![]() |
|
![]() |
#401 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tusen takk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk en positiv opplevelse med LH nå nylig. Flyturene gikk i biz fra FRA til YVR og tilbake igjen, i en steingammel 747-400.
Begynner med det negative. Boarding tok «forever» og køen for prioritert ombordstigning var nesten like stor som en komplett domestic flight i Norge. I YVR var det slike egne innsjekkingsskranker, og de åpnet ikke før 2:45 timer før avgang. Planen min om å spise/jobbe in loungen fikk seg et skudd for baugen, men jeg fikk testet hvordan samsoniten funker som sete. Flyene var gamle, men hey, jumbojet er jumbojet og jeg fikk heldigvis sikret meg plass på loftet begge veier. Setene og IFE er det ikke så mye å si om annet enn at har gått ut på dato for lenge siden. Egentlig ikke et stort problem vestover da man stort sett sitter oppreist og spiser/drikker samt ser på filmer eller leser en bok. Returen var overraskende kort, bare 8.5 timer (747!!), og med en tidlig ettermiddagsavgang så ble det bare noen timer på øyet og til det var setene godkjent. De kunne legges helt flate, men benplassen var ganske trang med tanke på å kunne «rotere» og det ble ikke delt ut laken, kun dyne og pute. Det positive var servicen. Tidligere har det gått vinter og vår mellom påfyll i glasset på LH så når vognen kom rundt første gang ba jeg litt freidig om «en av hver» for å ha litt å gå på. Dragen kikket litt rart på meg, og da jeg forklarte hvorfor fikk jeg høflig beskjed om å ta det helt med ro og at dette ikke kom til å bli noe problem. Enten har LH skjerpet seg siden sist eller så er det et eget regime der oppe i 2. etasjen på 747’ene. Den personlige servicen var i alle fall på topp og de kom stadig rundt og spurte om det var behov for noe. Kunne minne en del om Turkish, hvor besetningen går mye frem og tilbake og ikke bare jobber der trillevognen er. Maten var ikke noe å skryte av men uansett godkjent. Alt i alt to positive turer så nå er jeg ikke fullt så fremmed for å fly med LH lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#404 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Reiser med en infant i julen, og tenker å la han sove godt pakket inn på gulvet på nattflyvningene våre (ca 12t hver vei) - er det innafor med Lufthansa? Eller er trikset å gjøre det uansett og ha våre bein over ham slik at det ikke er synlig? :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror nok du får et bassinet å pakke infanten inn i, slipper nok å ligge direkte på gulvet😅 hvis du reiser øko så har du jo mulighet å reservere midt i flyet med vegg fremfor, der kan bassinet som oftest henges på veggen. Usikker på om dette er mulig på biz.
![]() |
#406 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kun der det er festepunkter, dvs i bulkhead. Så ikke mulig på Business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Angående sove på gulvet spørsmålet, det er nok mulig å få til selv om formelt ikke tillatt pga evt turbulens etc ikke helt heldig. Jeg har gjort det selv faktisk som barn, men den gangen var det nok ikke så nøye ![]() Jeg ville også forsøkt å få tak i et av bassinet setene i economy hvis mulig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bassinet har en maksvekt, som gjerne går på alder, så da neppe aktuelt her
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Korrekt, for lang også faktisk. Håper på få pax på returen sent i januar på en man/tirs. På vei ned kostet det skjorta, kanskje det skremmer vekk en del pax og vi er heldige da også. Ser LH tilbyr en type Air New Zeland skycouch ved innsjekk av og til hvis det er plass, tipper jeg tar en sånn hvis tilgjengelig ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er servicekonsept i økonomi nå? Har morgenflight til München
Får man ordentlig frokost? Kan man kjøpe? Sjekke forhåndsbestilling av mat, men kunne bare gjøres på ettermiddagsflighten tilbake |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Det eneste man får er en vannflaske og en liten sjokoladebit. Tur/retur FRA for en drøy uke siden. Ellers er det litt mat, drikke og snacks å få kjøpt om bord. Om noe av dette fortjener betegnelsen «ordentlig frokost» er jeg usikker på… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Newcomer
|
![]()
Skal reise med LH til Barcelona om et par uker, mellomlander i FRA. Jeg har *gold, får jeg tatt med kone og barn i Senator loungen til LH? Eller er de strenge med kun +1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Må igjen skryte av call-senteret/kundeservicen til Lufthansa - nok en gang tar de telefonen etter et par «ring» og i løpet av kort tid har de ordnet eller besvart det jeg trenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Stemmer. Vannflaske og sjokoladebit kom under Covid og har fortsatt. Det var ikke mye tidligere heller. BoB finnes. En kaffe synes jeg de kunne spandert. Jeg ser loungeadgang er nevnt flere ganger her, Amex platinum gir adgang til business lounge uten gjest, Centurion gir adgang til Senator med én gjest. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#416 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje feil om gjest, men det står at det i visse lounger kan tas med(Centurion). Centurion kan gå til First også.
Gjelder adgang til first lounge med Centurion alle flyvinger eller kun interkontinentale? Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 21-05-2023 at 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det noen forskjell på First class loungene i Munchen?
Har bare en drøy time mellom flightene
![]() |
#419 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
E-mail i dag. A380 MUC-BKK fra 28.10...........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Så egentlig er ikke forskjellen så stor, mat/meny skal være nokså likt spesielt a la carte, men de har visst byttet ut Do & Co fra mai så hørt kvaliteten har sunket noe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |