![]() |
|
![]() |
#421 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Mine nye hoffleverandører Jernia Vinderen og ICA Vinderen tar heldigvis AmEx
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da var jeg fått min companion ticket i posten. Tok ca 5 uker fra grensen ble nådd til den dumpet i postkassen. Så da får man begynne å tenke på destinasjon
![]()
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
#423 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fikk min igår også. Trengte ikke mase. Ser ut til at de har greit system for å sende det ut nå.
#425 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har selv passert grensen og venter... tenker jeg skal ta en telefon og høre hva som er status.
#427 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Nå som systemet er oppe og går tror jeg generelt at utstedelsesdelay i snitt ligger på 5 uker; dvs MINST en billing cycle. dette for å unngå regress på enkelte av de benyttede beløp (F.eks. refunderte flybilletter, krediterte reklamasjoner osv).
|
![]() |
![]() |
#428 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Mye vil har mer: Jeg synes det er rart man ikke kan opparbeide seg nok en CT når den første er nådd innen samme periode. Jeg kjenner jeg ikke er å ivrig på å "ta regningen" med jobb osv når man har oppnådd denne første 100K grensen.
Igjen - blir spennende å høre hvordan booke prosessen går for de første her inne, og hvor fleksibelt det blir... Hvis man drar fire på tur kan man da bruke (enkelt) CT på en av personene og ha de to siste på samme booking osv. Eller.... Booke CT billett til BKK og ha en BKK-SIN på samme billett men ikke CT fordeler osv. |
![]() |
![]() |
#429 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel, jeg sendte en mail rett etter jeg passerte å lurte på når den kom. Fikk i svar at dette gikk det automatikk i og at jeg da burde ha den innen noen uker. Så skal vel ikke skryte på meg at jeg maste. Virker hvertfall som om de har fått det opp å gå dette med CT.
Forøvrig synes jeg også det er "teit" at man kun kan opparbeide seg en CT. Kjenner jeg liksom ikke vil bruke kortet så mye mer nå. Ser desverre også for meg at de fra neste år av gjerne skrur opp grensen for omsetting til f.eks 150K. Dagens grense er jo veldig fort oppnåelig for mange føler jeg. Må jo koste noen kr dette her? Tiden vil vise ![]()
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
#430 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg betalte faktura på over 100K for over en måned siden men har ennå ikke sett snurten av hverken poeng eller companion ticket. Poengene står oppført på faktura fra Amex, så de er registert der, men ikke på EB kontoen. Noen med erfaring når det vil overføres til SAS EB? Og kommer companion ticket ca 3 uker etter dette igjen?
#431 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
I så fall er det jo bare å bruke TrumfVisa kortet til ALT og deretter betale TrumfVisa regningen med AmEx kortet. Da blir det dobbel-morro! |
|
![]() |
![]() |
#433 |
Trangsynt
|
![]()
Kan man betale fakturaer med Trumf Visa?
|
![]() |
![]() |
#434 |
Newcomer
|
![]()
Du kan betale regninger i nettbanken til TrumfVisa, men det gir ikke Trumf-bonus.
|
![]() |
![]() |
#435 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Derimot påløper det renter - Nominell rente pr. år 22,50 %
#436 |
Trangsynt
|
![]()
Åja...ikke så lukrativt da med andre ord
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg passerer 100K nå, og skal da vel få en companion ticket etter hvert. jeg leste litt emn fant ingen detaljer rundt dette. Er det sånn da at de matcher enhver bonusbillett jeg tar ut. slik at om jeg tar ut en Business billett til Tokyo så "dekker" de en business billett til Tokyo for kona ?
#438 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=334
![]() |
#439 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Hvor lett (eller hvor vanskelig) vil det være å finne to ledige billetter på business class fra Køben til Bangkok i løpet av 2012 slik at jeg eventuelt kan få brukt min companion ticket? Vil det være omtrent umulig eller er det lett bare man er litt fleksibel?
#440 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus + DNB = Sant | DY_ENZV | Reiseforum | 78 | 15-04-2018 15:20 |
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) | Robbiedeluxe | Reiseforum | 362 | 18-06-2015 20:07 |
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! | Tommy777 | Flyforum | 4 | 16-02-2009 10:18 |
Spanair til sengs med American Express | MD90 | Flyforum | 1 | 28-09-2004 10:22 |