![]() |
|
![]() |
#41 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Jeg har spesielt opplevd KLM sitt bakkepersonale til å være veldig ovenfra og ned, og klart poengtere hvem som er på hvilken side av skrankene, og hva det medfører i hvem som kan ramse opp loven. Sånn sett, så skulle jo KLM passe fint med AF; jeg har aldri flydd AF, men har opplevd frankrike som ikke-fransk-talende, og lest mye om AF sine holdninger, de høres ut som å være veldig i samme gate som mine KLM-opplelveser. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
* Hva ansvar har flyselskap for kø-kultur? Det er jo ikke rein uvanlig at man kommer til en flyplass og finner ut at køene for økonomi-innsjekk er på lengde med selve rullebanen, og at man kan risikere å havne i lø like lenge som flygningen varer. Noen selskap er flinkere enn andre her, men jeg opplever BA er konsekvent på å ha noen som "arbideider i køen" og er aktiv på jakt ewtter å få ut folk som er kommet, men står midt i køen. Jeg har aldri observert SK/BU gjøre det på OSL f.eks. Det tredje er jo slik KL og AMS flyplass ofte praktiserer, man får fint hoppe høen i passkontrollen inn/ut av Schengen om man tørr gå frem, spørre vedkommende i skranken og bli henvist til å rope bakover og spørre hele køen om de får slippe. * Hva ansvar har passasjerene for kø-kultur. Igjen, køene er ofte jæ***** lange, og er det passasjerens ansvar å være på flyplassen, i ved rett skranke, innen 45 min eller hva nå flyselskapet dikterer, eller er det passasjerens ansvar å ha nok tid til å ha stått seg igjennom all mulig potensiell kø? Hva mener folket her? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
SK har jeg som oftest ikke hatt problem med forsinkelser, de få gangene jeg virkelig har blemmet har det vært med billett forran forrhenget, men har da i det minste opplevd å få standby på neste, selv om jeg har måtte flytte bak noen rader. BA har jeg opplevd litt forskjellig med, men aldri bli satt igjen, der har det stort sett fungert under regelen om at så lenge jeg kan være ved gaten før dørene lukkes så går alt fint, selv om baggasjen kommer seinere. Je ghar et par ganger måtte signere på å akseptere forsinket baggasje, slik at jeg ikke kan gjøre krav mot de, men det er det. Amerikanske selskap generelt: No Chance(tm). Her skal du selv ta høyde for all køing og slikt selv, holder ikke at du var der aldri så lenge før, og kø-kulturen der borte tilsier niks kø-hopping i min erfaring. KL: En glimrende erfaring fra noen år tilbake: de avlyste flyet mitt hjem fra julefeiring i nederland, og da jeg kom til AMS sa de bare sorry, de sendte mail til min hjemmeadresse i profilen for en uke siden. At jeg ikke var hjemme da var min sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ute på tur
|
![]()
Stilig, fire på rad! Jeg vant!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() jy |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hmm, et par av mine små erfaringer:
SK: Null problem, på ungdommsbillett i det minste. Men da ringte jeg like før jeg kom til flyplassen og booket om. Det viste seg senere at jeg rakk den opprinnelige flighten, og fikk da være med den. XJ (Mesaba): som en slags non-rev, buddypass Superlang kø, kom til disken når flighten skulle ha gått, den var kansellert pga thunderstorms, fikk være med neste flight uten problemer. Kom sent til OSL på en av mine usa-turer, etter sikkerhetskontrollen gikk jeg rett ombord i flyet til kjøben. Innsjekk ble gjort noe sånt som 30 min før avgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har ankommet med Flybussekspressen på OSL 1928 og rakk 1935-flyet til CPH (OK, det var nok litt forsinket i vinterkaoset det også, men ikke mye).
Riktignok var det ikke jeg som var sent ute her, hadde billett (D-klasse) til 2035-avgangen med forbindelse videre til Bangkok og Chiang Mai. 2035-avgangen var 1 1/2 time forsinket, så da hadde jeg ikke rukket forbindelsen videre fra CPH. Løping til gate, bagasjen måtte jeg ta ut i BKK, men langt bedre enn å bli mange timer forsinket. Sikkert billigere for SAS også som ellers måtte sende meg på hotell i CPH og kanskje Thai videre neste dag. Jeg var imidlertid nøye med ikke å kreve og få bli med på en avgang tidligere, jeg spurte damen pent om hun hadde mulighet til å få meg med så jeg rakk BKK-flyet.
![]() |
#48 |
Ute på tur
|
![]()
min rekord er sådann 20 minutter fra taxi utenfor IAD og til jeg sto ombord i en 777 på vei til AMS fra en annen terminal. Dette var i 96, *LENGE* før 9/11. Første gang jeg virkelig har løpt gjennom masser av folk... oppgradert ble jeg og. Var tre personer forran meg igjennom døren, og den lukket rett bak meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har også kjørt inn i parkeringshuset på Fornebu kl. 0838, rakk CPH-flyet med avgang 0845 (litt sent det også riktignok)...
![]() ![]()
![]() |
#50 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veeel - det er jo en grunn til at det er tidsfrister for at folk skal sjekke inn, og kommer man for sent bør man i utgangspunktet ta følgene. Men man kunne jo ønske seg litt fleksibilitet, at hun fikk være med neste fly etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når KLM slår seg sammen med Air France kan det bli gøy. Det er veldig lenge siden jeg har fløyet KLM men jeg mener servicen ombord var ok, hvordan det var på bakken vet jeg ikke. Air France har bra service ombord stort sett, men elendig service på bakken, dette er det eneste flyselskapet der jeg har opplevet å ikke komme med, jeg var sent ute, men jeg hadde kun håndbagasje og jeg skulle hjem til jul, så jeg ble ikke blid av å møte et så arrogant bakkepersonale som på CDG, selv om jeg bad på på mine knær på fransk var det ingen nåde.
![]() |
#52 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror jeg har nevnt det noen ganger før, mene here it goes: Jeg er stolt av å være Nederlender.
Det har jeg slutet med... Jeg har spesielt opplevd KLM sitt bakkepersonale til å være veldig ovenfra og ned, og klart poengtere hvem som er på hvilken side av skrankene, og hva det medfører i hvem som kan ramse opp loven. Jeg kjenner meg igjen der ja. Jeg har også lagt merke til at mange nordmenn ikke sr dette og bare tror at de er så utrolig vennlige. ![]() MEN jeg må få lov å si at det har endret seg mye de siste årene!!! Det gjelder i hvert fall personalet ombord, der er faktisk de fleste hyggeligeog imotkommende. Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
Nå foretrekker jeg faktisk noe eldre kabinpersonale med egne barn (eller barnebarn). De har mer forståelse for en familie på tur. Tenk dere en norsk småbarnsfamilie på tur med Ryanair der kabinpersonalet er litt eldre enn ungene og tar seg selv like høytidelig som en gjennomsnitts tenåring. Dét blir tur, dét!:hoho
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjæresten til en tidligere kollektivsamboerinne opplevde en gang å komme på OSL og få beskjed om at KLM-flyet han skulle med gikk fra TRF...hverken de eler han hadde sjekket billetten skikkelig. Flyet fra OSL var fullt, men de booket ham om til et fly neste dag. Så noe må de gjøre riktig i KLM oxo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På OSL så har vi folk som ordner køen til SAS økonomi utland. Hvis køen blir lang (det tar over 15 min å stå i kø (ca når køslusa er full)), dvs over hva vi kaller service standard) så prøver vi å plukke ut de som ikke vil rekke det, siden seneste fremmøtetid er satt til 40 min så vidt jeg husker og innsjekk stenger 20 min før.
Når det gjelder TRF pax så er det stort sett Widerøe og KLM som får de passasjerene på sjekkinn. Og får vi noen så må vi egentlig vurdere tilfelle for tilfelle, billettene til WF fra TRF er i de aller fleste tilfellene dyrere enn fra OSL så i de fleste tilfellene setter vi det som booking feil. Har vel i to tilfeller også hatt Ryanair pax her, men da er det dessverre ikke annet å gjøre enn å synes synd på. I det sste har det også blitt enklere å få folk til å kjøpe ny billett, ettersom enveisbillettene er blitt billigere. Og til slutt så lurer jeg på hvorfor flytoget bare er forsinket når paxen er på og ikke når jeg reiser med den. ![]()
![]() |
#57 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
merkelig det med flytoget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
http://www.flytoget.no/Templates/Informasjon.aspx?id=244
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#60 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
GEN er Gardermoen Militære side
Takk for oppmerksomheten. Now go back to OSL with you!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekk av kabinen før avgang og landing? | Kabinsjef@DY | Småprat | 34 | 07-10-2016 20:36 |
Stenging av sikkerhetssjekk lenge før avgang? | robertaas | Reiseforum | 11 | 03-06-2016 12:45 |
I lufta etter avgang og før landing | putzmeister | Bilder & foto | 9 | 15-05-2015 07:55 |
CPH: ingen Champis før avgang? | Eirik | Småprat | 44 | 02-04-2013 19:14 |
Allegiant MD-82 brann i motor før avgang - SFB | Cecilie | Flyforum | 3 | 08-10-2010 22:58 |