![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kall meg sidrompet men har aldri forstått dette jaget med å finne ut hvilken lounge som er bitte litte granne bedre enn de andre. Hva er egentlig problemet? At man har flere typer GIN i den ene, men bedre rødvin i den andre? Er det virkelig verdt det å bytte terminal eller traske rundt i det lange og det brede for å finne den absolutt beste? Jeg har reist interkontinentalt på biz i 15 år og følger alltid samme mønster på store flyplasser. Finner en tavle og sjekker hvor neste gate er. Går mot gaten og følger med på skilt hvor det står lounge. Når jeg har lokalisert gaten tar jeg en ny peiling og sjekker inn på nærmeste lounge, stort sett den samme som flyselskapet jeg skal reise med. Noen ganger er det forskjellige gold/biz-lounger men det korrigerer som oftest de i skranken. Andre ganger er det en partnerlounge man kanskje må lete litt etter, f.eks. Turkish for SAS på IAD. Skulle det være fullt i loungen eller noe annet kødd så har jeg nesten alltid fått god hjelp med de i skranken.
Ja jeg gjør alt man gjør i en lounge, drikker, spiser, jobber og sover. Det går fint på samtlige. Selv med noe sånt som 6-7 timer venting tviler jeg på at jeg hadde giddet å vandre rundt på leting etter en "bedre" lounge. En annen ting, skulle noe skje med flighten så er du nesten alltid best hjulpet i loungen fra samme selskap. Last edited by 88charlie; 03-01-2024 at 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Hvis jeg skal på restaurant så ser jeg jo på menyen på forhånd for å se om det er noe jeg har lyst på før jeg bestemmer meg. Skal jeg på bar så foretrekker jeg ofte den med bra utvalg, ikke en som f.eks kun har Ringnes å tilby. Blir jo det samme for meg med lounge. F.eks på LAX sørger jeg for å spise meg god og mett i Polaris loungen siden jeg som regel ikke er noe fan av maten SAS disker opp med. På Heathrow spiser jeg som regel i Singapore loungen før jeg setter meg i baren på United loungen. Lufthansaloungen som SAS sender oss til er etter min mening betraktelig dårligere og fullere og var et par år hvor de heller ikke klarte å holde normal temperatur i Senator delen. SAS har jo heller ikke egne lounger på hverken LAX eller Heathrow. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg kan tildels forstå det på flyplasser hvor andre *A lounger kanskje er bedre enn SAS sin, men det er denne evindelige researchen og fintenkingen som går igjen på FB grupper og forum jeg ikke forstår. Lounger er uansett hit&miss så den loungen man har plukket seg ut etter ukesvis med research kan fint ha en dårlig dag med svette smørbød, kalde nudler og dårlig bartender akkurat den dagen man reiser. Oops, det skulle jeg kanskje ikke sagt😂 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Skjønner hva du sikter til med vanlige United lounger, ihvertfall i USA, men jeg liker den store baren på den de har på Heathrow. Bra utvalg (ihvertfall milevis foran LH loungen) og alt er gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Hva er det dere snakker om. LAX har Star Alliance Lounge og da trenger ikke SAS ha egen lounge. Maten som er i Star Alliance Lounge på LAX er den beste lounge maten jeg har smakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Kommer man inn på FCL i Frankfurt når man flyr inn til FRA på første klasse, men reiser videre på business? I dette tilfellet CPT-FRA-OSL
Last edited by KnutW; 18-02-2024 at 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://www.lufthansa.com/ae/en/admission-rules |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jepp. Tried and tested
![]() |
#449 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du har tid, anbefaler rusleturen over til FCT hvis du ønsker å oppleve å ankomme flyet i bil fra loungen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Står vel at du kommer inn i First class lounge, men ikke First class terminal
1First Class Terminal: incoming passengers do not have access to the First Class Terminal. https://www.lufthansa.com/ae/en/admission-rules Fotnote under Lounge entry on arrival
![]() |
#452 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det som menes med dette, er at FCT ikke kan benyttes om ankomst lounge fordi den eneste måten å forlate FCT på er med bil til flyet. Lufthansa har ankomst lounge tilgang for alle F kunder, så hvis man kommer til FRA kan man benytte FCL før man rusler ut av flyplassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet om det er mulig å oppgradere fra economy light til economy?
Har noen billetter til Salzburg med LH der jeg tenker å ta med både bag og ski, blir jo 350kr + 80 euro fant jeg ut. Gratis i economy |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#455 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men det alle råeste med FCT er at du slipper Frankfurt lufthavn, du er i en annen verdens uten stresset og blir bare avlevert når du skal fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vet ikke helt om Light til Economy, men fikk tilbud om Light til Business for EUR 95.00
![]() |
#457 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forsøker å endre en flight til Kina som skal gjennomføres like etter streiken.
Websiden lar meg ikke endre flight. Telefonlinjene til Lufthansa er nede i Tyskland og Norge. Chatten deres er jeg nummer 500 i køen, før den knekken sammen. Hnnnng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Jeg trenger råd: Av ymse årsaker kommer jeg til å bruke en god del titusener på Lufthansabilletter i månedene fremover. Iom at Eurobonuspoeng nå omgjøres til bitterballen- og escargotpoeng og jeg ikke har noen andre Star Alliance kort er spørsmålet hvilket kort/bonusprogram som vil gi best uttelling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Opplever samme problem som Snorreth.
Skal til Barcelona fra Bergen på fredag, og har selvsagt fått flightene kansellert. Umulig å få tak i noen på chat eller telefon. Er det gambling å vente på nye billetter? Burde jeg høre med forsikringsselskapet om alternative billetter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |