![]() |
|
![]() |
#461 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Et eksempel er hvordan vi i Norge Autoriserer de som utfører et arbeide - f.eks. en elektriker er Autorisert i Norge - og hans autorisasjon er hovedkontrollen og godkjenningen av jobben. I andre land er det fokus på selve godkjenningen av de individuelle jobbene som utføres - hver jobb blir godkjent. Begge metodene har sine fordeler og ulemper - Vi har fått bygget hus i Norge og i Utlandet og opplevd forkskjellene og om man flytter en autorisert elektriker fra Norhge til et land hvor jobben må godkjennes får du det beste av begge verdener - men omvendt om du flytter en fra et land hvor jobben må godkjennes til Norge - oppnår man det motsatte ![]() Slik jeg forstår Dottore Farmer - mener han at vi må ta med i beregningene de endringene vi må gjøre for å tilpasse oss ansatte som er vant med andre rutiner fra EØS landene og at det kan ha en kostnad. Selv synes jeg det er viktig innspill.
![]() |
![]() |
#462 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Spørsmålet om skatteinntekter er også, som en følge av det ovenstående, vanskelig å inkorporere i et enkelt anbud, fordi om man legger føringer på dette så tror jeg ESA og EU vil skrike opp og anklage norske myndigheter for brudd på EØS-avtalen. Så vidt meg bekjent er det en målsetting i EU at man skal forenkle prosessene som gjør det mulig å operere i bransjer med autorisasjonskrav også utenfor eget land, hvis jeg husker rett. Dette vil iallefall være helt i tråd med det indre markeds fire friheter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |