![]() |
|
![]() |
#481 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan jeg spørre hvilken Bohus dette var?
|
![]() |
![]() |
#482 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skøyen. Var ikke klar over det før jeg så merket på kort-automaten.
|
![]() |
![]() |
#483 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg snakket med SAS kundesenter i dag om en reise, hvor jeg samtidig stilte et "vanlig" eurobonusspørsmål og det kom det opp i systemet hennes at her kan du bruke to for en bonusen din fra AmEx uten at jeg hadde nevnt hverken CT eller AmEx.
Da ser det ut som dette blir mindre komplisert enn fryktet. Jeg får forøvrig ikke brukt min CT(er) og desverre men forståelig nok så kan disse ikke overføres eller spanders bort. |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg skjønner ikke at butikkene er så "i mot" AMEX. I lengden vil flere aksepterte kort i en butikk, øke omsetningen (jeg har ikke noe dekning for å si det, vet bare at jeg selv unngår plasser som kun tilbyr Bank Accept, for eksempel). Bevisste forbrukere leter og velger utsalgssteder basert på den største fordelen de får med et gitt kort... men jeg er redd det er for få av oss. Håper likevel selv på en økning i brukersteder, her til lands spesielt. En annen ting; hvorfor ikke chip? Jeg har sett AMEX kort med chip. Selv bildet av AMEX kortet øverst til venstre på den norske siden har chip.
![]() |
#486 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
BankAxept tar rundt 10-20 øre for hver transaksjon, mens AmEx tar opp mot 3%.
Av hele transaksjonen. |
![]() |
![]() |
#487 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Drev en butikk for bortimot 10 år siden, da var Amex det dyreste kredittkort selskapet å ha og de som tok mest av provisjonen. Mener å huske at de da tok 5% av hver transaksjon.
|
![]() |
![]() |
#489 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Utfordringen for brukerstedene er jo at man må regne på hvor mange salg man faktisk taper på å ikke ta kortet. Hvor mange vil FAKTISK velge å ikke handle om man ikke kan bruke kredittkortet sitt, målt opp mot den ekstra kostnaden man får. Om man tar kredittkort vil det være en del kunder som velger å bruke det bare fordi det er tilgjengelig. De hadde ellers gjennomført handelen med vanlig debetkort. Lang post, men dette er interessante regnestykker som jeg har drevet mye med i tidligere år.
![]() |
#490 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja ser poenget. Det er nok det den vurderingen de fleste butikkene gjør seg basert på hva som selges og inntening. De fleste som har Amex i Norge har nok også andre kort.
Det tilbudet jeg fikk av Amex i sin tid var nok basert på nystartet butikk innen import av møbler. Så det var nok ikke det beste tilbudet de kunne gi. |
![]() |
![]() |
#491 |
Newcomer
|
![]()
Etter å ha forkastet to forsøk fra SAS på å pushe AmEx Platinum som DM, ble jeg i dag oppringt av en selger. Han overbeviste meg om at 12000 bonuspoeng var en greid deal for for 850,-
I samtalen hadde jeg også noen spørsmål og vil gjerne verifisere med dere om vedkommende ga riktige svar: Spm: Jeg er i dag EBG, vil jeg miste noen av fordelene i AmEX Platinum dersom jeg blir "degradert" til EBS? Svar: Nei, du beholder fordelene i Platinum uavhengig av Eurobonus nivå Spm: Som EBG må man ha gyldig dagsbillett med Star Alliance for å få tilgang til SAS Business Longue på OSL, trenger man ikke dette om man har AmEx Platinum? Altså dersom jeg flyr med f.eks. Norwegian denne dagen vil jeg fortsatt få tilgang til Lounge (og gjerne gold longue)? Svar: Du trenger ingen dagsaktuell billett i SA for å få tilgang så lenge du har AmEx Platinum Andre spørsmål: 1. Pongene man oppnår ved kjøp (20%) er de kun bonuspoeng eller teller de som grunnpoeng også? 2. Hva er det som avgjør hvilket nivå av EB AmEx kortet man får aksept for? 3. Kan man bli nedgradert fra Platinum nivået dersom man, hypotetisk sett, skulle slutte å fly SAS, med unntak av bonusflygninger? |
![]() |
![]() |
#492 | ||||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
#493 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og som JoeW er inne på, AmEx kortet har ingenting med status hos Eurobonus å gjøre |
|
![]() |
![]() |
#494 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal reise til USA i 4 måneder nå. Bestilte meg SAS EuroBonus Platinum Card på onsdag.
Noen som vet dette med leveringstid på kortet? I mailen står det ca. 1 uke. Noen som har erfaring med at dette kan ta lengre/kortere tid? Avreise er kommende onsdag. Takk for eventuelt svar. |
![]() |
![]() |
#495 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Velkommen på forumet, dotten33. Kan du ikke bare ettersende post til USA?
#496 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#497 |
Newcomer
|
![]()
Takker for svar. Da må jeg få ettersendt det. Typisk at de skriver ca. 1 uke men at det egentlig tar 2 uker. Men det er lov å håpe så jeg slipper å ettersende. Bare ekstra styr.
|
![]() |
![]() |
#498 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nyoppdagede brukersteder: Advance.no (elektronikk) og Vic Oslo City (klær).
|
![]() |
![]() |
#499 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg mener jeg så AmEx-logoen hos Ica Gourmet på Aker Brygge i dag.
|
![]() |
![]() |
#500 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus + DNB = Sant | DY_ENZV | Reiseforum | 78 | 15-04-2018 15:20 |
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) | Robbiedeluxe | Reiseforum | 362 | 18-06-2015 20:07 |
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! | Tommy777 | Flyforum | 4 | 16-02-2009 10:18 |
Spanair til sengs med American Express | MD90 | Flyforum | 1 | 28-09-2004 10:22 |