Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-11-2014, 16:32   #41
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Default Re: Hva skjer med SAS

Noen håp om at det er de nyrenoverte som fly OSL-EWR 30 jan, og EWR-OSL 3 Feb??

I såfall må ting bookes om her..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2014, 16:39   #42
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Noen håp om at det er de nyrenoverte som fly OSL-EWR 30 jan, og EWR-OSL 3 Feb??

I såfall må ting bookes om her..

Kim
Dette diskuteres i tråden jeg linket til i forrige post ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 00:03   #43
erikber
ScanFlyer Blue

Vel, har hatt 40+ reiser med SAS hittil i 2014, både i Pluss og Minus - og ikke hatt en negativ opplevelse. Mulig flaks kanskje..?

Det er viktig med hyggelig crew, men jeg har også tro på å være en hyggelig passasjer. Det smitter
erikber is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 09:34   #44
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by erikber View Post
Vel, har hatt 40+ reiser med SAS hittil i 2014, både i Pluss og Minus - og ikke hatt en negativ opplevelse. Mulig flaks kanskje..?

Det er viktig med hyggelig crew, men jeg har også tro på å være en hyggelig passasjer. Det smitter
Med hyggelig passasjer tror jeg faktisk du treffer spikeren på hodet, Prøver alltid å smile selv og si hei/God Morgen osv når jeg boarder. Får skjeldent en sur mine tilbake.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 10:34   #45
Cockpitview
ScanFlyer Gold

SAS må uansett snart begynne å ta inn over seg hva slitte fly, møkkete maskiner og fraværende crew gir av helhets inntrykk.
Selv om det ikke har noen direkte bevist sammenheng, så er det helt på det rene at dette for mange ikke gir inntrykk av å være trygt, presist og konsist, slik som SAS selv kommuniserer og ønsker å fremstå.

Jeg tar meg selv i å bli overrasket over å se selv med egne øyne hvor lett SAS ser ut til å ta på dette. Med tanke på den gavepakken de i år har fått med hjelp av media til å senke merkevaren til konkurrenten, så er det litt trist å se at de ikke benytter muligheten til virkelig å distansere seg som merkevare.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 10:41   #46
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
SAS må uansett snart begynne å ta inn over seg hva slitte fly, møkkete maskiner og fraværende crew gir av helhets inntrykk.
Selv om det ikke har noen direkte bevist sammenheng, så er det helt på det rene at dette for mange ikke gir inntrykk av å være trygt, presist og konsist, slik som SAS selv kommuniserer og ønsker å fremstå.

Jeg tar meg selv i å bli overrasket over å se selv med egne øyne hvor lett SAS ser ut til å ta på dette. Med tanke på den gavepakken de i år har fått med hjelp av media til å senke merkevaren til konkurrenten, så er det litt trist å se at de ikke benytter muligheten til virkelig å distansere seg som merkevare.
De har jo "prøvd" med å henvise til vennene sine i stjernealliansen og "backup resources" selv om de går stille i gangene når det gjelder utfasingen av 2 A340er på nyåret.

Jeg tror nok inntrykket du her beskriver, med skitne fly og skranglekasser er noe overdrevet, selv om jeg helt ærlig ikke skjønner at SAS ikke ser på det som et image-issue.
Old 21-11-2014, 10:45   #47
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Her har jeg eksempler på uakseptable situasjoner (i mine øyne). Dårlig holdninger og kundeservice - rett og slett:
- SK827 OSL-AMS 29.oktober: Jeg er først om bord. Purser og en AH står og snakker om DYs Dreamlinere. Jeg kommer først inn, prøver å få blikkontakt, hun ene ser på meg, og tilbake på purser og fortsetter å bable...
- SK828 AMS-OSL 13.november: Purser står sidelengs og sysler med en tralle i galley foran. Intet hei fra henne. En AH holder på å ta ut en God Morgen Yoghurt til seg selv og en smoothie fra sin crew bag over rad 1. Jeg satt på rad 2. Jeg stod pent og ventet. Hun sa ikke hei heller, og ikke beklager selv om hun brukte laaaang tid. Her følte jeg at det var JEG som var problemet.
- SK263 OSL-BGO 17.november: Det stod ingen der for å hilse velkommen. Jeg går nedover midtgangen og purser kommer løpende oppover og sier "Unnskyld meg - kan du flytte deg, jeg skal fremover"?
Synes det er litt drøyt å kalle dette "uakseptable situasjoner", men det er bare meg. De er mennesker de som jobber der.

Men jeg er klar over at eksempler som ovenfor ikke nødvendigvis beskriver hele opplevelsen, så det kan hende jeg er for avfeiende

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 11:25   #48
Dreamy
ScanFlyer Blue

Quote:

Definitivt. Det skal ikke så mye til for å glede oss (eller ihvertfall meg). Hadde en passasjer som spurte meg om hvor jeg kom fra her om dagen, da vi hadde smålik dialekt. Det gjorde hele dagen min faktisk og resterende passasjerer merket nok det. Det er hyggelig å bli sett på som et menneske, ikke bare et menneske i uniform. Og det går helt klart begge veier!
Dreamy is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 11:26   #49
henrikvd
ScanFlyer Blue

Hva skjer med SAS!?
Ja det spørsmålet stilte jeg meg også i dag. Det tikket inn en mail med refund notice, noe jeg trodde gjaldt en tidligere forsinket bagasje. Etter en nøyere kikk i vedlagt dokument viste det seg å være refusjon av skatter og avgifter på en ubrukt billett. For to uker siden meldte jeg fra til Chatten at jeg ikke skulle benytte meg av en utreise på en t/r booking (må gi beskjed for ikke å få kansellert hele reisen), og nå får jeg altså tilbake skatter og avgifter for den ubrukte billetten, AUTOMATISK! Hva skjer liksom??
henrikvd is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 14:29   #50
3cseat
ScanFlyer Silver

La meg først si at jeg i utgangspunktet er positivt til SAS, og vil gjerne at de skal fremstå bra i de fleste sammenhenger. Til tross for at jeg synes DY har et bra produkt i en del sammenhenger, så er det mer negative ting med DY som gjør at jeg vil preferere SK også i fremtiden

SK har vært bra på mange ting lenge, og er også fortsatt bra på mange ting, men det begynner å butte litt imot i en del sammenghenger. Møkkete og gamle fly, litt små sure betjening ibland, upresis og varierende service, priority boarding osv og samt at deres venner i *A er bedre på en del punkter, gjør at totalintrykket daler.

Jeg tror faktisk at en del av disse tingene relativt enkelt kan fikses, og derfor skal vi fortelle om de negative tingene som skjer, slik at det kanskje kan skje noen endringer og forbedringer. Samtidig er det også å gi litt skryt i blandt. Selv om jeg har opplevd noen hickups og synes det er en del ting som bør fikses, så er jeg lite i tvil om at min lojalitet vil fortsette å ligge hos SK, men da tror jeg de må begynne å forsøke å snu den nåværende trenden. Nå er det litt for mange "småting" som folk irriterrer seg over så kan lett fikses. Håper de snart gjør det.

Så håper jeg de gjenståede flighter i år alle blir hyggelige, og hvis SK vil får de nok til det, selv om flyene er litt gamle osv. Vaskede fly og blide crew gjør underverker det også.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 14:59   #51
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:

Helt enig.
Ser jeg har ligget på 40-80 flighter med SAS pr år siste fem år, og kan vel ikke huske å ha hatt mer enn en dårlig opplevelse. Smil, og SAS smiler tilbake. Til sammenligning finnes det andre selskap jeg flyr 2-3 ganger pr år, der omtrent halvparten gir en eller annen form for dårlig opplevelse eller skuffelse.
Old 21-11-2014, 15:16   #52
Sundet81
ScanFlyer Blue

Jeg vil også understreke at mine opplevelser med SAS er overveiende positive, selv om det ofte er slik at én dårlig opplevelse fort overskygger ti gode.

Det er etter min erfaring ikke nødvendigvis slik at SAS smiler tilbake når passasjeren gjør det: hvis man møter et CC med en dårlig dag, så er min opplevelse at smilet like gjerne møtes med et likegyldig eller olmt blikk.

Med det sagt, så vil jeg trekke frem en veldig positiv opplevelse fra forrige måned. Et vennlig, men ytterst bestemt, crewmedlem ga meg ordre om å pakke ned iPaden ved avgang, selv om den var satt i flight mode og alt skulle være iorden. Jeg orket ikke å ta en diskusjon og gjorde derfor bare som hun sa, og fant den så frem igjen så snart setebeltelyset ble slukket. No big deal. Hun kom da imidlertid bort til meg og beklaget, og sa at hun ikke var oppdatert på reglene med elektronikk og at jeg hadde vært i min fulle rett til å bruke iPaden. Jeg forventet overhodet ingen beklagelse, men synes det var ytterst profesjonelt gjort.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 16:45   #53
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post

Det er etter min erfaring ikke nødvendigvis slik at SAS smiler tilbake når passasjeren gjør det: hvis man møter et CC med en dårlig dag, så er min opplevelse at smilet like gjerne møtes med et likegyldig eller olmt blikk.

.
Å smile til ansatte i frontlinjen og få olme blikk tilbake høres spesielt ut, det har jeg ennå ikke opplevd, med noe selskap i noen bransje. Men jeg har sikkert bare hatt flaks, blir ikke noe til diskusjonstråd av mangel på kjipe opplevelser.
Old 21-11-2014, 16:59   #54
Herlov
ScanFlyer Molded

Jeg er ikke den som reiser mest her på forumet, men jeg har opp mot 30 legs med SAS i siste opptjeningsperiode, og jeg kan ikke huske å ha hatt noen negative opplevelser med crew. Det er klart, ikke alle smiler like bredt, men sånn er det jo.

Etter noen tøffe år, synes jeg det er mye positivt som skjer med selskapet nå. Satsning på lounger, ny innredning på langdistanse og nye langdistansedestinasjoner er eksempler.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 18:05   #55
ToreD
Flydiot

Jeg skrev tidligere at jeg var så fornøyd med servicen jeg fikk, men på onsdagens flight til LPA hadde jeg nok litt uflaks. Godt voksen betjening foran der jeg satt. Ingen tvil om at dette var proffe og erfarne damer. De sørget for at do køen begynte på rad 8 og håndhevet dette strengt. Helt topp synes jeg som satt først!! Men, jeg følte virkelig at jeg var til bry når jeg spurte etter noe fra tralla. Følte at å plinge var dødssynd, de drøyde flere minutter med vilje før de dukka opp og leverte varene med en halvsur mine. Etter et toalettbesøk spurte jeg pent om jeg kunne få en øl og chips, da fikk jeg bare beskjed om å vente til de kom med tralla etterpå.
Håper på et noe mer positivt crew på veien hjem
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 19:31   #56
kimbo
Former CCA F-16

kimbo's Avatar

Merkelig, har kun flydd med SAS og dels Widerøe det siste året, ikke en eneste gang har jeg hatt noen dårlig opplevelse med verken crew eller flyet.
Old 21-11-2014, 20:46   #57
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

SAS avlyser jula

https://www.facebook.com/SAS/posts/10154859900005788
Old 21-11-2014, 21:17   #58
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

Er stort sett veldig fornøyd med kabinbetjeningen hos SAS. De er gjennomgående blide og serviceinnstilte under til tider krevende og stressende forhold. Det eneste jeg er misfornøyd med er de knirkende pinnestolene fra Recaro de monterer inn i flyene sine for tida.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2014, 21:34   #59
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Neeeeeei!!! Eg fekk jo ut temmeleg store verdiar av dette i fjor. Og eg gjorde ikkje rare innsatsen. Synd!
Old 21-11-2014, 21:36   #60
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
Er stort sett veldig fornøyd med kabinbetjeningen hos SAS. De er gjennomgående blide og serviceinnstilte under til tider krevende og stressende forhold. Det eneste jeg er misfornøyd med er de knirkende pinnestolene fra Recaro de monterer inn i flyene sine for tida.
Eg tykkjer desse stolane er meget bra. Mykje betre enn dei gamle med skakk pute. Mogleg dei ikkje er så kule til Syden og slike lange rute.

Posting Rules