![]() |
|
![]() |
#481 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
GI lyd når du får dette bekreftet, og hvordan du gikk frem for å få "gammel" opptjening godkjent. Min tur fra SFO til LAS ble bestilt for en stund siden, så da bør jeg kunne få gammel opptjening ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#483 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Les min redigerte post. Du er ikke safe (det er ingen av oss). SAS mener dette må United bestemme.
Repost: Oppdatering: Etter han kom tilbake til meg så sa han at ja: Dette har skjedd nylig og etter 31 Januar (som var min bestillingsdato). Nei, de vil ikke kreditere poeng etter gamle poeng. da de mener dette er United som bestemmer opptjening (Burde det ikke vært klasulert i en kontrakt med Eurobonus at de ikke bare kan gjøre slik tilnærmet over natten?). Da faller hensikten med min reise bort. Jeg spurte også om det er teknisk mulig for United å kreditere 100% DERSOM de ønsker (at det ikke finnes noen sperrer her) og det sa han at var fullt mulig, dersom United ønsker det kan de kreditere så mange grunnpoeng de vil. Dermed kastet de ballen over til United. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Både gammel og ny opptjeningstabell ligger på internettsidene
https://www.flysas.com/en/eurobonus/...d/?NSSEXC=true
![]() |
#486 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har akkuratt dundret av en noe sur mail til gullservice, der jeg både klager om endret opptjening samt det faktum at jeg puttes bak i economy hos UA ( på mine plus billetter) mens reisefølge som reiser GO havner fremme. Får se hva de svarer! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis negativt svar fra gullservice, er dere med på å sende et felles brev til både SAS og United?
Hovedpunktene ville være den uakseptable korte informeringen, samt at bookinger booket før det ble annonsert burde ha original basispoengopptjening etter gjeldende tabell på bestillingstidspunktet? Den originale tabellen hadde ingen tekst som sa at det ville komme ny tabell 1 mars (Det gjør den jo nå). |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette har jo vært diskutert tidligere (bl.a. i postene på 230-tallet i denne tråden) da Swiss reduserte opptjeningen. Man kom ingen vei med klage den gangen.
Medlemsvilkårene sier jo også: 2.2 Irrespective of when the activity was booked, the number of points earned depends on the earning scheme applicable on the date of the activity. The number of points earned varies depending on SAS business partner and offer. https://www.sas.no/eurobonus/om-euro...Medlemsvilkar/
![]() |
#490 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Slik så det ut for 5 dager siden: Last edited by mcduck; 24-02-2015 at 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dessverre en varslet katastrofe. SAS har selvsagt visst om dette i lengre tid, men velger altså å slippe bomben noen dager før endringen inntreffer. Omtrent om novemberslakten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg sier det bare: Aegean har fortsatt 100 prosent på UA i ECO. Da har også 200% opptjening i SK billig plus. Flaks at jeg skal til Hellas i sommer og kan ta 4 fighter med A3. Da blir det lett å vedlikeholde gullkortet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Goodwill fra United?? Det blir dagen sin det. Dette er nok dessverre bare å glemme folkens, og ettersom UA annonserte sitt nyslaktedeprogram fra 1. mars er det ikke fullstendig uventet at partneropptjening følger etter. Noen her har vel vært inne på temaet før, og juridisk sett har man ikke noe å fare med. Typisk situasjon hvor ingen av selskapene ser verdien i å ta seg bryet heller, fordi du flyr med konkurrenten eller opptjener med konkurrenten. Ergo: skyld på motparten.
Må samtidig si at det er dårlige greier av SAS EB å sitte på infoen så lenge som man gjør, dette kun man informert om tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() :/ har ikke store forhåpninger. Men fikk ihvertfall skrevet til både SAS og United om hva jeg syntes om praksisen. Ikke at jeg tror de bryr overhodet. Last edited by mcduck; 25-02-2015 at 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gjelder UA-slakten kun reiser med UA etter 1. mars, eller alle reiser etter 1. januar? Helt hårreisende at det går an å annonsere dette med noen få timers varsel. SAS har i lengre tid reklamert TUNGT med Eurobonus og nærmest gjort det til en slags verdi i seg selv ved å bestille reise. Deretter slaktes EB-opptjeningen jevnt over, både hos SAS og partnere, med ytterst kort varsel. Vanvittig kundebehandling. Man begynner ærlig talt å lure på om selskapet i det hele tatt har livets rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1. mars. Helt enig med deg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
EBD
|
![]()
Merk at det er United som bestemmer hvor mange poeng du får for å fly med de.
De har slaktet sitt eget bonusprogram fra 1 mars også, så det var ikke helt uventet at det gikk slik med opptjeningen hos partnere dessverre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne ut av antall Eurobonus poeng jeg vil få ut i fra en tur jeg har planlagt nå i April. Jeg har tittet både på Lufthansa og SAS sine sider, men ble litt usikker på hva som gjelder. Jeg skal fly: Oslo -> Munich (LH / L) -> Delhi (LH / L) -> Jaipur (Jet Airways - V) Jaipur -> Mumbai (JetAirways / V) -> Frankfurt (LH / S) -> Oslo (LH / S) I fra SAS sin poengtabell for Lufthansa: Economy (Low) Points: Fr. 150 Classes: K, W, S, T, L (25%) Betyr Fr. 150 at jeg får 150 points per Economy (Low) leg? Får man SAS godkjente legs i fra flights med andre Star Alliance selskap som teller mot SAS status? Jeg kom frem til 2188 Lufthansa miles for turen med deres Milage Calculator, men hva blir Eurobonus totalen? På forhånd takk for hjelpen ![]() Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Lufthansa flightene er antall miles per flyvning opprundet til nærmeste 100 ganger 25%. Og telles som grunnpoeng og således går mot status, men telles ikke som legs
Jet Airways gir ingen poeng hos Eurobonus |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Newcomer
|
![]()
Takk for raskt svar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |