bare det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#54 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hva Norwegian -crewet evt skulle gjøre på Heathrow er for meg en gåte siden Norwegian ikke flyr dit. Dessuten lander siste fly fra London kl 2305.....altså akkurat når flyet vi snakker om skal gå fra OSL så dette stemmer heller ikke. Så alt i alt var kanskje det du skrev i beste fall skivebom......? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har tømt en 319 med smekkfull 4 og 5 på relativt kort tid, tror det gikk på 6 minutt eller noe sånn, det var 2 mann inne og 3 ute, gikk kjapt det, men flyselskapene betaler ikke for myr folk på flyene.
![]() |
#56 | |||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men uansett, nå er det slutt på dritten.. i går var siste dag med 2305 til SVG for Norwegian.. Yiippiy!!!
![]() |
![]() |
#57 | ||||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ja godt det blir "andre boller".....avgangen som lander kl 2250 fra EVE fortsetter, men flyet skal neppe videre etter det da ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvordan kan det være mulig å ha turnaround tid på 15 minutter på en så stor maskin?
Det må da ta lengre tid enn det å losse/laste bagasje av flyet? Og også å ta ut alle folkene av flyet, rydde litt, og påse sjekke 10% av setene, at det er redningsvester under, for så å boarde igjen. Og folk skal både få tid til å legge tingene sine i hattehyllene, og å få satt seg ned. Jeg skjønner ikke det kan være mulig. IMM
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Utrolig at man har planlagt med dette da. Disse som har sitti og planlagt dette, hva er det egentlig de har tenkt på? At dette er liten jetstream eller noe sånt?
IMM
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turnaround-video | jb1 | Småprat | 0 | 10-12-2015 12:20 |
TOS - 06.07.2012 - Turnaround | LN-MSO | Bilder & foto | 4 | 09-07-2012 11:44 |
Raskere turnaround på langdistansefly? | FlightDeck | Flyforum | 8 | 19-07-2011 13:49 |
Ny "turnaround" for SAS | sail4fun | Flyforum | 0 | 07-12-2005 10:34 |