![]() |
|
![]() |
#521 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Forespør man derimot på 6 plasser hopper prisen opp på fullpris. Dvs. du får fullpris på alle billettene! Ved å sjekke avganger som har lavpris og hvor det ikke står plasser i rest får man det samme mønsteret, dvs. lavpris opp til 5 plasser, bestiller man 6 gjør prisen et hopp, men på samtlige plasser. Her takler ikke systemet samlet pris for 6, dvs. 5 lav og 1 fullpris. Det er mulig realiteten er noe annet, men slik fungerer i alle fall prisbildet på nettet og derved kan det tolkes som om grensen går ved 5 seter. Det forklarer vel også OG`s uttalelse om at det ikke skal så mange passasjerer til før man tjener penger. Smart i seg selv, men blir det gjennomskuet av markedet , hva da ? Last edited by jaas; 09-04-2017 at 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Upgrade me....
|
![]()
Noen som har flydd med de enda?
Eller har funnet en TR her eller andre steder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Akkurat samme hos Norwegian:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Undrer meg over at jaas bruker så mye tid på å bare poste negative innlegg om FV
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forstår at prisene endrer seg i forhold til fyllingsgrad, men mitt poeng er at FV og OG har profilert selskapet som et lavprisselskap "hvor man skal slippe å gå i banken for å fly".
Fra start til slutt har uttalelsene ifra OG vært rettet mot WF, som flår sine kunder med høye priser. Slik prisbildet fremstår hos FV selges det 5 plasser til lavpris og deretter ligger prisbildet på nivå med WF. Har jeg oversett noe eller forsøker FV å bløffe markedet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Med det mener jeg at dersom f. eks. WF kun har én plass i en billig "fare bucket"/klasse, så får du opp dette alternativet dersom du kun skal ha én plass. Søker du to plasser, får du ikke opp én plass i billigste kategori og én plass i neste tilgjengelige, du får begge i samme dyrere fare bucket.
Om du vet om en søkemotor som klarer å håndtere dette annerledes så post gjerne lenke her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ved 6 seter skjer en endring ,hvor prisen hopper opp til 999,-,dvs. 6x999=5994,- Jeg velger da å tolke slik at det går et prisskille mellom 5 solgte seter og sete nr. 6, dvs. de fem første selges til 499 og sete 6 og oppover selges til 999,- Andre forklaringer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Noen ide om hvor mange? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Helt standard når du prøver å konkurrere ut en etablert aktør, hvor man ønsker å fremstå som en redningsmann for mannen i gata/distriktene/[sett inn annen målgruppe her] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Etter min mening lanserte Norwegian noe helt nytt som av markedet ble oppfattet som troverdig og fordelaktig. Tviler på om markedet oppfatter det samme med FV? Last edited by jaas; 09-04-2017 at 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor mange aner jeg ikke, men det virker som om det er klart mer enn fem. Om det er 10, 15, 20, 25 eller 30 vet jeg lite om, men siden de neppe flyr med fulle fly er vel rundt 8-10 en ganske greii antagelse. At det er mer enn fem synes åpenbart da jeg har sjekket pris på opptil 5 kontra mer enn fem ganske kort tid før avgang flere ganger - og selv om bare 5 hadde bestilt da skulle det jo ikke vært flere tilgjengelige til den prisen da.
Last edited by Flygplan; 09-04-2017 at 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Foruten de kostnader som er nevnt på denne tråden så er fuel kostnaden alene for HFT-TOS på ca. 320 kr. pr. sete, dvs. om vi optimistisk regner kabinfaktor 58% (WF snitt for alle ruter i 2015). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi kan vel slå fast at det ikke er lett å gjøre en hel Flyprat-tråd til lags... Finnes det mange rabattbilletter betyr det at man på vei til skifteretten, finnes det ikke mange rabattbilletter svindler man kundene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |