![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Pluss at dette er en rute som er viktig med tanke på hvordan ståa i SAS ser ut. At de igjen tør å satse er noe det virkelig er noe å rope høyt hurra for. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pluss at dette er en rute som er viktig med tanke på hvordan ståa i SAS ser ut. At de igjen tør å satse er noe det virkelig er noe å rope høyt hurra for.[/QUOTE]
Nu skal ruten lidt bekræftes, ikke mange dage siden budskabet var, at der ikke er flere sådanne ruter på vej. Men ellers synes jeg netop det, du skriver der, er et det vigtigste: At SAS i givet fald tør satse igen. Hvis modet er stort nok, så tør de måske også fra andre steder end Kastrup ![]() En udvidelse er vel også næsten lidt nødvendig, hvis SAS med passende økonomi skal kunne have lidt bedre reservekapacitet, med tanke på de sidste dages sårbarhed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
2. fordi CPH er en kanon flyplass å reise via, milevis foran FRA eller OSL 3. fordi *A kunder utenfor OSL kun har LH og United å velge mellom hvis du vil til SFO med ett hopp, begge gjennom FRA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg klarer ikke helt å undre meg over inkonsekvensen i kommunikasjonen fra SAS, som flere andre har vært inne på. CEO'en sa for kort tid siden "ingen satsing på LH", og så nå ekspansjon på EWr og ny destinasjon med SFO. Det trenger selvsagt ikke bety ekspansjon, men det virker nå litt underlig på meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kan du forklare hva som er så "kanon" med CPH? Jeg synes ikke den er særlig bedre enn OSL eller andre flyplasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Synes helt klart teorien om TG tar over BKK fra Skandinavia og dermed frigjør kapasitet for SAS. Men holder det? Jeg synes å prøve SK 901/902 igjen virker meget smart. SFO er sikkert "fancy" og trendy men blir det lønnsomt?
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I mine øjne er BKK klart i farezonen, hvis man ikke får flere fly ind. Hvad der ellers må lukkes har jeg lidt sværere ved at se, men ARN-ORD kunne måske være et bud. Med lukning af disse to kan SAS vel flyve SK935 og SK901 med samme antal fly som nu.
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan det vara ett joint-venture sammarbetecmed United som öppnar upp för detta?
UA "tar över" två av SAS nuvarande USA linjer...ex IAD/ORD-CPH och SK öppnar CPH-SFO i sammarbete med UA... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror helt klar også at SK901/902 er et smart træk. UA trækker sig fra CPH, DL flyver kun få gange i løbet af sommeren og markedet er oplagt til at SAS skal satse her og lukke af for konkurrenterne. CPH er vel heller ikke første prioritet for DY når de kommer igang og selv hvis de åbnede denne rute, så tror jeg ikke deres produkt er særligt attraktivt for high yield pax. Med aftenafgang vil man kunne tilbyde biz-pax et rigtig godt produkt, hvor de kan få meget mere ud af arbejdsdagen på begge sider af Atlanten end nu - for slet ikke at tale om flere frekvenser altid er attraktivt for dette klientel.
Med double daily (selvom det kun er tre gange pr. uge indtil videre) så skal der rigtig meget til før UA og DL kommer tilbage til CPH og SAS får elimineret en hel del konkurrence - med forhåbenligt højere priser til følge - ikke bare til EWR, men også på connections videre i USA.
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Veldig hyggelig om dette stemmer - og jeg er kanskje ikke like overrasket som mange andre her. SAS har jo endret strategi og åpnet mange titalls nye ruter etter at den nye ledelsen kom på plass. Der inkluderer både Oslo-New York og København-Shanghai, så hvorfor ikke åpne flere ruter ettersom de interkontinentale rutene går så bra for tiden.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, på den ene siden kan dette kanskje sies å være korrekt, men samtidig så er det jo ikke slik at beslutninger om denne typen ruter og satsninger er beslutninger som gjøres "over natten". Ergo vil jeg tro at det ikke er noen overhengende fare for at noen andre "tar over showet". Nå gjenstår det jo å se om det rent faktisk er en ekspansjon, eller om det er omrokkering av eksisterende kapasitet.
Last edited by TOS; 04-07-2012 at 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg synes vel likevel at "kommunikasjonen" av denne nye "satsningen" er noe uklar, i og med at dette ble rapportert ikke av SAS men av andre, samt at man registrerte at ruten var bookbar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så får vi se om de ekspanderer eller ikke, det kan jo være ny destinasjon uten ekspansjon.
![]() |
#60 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS San Francisco-rute | Someone | Flyforum | 12 | 17-10-2018 23:20 |
Fra Kristiansand til San Francisco med SAS | krs-per | TripReports | 9 | 01-05-2014 15:38 |
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil | BårdK | Reiseforum | 16 | 17-11-2011 16:12 |
Leiebil San Francisco til San Diego | jcnorway | Reiseforum | 22 | 23-02-2011 23:06 |