![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vitus Apotek i Bjørvika (Barcode) tar ihvertfall AmEx fortsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis noen i Stavanger-området skal ha seg solskjerming, markiser, gardiner eller lignende, så tar T.Aasen Solskjerming AS på Forus Amex-kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skabo i Oslo tar amex - super service og bra klær (pt jeans, Tramarossa, Gran Sasso osv)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Av reisebyråer har jeg benyttet AmEx hos BergHansen, VIAEgencia og Reisebazaar. Sistnevnte dog noe motvillig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Coop på Hasle Torg tar amex. Var ICA tidligere, så samme betalingterminal som før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
EBB
|
![]()
Lefdal i Molde tar ikke AMEX inne i butikken, men hvis du kjøper Collect@Store og betaler ved vareutlevering så tar den terminalen AMEX. Hyggelig overraskelse etter å ha blåst månedslønna på ny TV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Møller Bil Oslo vest tok plutselig Amex igjen i dag. De tok ikke Amex i oktober som jeg skrev i en tidligere post.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Mulig det er nevnt før, men Systembolaget tar AmEx. Testet i Uddevalla for et par dager siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk ikke testet, men oppdaget da jeg var innom Dekk 1 på Voll, at de aksepterer Amex ref klistremerker på dør og interiør. Vil da anta at det gjelder flere av Dekk1 sine butikker?!
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Og hos Color Line også |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Color Line har tatt Amex noen år. Har vært så heldig at jeg har fått legge ut for en firmatur med 55 pax helpensjon t/r Kiel de siste tre åra.
Det gir godt med poeng det.... Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som i overskiften, hvilken erfarring vil jeg oppleve i Danmark med Amex?
Se bort fra Dankort, kredittkortgebyr og di! Hvordan er "dekningen" i DK? Ser at NETS i DK, som blant annet driver Dankort tilbyr bla. Amex. http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/b...s/default.aspx http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/b...s/default.aspx
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å ha jobbet i Danmark i flere år, kan jeg slå fast at Danmark er komplett u-land når det kommer til kredittkort. Det er mange steder vanskelig nok å få betalt med VISA (uten dankort-del) og MC. Jeg måtte som noe av det første jeg gjorde anskaffe meg dankort, for det var faktisk helt håpløst uten.
Når det gjelder Amex, er min erfaring at det her kun er større hotellkjeder og enkelte restauranter i de større byene som tar det, men nesten alltid med et saftig gebyrtillegg tilsvarende det Amex krever (3 komma et eller annet prosent). Det eneste stedet jeg på stående fot kan huske å ha kunnet betale med Amex uten gebyr, er Cabinn-hotellet i Odense (dette var så sjeldent at jeg faktisk husker det). Så kort sagt: Mens det kan være frustrerende nok å prøve å bruke Amex i Norge, så er det praktisk talt no-go i Danmark, bortsett fra i turistmaskiner - og da betaler du som sagt for bruken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er Diners mer vanlig eller populær enn Amex i Danmark? Mitt inntrykk her i Norge er at det er flere steder som aksepterer Diners enn Amex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Visa og MC er det som brukes mest i DK, så det er nok best å ha det i bakhånd. Jeg har hatt mindre problemer de siste gangene og det virker som disse aksepteres mer eller mindre som i Norge, dvs de fleste steder. Diners var lettere i Norge, mange restauranter har sluttet å akseptere kortet. Det aksepteres her og der i DK også. Kommisjonen er høyere enn for Visa og MC, tror jeg.
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser forøvrig ut som Rema i Danmark aksepterer Amex!
![]() http://rema1000.dk/om-rema-1000/beta...betalingskort/
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En del Rema butikker som tar det i Norge og.
Rema 1000 Hov REMA 1000 Ørsta Rema 1000 Arnebråt Rema 1000 Gjellerå Rema 1000 Hoffsvei Rema 1000 Holt Ves Rema 1000 Elnesvåg Rema 1000 Stryn Rema 1000 Kløverhu Rema 1000 Ostereid Rema 1000 Lindas Rema 1000 Gol Rema 1000 His Rema 1000 Elverum Rema 1000 Kongsvin Rema 1000 Stranda Rema 1000 Norheims Rema 1000 Agotnes
![]() |
#60 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noen som vet om Rema 1000 Hoffsvei er den på Hoff/Skøyen i Oslo?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) | Robbiedeluxe | Reiseforum | 362 | 18-06-2015 20:07 |
AmEx og MC samtidig? | NorPlay | Reiseforum | 3 | 27-02-2012 10:48 |
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) | NORing | Reiseforum | 7 | 15-11-2011 00:00 |
AmEx Centurion | Bizflyer | Reiseforum | 5 | 15-01-2009 07:08 |