Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2014, 11:24   #41
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Lærepengen for oss reisende må være at vi alltid må sjekke om flyet har avgått fra forrige detinsjon før vi begir oss mot flyplassen.
Kan bli en dyr lærepenge, ikke akkurat i GVA kanskje, men om du kommer til å bruke samme pengene her hjemme..
krølle is offline  
Old 31-07-2014, 11:27   #42
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Kan bli en dyr lærepenge, ikke akkurat i GVA kanskje, men om du kommer til å bruke samme pengene her hjemme..
Dette er jo lettare med SK/WF der ein får tak i reg på individ via wf.no. Så kan ein nøste seg tilbake til kvar flyet er. Nyttig, somme gangar. Klart det ikkje held alltid, er det forsinkelsar på gang blir det også ofte skifte av fly og då kan ein fort vere like langt (eller lenger borte )
Old 31-07-2014, 11:37   #43
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post

Men er kompensasjonen riktig da?

Quote:
29. jul 14:02 Due to overbooking we need volunteers on DY7087 Stockholm-Los Angeles 30th of July, that can travel on alternative flights. Passengers who choose to travel on alternative flights will receive a compensation of EUR 200 per person. Please contact our hotline for rebooking on telephone 4721492149. We apologize for the inconvenience this may cause. Best regards, Norwegian.
krølle is offline  
Old 31-07-2014, 11:45   #44
vbe86
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Men er kompensasjonen riktig da?
Når de ber om frivillige så kan de gi hva de vil i kompensasjon. Om de må tvinge noen (denied boarding) så må de følge EU-satsene.
vbe86 is offline  
Old 31-07-2014, 14:35   #45
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Usj, nå må du slutte å ødelegge morroa med å utgi resultater ...
Beklager! Var ikke meningen å ødelegge spenningen! Men jeg nevnte ihvetfall ikke hvem som vant på straffer .. Morsom kamp forøvrig.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 31-07-2014, 19:50   #46
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Når de ber om frivillige så kan de gi hva de vil i kompensasjon. Om de må tvinge noen (denied boarding) så må de følge EU-satsene.
Ok, var litt usikker på det
krølle is offline  
Old 18-09-2014, 08:21   #47
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Long haul med Kjos fortsetter å være russisk rulett, med til dels store forsinkelser, og frustrerte pax. All ære til de mange flotte mennesker som jobber i systemet til Kjos, men long haul får de bare ikke til. Det siste i dag er en delay på minst 15 timer fra ARN til New York...

Tally-Ho
Tally-Ho is offline  
Old 18-09-2014, 10:00   #48
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Long haul med Kjos fortsetter å være russisk rulett, med til dels store forsinkelser, og frustrerte pax. All ære til de mange flotte mennesker som jobber i systemet til Kjos, men long haul får de bare ikke til. Det siste i dag er en delay på minst 15 timer fra ARN til New York...

Tally-Ho
En herlig start på Drømmelanghelgen til Det Store Eplet for de reisende. At de tar sjansen...
Hvor lenge har Norwegian økonomi til å drive på med dette?
Old 18-09-2014, 10:35   #49
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post

Tally-Ho
Svertekampanjen din og sammenligningen din med russisk rulett og DU har etter hvert blitt humoristisk og ekstremt forutsigbart.

Store forsinkelser med nettverksselskapene skjer også relgelmessig og det er nesten verre da de annonserer så flott at pax blir booket om, noe som absolutt ikke alltid er tilfelle. Jeg har faktisk til gode å ikke bli 24 timer forsinket med både, SK, AY og LX ved tech.

Ja det er kjedelig når det er så store forsinkelser men så lenge pax blir booket inn på hotell og får mat så er det liten grunn til å hyle.
SQ321 is offline  
Old 18-09-2014, 11:20   #50
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Jeg har faktisk til gode å ikke bli 24 timer forsinket med både, SK, AY og LX ved tech.
Du tøyser?
Det har altså aldri skjedd at forsinkelsen har vært mindre enn et døgn?
Kunne vært morsomt å vite statistikkgrunnlaget for for den uttalelsen.
Old 18-09-2014, 11:26   #51
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Svertekampanjen din og sammenligningen din med russisk rulett og DU har etter hvert blitt humoristisk og ekstremt forutsigbart.

Store forsinkelser med nettverksselskapene skjer også relgelmessig og det er nesten verre da de annonserer så flott at pax blir booket om, noe som absolutt ikke alltid er tilfelle. Jeg har faktisk til gode å ikke bli 24 timer forsinket med både, SK, AY og LX ved tech.

Ja det er kjedelig når det er så store forsinkelser men så lenge pax blir booket inn på hotell og får mat så er det liten grunn til å hyle.
Ja, det skjer med nettversksselskapene også, og man får ikke nødvendigvis så mye bedre behandling. Men jeg er enig med Tally-Ho i at DY har et element av russisk rulett. I prosent så må det være betydelig risiko for at det blir forsinkeler. Selv om det ikke er like ille som i begynnelsen, så er det fremdeles mye mer enn man bør forvente.
storg is offline  
Old 18-09-2014, 11:38   #52
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Du tøyser?
Det har altså aldri skjedd at forsinkelsen har vært mindre enn et døgn?
Kunne vært morsomt å vite statistikkgrunnlaget for for den uttalelsen.
Nei dessverre, og derfor min kritiske røst i denne sammenheng. For egen del har gjaldt det LX fra MIA til ZRH og videre hjem - 24 timer forsinket. Et par vi ble kjent med ifm med forsinkelsen ble 48 timer forsinket. Tidligere samboer med AY fra JFK. Og siste gang med SK fra OSL til EWR der vi også ble 25 timer forsinket (var EBG på den avgangen) og der de heldige få kom med samme avgang neste dag og ble 24 timer forsinket.

I tillegg ble en kamerat av meg 24 timer forsinket med UA til OSL for et par uker siden (avgang neste dag men samme rute). En annen kamerat ble 25-26 timer forsinket med SK fra SFO, i tillegg til et vennepar som ble forsinket 3 dager til SFO med SK. De hadde riktig nok Plussbilletter og var ikke interessert å komme til SFO 25 timer senere med minimum 3 stopp og i eco. De var EBD for øvrig.

Har vel en følelse av at jeg/mine venner har vært relativt uheldig men alle kan feile og kommer til å feile uavhengig av hvem du flyr med. Jeg er også relativt sikker på at DU-pax er hardere rammmet enn andre pga 787 problemene men at det er russisk rulett sammenlignet med nettverksselskapene er useriøst.

Last edited by SQ321; 18-09-2014 at 12:36.
SQ321 is offline  
Old 18-09-2014, 11:45   #53
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

...og for ordens skyld; mine tilfeller er når forsinkelsen er et faktum. Jeg og de jeg kjenner har mange IC avganger med både nettverksselskaper og DU som har vært utmerket og gått on time.
SQ321 is offline  
Old 18-09-2014, 13:01   #54
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Sett i lys av de siste posterne her inne vil jeg få nevne følgende:
Som nevnt i et tidligere innlegg måtte en LX flyvning fra BKK til ZRH returnere til BKK tidligere denne sommeren(defekt værradar). Vi ankom BKK ved 2/3tiden på natten etter å ha blitt kvitt litt fuel før landing. LX er vel i manges øyne et seriøst allianceselskap men var ikke imponert over mottakelsen passasjerene fikk ved retur BKK. Møtt etterhvert av 2 unge frøkner, som nok akkurat hadde våknet. Nå er jeg inneforstått at behandling av passasjerene tilhørende en relativt full A343 midt i svarte natta nok er en relativ utakknemlig jobb og vanskelig å få alle fornøyde. Dog hadde SWISS og deres bakkerepr vært klar over flyvningens BKK retur i nesten 2,5 timer. Jeg unnlot i allefall å kontakte VG desken og ikke er det sikkert saken ville blitt omtalt heller da den pkt 1. ikke dreide seg om DY/DU og pkt 2. Etter hva jeg kunne finne ut var vi bare 2 stk norske ombord.
Uansett etter et par timer klarte damene å få organisert oss passasjerer nok til at de fikk reservert hele 2 immigrasjonbokser til oss. Tok etpar timer til her(understreker at immigrasjonen er det nok lite disse damene kunne få gjort noe med). Ved 7 tiden på morgenen var jeg såvidt lei hele greia at jeg ikke var særlig lysten på LX sitt tilbud til oss og det var å fly med de på kvelden igjen for så tilbringe en dag til på et gud vet hvilket hotel(de regnet med å fikset radaren iløpet av morgenen/dagen). Hvordan det gikk fikk jeg aldri vite.
Norwegian reddet meg med sin kl 9 avgang og et nydelig premium sete. På rute som vanlig for mitt vedkommende. Jeg orket rett og slett ikke mer forsinkelse..
Men vedr forsinkelsen/kanselleringen til Swiss(et allianceselskap), var jeg litt overrasket at apparatet ikke var større til mottak av ganske mange misfornøyde gjester. Jentene gjorde nok den utakknemlig jobben så godt de kunne de og etter noen timer kom flere til.
Old 18-09-2014, 13:26   #55
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Defekt værradar var også årsaken til min LX forsinkelse (343). Kom oss av gårde først før retur til MIA etter halvannen time. Det var kø og kaos når vi ankom men sånn er det alltid. Den største overraskelsen var derimot at noen ble 48 timer forsinket og at ikke de heller ble booket om via EWR med UA eller tilsvarende.
SQ321 is offline  
Old 18-09-2014, 14:43   #56
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Quote:
Defekt værradar var også årsaken til min LX forsinkelse (343). Kom oss av gårde først før retur til MIA etter halvannen time. Det var kø og kaos når vi ankom men sånn er det alltid. Den største overraskelsen var derimot at noen ble 48 timer forsinket og at ikke de heller ble booket om via EWR med UA eller tilsvarende.
Ja og jeg hadde kanskje tenkt de forsøkte å booke folk feks med AY, SU, AF, BA som alle hadde morgenavganger og trolig ikke fulle siden dette var før sommeren satte skikkelig inn. Men det vet jeg ikke altså, så jada spekulerer litt her. I tillegg har vel TG etpar dagflyvninger bla til FRA og LHR hvis jeg ikke husker helt feil. Det blir jo stadig opplyst at disse flotte allianceselskapene også booker passasjerer med andre IATA betalende selskaper ved ulike hickups.
Jeg fikk bla nokså god kontakt med en av de nevnte damene(repr for SWISS i BKK) da jeg avverget etpar fysiske angrep fra ei sveitsisk huldre med etpar småunger som hadde det mye verre en alle andre med små barn som ble forsinket(alltid noen slike ombord).
Jeg forhørte meg om det jeg skrev over men det var visst ikke noe gehør for dette fra hovedkontoret i Sveits(iflg damen). Vel vel bare et apropos..
Old 18-09-2014, 15:39   #57
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Vet vi noe om omfanget av forsinkelser med Norwegian Longhaul, f.eks. i prosent eller noe? Kunne vært stas med litt fakta.
RWY 24 is offline  
Old 18-09-2014, 16:52   #58
geirs
ScanFlyer Gold

Det var 10-12 sider om Kjos og dreamliner i vg helg for en stund tilbake. Har den foran meg nå. Der står det en del om punktligheten fra 1 juni 2013 frem til august 2014. Kilde er Norwegian og Avinor.

Blant annet en samlet punktlighet måned for måned for alle LHrutene. Punktligheten er opgitt til 52%. 80% har gått innen 1 time etter rute og 90% innen 2 timer.

Den har også en oversikt rute for rute til og fra Oslo, med punktlighet og snittforsinkelse. Varierende fra nede i 28,4% til 91,3%

Vet ikke om denne artikkelen er og finne på nett noe sted?

Denne posten hører kanskje mer hjemne under tråden i flyforum.

Last edited by geirs; 18-09-2014 at 16:58.
geirs is offline  
Old 18-09-2014, 17:08   #59
Kleppan
ScanFlyer Blue

Jaja..mange er i sine forsvarstaler om DU, forsåvidt et ok produkt. Men blir lei av at LCC ikke gidder å ta vare på sine kunder. T/R Osl-Bkk i Juli, en drøy mnd etter, 3*trekk på kjøpe inflight. Prøver å ringe...håpløs lang ventetid, tross alt et 800-x nummer fra mobil, ok 60 dollars er vel ikke mye, men slutt med forsvarstalene...på utsiden ler vi av dere.
Kleppan is offline  
Old 18-09-2014, 17:15   #60
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kleppan View Post
Jaja..mange er i sine forsvarstaler om DU, forsåvidt et ok produkt. Men blir lei av at LCC ikke gidder å ta vare på sine kunder. T/R Osl-Bkk i Juli, en drøy mnd etter, 3*trekk på kjøpe inflight. Prøver å ringe...håpløs lang ventetid, tross alt et 800-x nummer fra mobil, ok 60 dollars er vel ikke mye, men slutt med forsvarstalene...på utsiden ler vi av dere.
Det er nok slik at det ofte er lang behandlingstid på diverse forhold også hos andre (uten at det unnskylder lang behandlingstid for DU). Jeg forsøkte meg en gang på å gjøre som forsikringsselskapet mitt sa og ba om refusjon av utgifter ved forsinket bagasje fra et flyselskap (ikke DY/DU), og jeg hørte ingenting fra dem på 4 uker. Det var den gangen snakk om et beløp på anslagsvis NOK5000,- som jeg hadde lagt ut. Da ga jeg opp, og overlot problemet til reiseforsikringen. Når det skjedde igjen for et par uker siden gikk jeg bare rett på forsikringsselskapet med beskjed om at de evt får ta det med flyselskapet.

Last edited by TOS; 18-09-2014 at 17:21.
TOS is offline  
Closed Thread

Posting Rules