![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Siden jeg har flydd et par flighter i dag, får jeg taste ned noen ord igjen, sånn som jeg har for vane å gjøre. Tittelen er nok en sang, opprinnelig av et band kalt Suicide, som jeg neppe hadde hørt om hvis det ikke hadde vært for at Bruce Springsteen valge å covre låta - først alene med trampeorgel på Devils & Dust-turneen for snart 10 år siden, for deretter å spille den inn på albumet "High Hopes" som kom ut tidligere i år.
Det er ikke så mye "Baby" involvert i turen, men litt mer "Dream". Planleggingen av turen begynte egentlig med en litt spontan booking av en flybillett litt utpå høsten i fjor - en enkelt enveis flight -, for deretter å legge hele prosjektet litt på vent, av forskjellige grunner. Først godt uti februar var det at ting "løsnet", og jeg booket resten: Komme meg til begge ender av den aktuelle flighten, og deretter bruke litt lenger tid enn nødvendig på hele turen. Nok om det. Turen begynte med at jeg pakket det meste kvelden før, og slang baki bilen på veg til jobb, siden planen var å reise til Maura etter jobb, og overnatte hos moderen. Det var av den enkle grunn at flyet mitt gikk klokken 10. Første buss fra Neskollen ville være på OSL ca. 10:15(-ish), mens fra Maura begynte de i firetiden om morgenen. Det ble allikevel en tur hjemom etter jobb, da jeg holdt på å glemme Velferdsoffiiser Lillebjørn. Etter middag hos mor, og en natts søvn, var det å kreke seg opp, og finne vegen til bussholdeplassen. Bussen kom, og brakte meg til OSL, og jeg fant kjapt vegen opp til avgang, og fikk først printet meg et boardingkort og en bagasjelapp, og fikk levert kofferten i Pluss-skranken. Det foreløp seg med at jeg stod i kø, damen i den ene skranken skulle til å få øyekontakt med meg, da et par plutselig kom brått inn fra venstre. Siden de hadde veldig pene klær, og en koffert som så dyr ut, så var de sikkert viktigere enn meg. De fikk sendt kofferten sin, og damen i skranken fikk på nytt øyekontakt med meg, nesten med et lite "sorry" i blikket. Hun scannet kofferten, spurte om jeg var Martin, klistret på en pri-tag, og forklarte meg vegen til Fast Track. Der gikk det kjapt å komme seg gjennom, og jeg fant så vegen opp i loungen., Her kunne jeg brukt Turkish-kortet til å komme meg innerst (trodde jeg), men bestemte meg for å droppe det. De hadde cola i den ytterste loungen også ![]() ![]() Jeg fant en sitteplass, tok meg en cola, observerte Gerhard Heiberg med frue (jeg antar det var frua, hvertfall. Hun så for gammel ut til å være elskerinne) Etterhvert ble det på tide å komme seg til gate 46: ![]() 17. april 2014 Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) - København Kastrup (CPH) SAS Scandinavian Airlines 1455 Boeing 737-800 LN-RRK Sete 6F SAS Plus Jeg var altså booket i Plus. Da det skulle bookes, krydde det ikke akkurat av billige alternativer dit jeg skulle på en skjærtorsdag, så jeg endte med SAS via CPH. Jeg mener å huske at det var et par hundrelapper ekstra for Pluss, så da ble det det. Ved gate 46, begynte boarding omtrent akkurat i det jeg ankom, så da var det bare å finne vegen ombord ![]() ![]() Ellers skjedde det ikke nevneverdig, annet enn at jeg tok en cola, og surfet litt på nett på iPhone'n ![]() Litt etterhvert kom vi oss ned til Kastrup, og taxet inn til en gate på B-piren, Siden neste flight skulle gå fra samme pir, og det var ca. to timer til, valgte jeg å droppe loungen. Neida. Joda. Neida ![]() Fant selvsagt vegen til loungen, og fikk bl.a. smakt på disse fiskebollene som Cecilie har snakket på varmt om ![]() Etter å ha blitt stalket litt i God Morgen-tråden , anslo jeg at det var på tide å gå til gaten, og neste flight. 737-405 gav seg ikke til kjenne, og jeg hadde ingen aning om hvem av de andre der som kunne være han. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
B787-8 in your dream | ENGM 911 | Bilder & foto | 4 | 01-07-2013 17:19 |
It's a Dream(liner)! | Thomas | Bilder & foto | 23 | 02-05-2012 08:54 |
We're building a dream | Twin Otter | Flyforum | 0 | 24-05-2008 02:33 |
KL/AF DREAM SALE !! | SQ 777 | Flyforum | 5 | 11-08-2006 15:30 |