![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Må bare le av denne diskusjonen.
![]() Kommer du inn etter en totimers helikoptertur - på en varm sommerdag - og har vært ikledd overlevingsdrakt. Da har du "svetteringer " både her og der. Skal du da, når du skal ta fly videre ha med deg nytt kleskift, sånn at de etterbarberings-stinkende medpassajerer føler seg bra ?
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Husker selv for noen år siden at det var "kuldebølge" i sørvest Asia en vinter, og det var temperaturer ned mot +15. Leste i avisen at flere frøs ihjel. Selv gikk jeg i shorts og skjorte, og hadde ingen problemer. Tror en del av de fra sørlige breddegrader hadde hatt godt av å gå i litt mindre kler, så hadde kanskje kroppen fått puste og ikke svettet sånn. Sitter mye heller siden av en hårete kar i shorts, singlet og flipp flops som takler temperaturen enn en som svette som en gris i bokse, skjorte og fine sko. Men sånn er nå jeg, jeg dømmer ingen etter hvordan de går kledd!
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Folk får nå kle på seg det de føler de har lyst til å kle på seg. Så lenge de ikke plager meg så får jeg heller bare se på med lett hoderysting, og spørre om hvorfor man lar alt slags folk få lov til å fly nå for tiden, og sikkert si noe slikt til meg selv: "Nei, la oss få opp prisene slik at vi får bort riff-raffet" og "det kan da ikke være noen menneskerett å få lov til å fly", samt sikkert forbanne disse LCC'ene i det stille for all jævelskapen de har stelt i stand for oss ordentlige folk... ![]() Last edited by TOS; 22-03-2015 at 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke blitt så høy på meg selv at noen dresskode er nødvendig der jeg oppholder og jeg har forsåvidt selv, så langt det lar seg gjøre, holdt meg unna slike steder. Ikke at jeg er så jævlig shabby men avhengig av hvor jeg har vært og hvor jeg skal, så kler meg etter det når jeg flyr. Olashorts og annet decent antrekk inkl sko(aldri singlet el flip flops)benyttes ofte. Flyr så og si alltid biz som jeg betaler selv og dersom noen skulle kicke på dette ved ombordstigning el i en lounge så ville det nok blitt noe baluba light(Qantas flyr jeg heldigvis sjelden). Liker dog at folk innehar normal hygiene(meg inkl). Tidene forandrer seg og det er ikke noe spesielt å skulle fly idag, uavhengig av klasse, og det kan være farlig å vurdere folk utifra antrekk. Jeg bryr meg katta om hva andre måtte finne på å være iført.
![]() |
#47 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blandes inn en del merkelige argumenter her, synes jeg. Alt fra hvor lite fasjonalbelt det er å fly til å antyde at det er "snobbete" steder som krever dress code. Kan ikke se at det er dét det dreier seg om. Jeg ser det vel mer som innslag av folkeskikk og høflighet å kle seg etter anledning og på et vis som ikke sjenerer andre. Uansett hvor man ferdes blant folk.
Man kan jo lure litt på hvilke hensyn folk mener de tar når de stiller i strandtøy eller skitne arbeidsklær. Utover det har vel heller ikke jeg sett det som et veldig utbredt problem. Stort sett skikker vel folk seg brukbart bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy AUH-KUL i Y for 2 år siden med Etihad, der hele kabinen var fremmedarbeidere som så ut som dette var 2 gangen de var ombord i et fly (første gang var på vei over). De stinket noe så grasalt og da vi kom inn i kabinen som noen av de siste så satt ca halvparten med øyebindet rundt munnen, de trodde det var munnbind. Det så ut som mange av dem kom rett fra byggeplassen. Snakket med CC og vi fikk byttet plasser slik at vi satt på første rad i Y og hadde alle disse mennesken bak oss, de 2 andre vestlige menneskene satt også på samme rad som oss.
Må si at hygene er mye viktigere enn hvilke klær folk har på seg, men er enig i at bar hus på bein, og skuldre ikke hører hjemme i et fly. PS. halvparten av flyet reiste seg seff opp mens vi holdt på å taxe inn til gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-lounger CDG og KLM-lounger AMS | jb1 | Reiseforum | 4 | 09-02-2010 15:10 |
Kode for Song? | The Ticketor | Flyforum | 4 | 02-03-2005 11:13 |