![]() |
|
![]() |
#381 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Time after time booker man SK med UA *G , blir det alltid UA*Basic på boarding kortet. Må vise kort til Lounge og poeng kommer aldri på MP kontoen før etter uker etter fylle ut missing points på UA... Utrolig.. Bak mål...
LH *G på boardingkort utstedt av SK og poeng på konto etter 48 t på LH flighter.. Last edited by SQ 777; 26-08-2012 at 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, har sluttet helt å booke SK...Gjorde det opprinnelig siden de nå kuttet ut mikropoeng. Man får poeng ved å fylle ut skjemaer til MP, men gidder ikke mer.
SK er helt ut nå og tilbake til LH 100% som de siste 6 år i Europa. Men har bommet på et par turer og poengene får jeg likevel. På en tungvint måte.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kort spørsmål ... Det må vel være et øvre organ for Star... Hvordan kan man akseptere at SK kan blåse en lang marsj i at man flyr med UA *G for Lounge access uten å vise kort og i tillegg droppe godkjenning av SK poeng på UA ???
Tror vel at Tommy777 bør komme på banen og finne en rett person hos UA ... Foreløpig er det to UA Plat medlemmer som får null niks poeng uten å sende inn skjema.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Problemet er vel ikke hos UA, men at SAS ikke er villige til å gjøre de endringene i sine systemer som må til .. Meldingen UA sender er standard IATA-format, men SAS kan ikke lese dataene ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sitter og prøver å finne enfornuftig routing mellom SVG og LHR og til en fornuftig pris. Snublet derfor innom SAS sin lavpriskalender.
http://www.sas.no/lavpriskalender/ Hovedside ![]() Trykker jeg på bildet av kalenderen får jeg opp dette ![]() http://www.sas.no/upload/SAS%20Norwa...der_ny_370.png Trykker jeg på "klikke her for å åpne"-ikonet får jeg dette ![]() http://www.sas.no/upload/SAS%20Norwa...nder_knapp.gif Ja, jeg skal klare å jobbe meg rundt det, men for en vanlig bruker, så er det full stopp.
![]() |
#387 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har booket et par turer til London i det siste. Med utgangspunkt i Trondheim ønsker jeg å unngå OSL på hjemturen så langt det lar seg gjøre. Det greieste er da å fly via CPH. I bookingmotoren på sas.no kommer det ikke opp ett eneste alternativ til reise via CPH noen av dagene - kun via OSL og SVG. Mitt valg har da falt ned på SVG for å unngå køer og lang vandring på OSL. Gikk for moro skyld også innom sas.dk for å se om det kom andre alternativer der, men det var akkurat det samme.
Er det en bevisst holdning fra SK at man ikke router via CPH (eller evt ARN), og i så fall - hvorfor er det slik? Eller er det en eller annen bug i systemet som gjør at man kun blir tilbudt connections via Norge? Forøvrig har også jeg vært utsatt for mange av de bugs som mange beskriver i postene her både ved bestilling av ordinære- og bonusbilletter. Det er helt fantastisk at et så stort og seriøst selskap ønsker å være bekjent av å ha IT-løsninger som er så ustabile og som gjør så mye rart. Jeg skulle skjønt det om det hadde stått på i en kort periode, men at dette tydeligvis er slik de mener det skal være er over enhver fatteevne |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Godt spørsmål, VC-10, som jeg også gjerne skulle ha hatt svar på. Jeg booker som regel via ebookers e.l. for å finne routing via København - tre gode grunner til dette!
1. Slipper idiotifortolling når jeg har connection videre i Norge. Blir så frustrert over at dette funker i Sverige, mens vi i potetlandet Norge ikke evner å være konkurransedyktige. 2. Eurobonus-poeng! 3. Middag på A Hereford Beefstouw. Verdt hver (danske) krone! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Klikket akkurat inn på sas.no. Ble tilbudt å delta i en undersøkelse om nettsidens kvalitet og funksjonalitet. Det takket jeg ja til. Faktisk mulig å få frem hvor elendig nettsiden er i denne undersøkelsen, og det gjorde jeg til gangs. Var selvsagt konstruktiv, men umulig å få med alt som er feil uten å fremstå en surpomp.
Man kunne også vinne en reise i Norden ev. 10.000 poeng vet å delta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er vel neppe en feil men uansett noe jeg lurer på. Ser for morro skyld på en tur til Havana (Cuba) og er jo trofast *A medlem. Dum som jeg er går jeg da rett inn på SAS for å finne turen, men her kommer det ikke opp noe, Havana er jo ikke engang lagt inn som flyplass tydligvis. Prøvde så med Widerøe men fikk ikke opp noe her heller. Finn.no derimot tryller frem den ene løsningen etter den andre med SAS,Air Canada og Widerøe som løsning (bor i Haugesund). Husker jeg hadde det samme i sommer når jeg skulle booke tur til Chania, sas.no kunne ikke gjøre det mens flysas.com kunne gjøre det. Noen som har peiling på det her? Er jo utrolig frustrerende for oss som vil være litt lojale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg finner flighter HAUHAV på wf.no. men du finner bedre priser hvis du søker fra OSL. Det blir litt mange kombinasjoner fra HAU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS.no vil ikke la meg booke OSL-EWR tur/retur i business.. Når jeg velger business på utreisen forsvinner muligheten for business på hjemreisen. Bug eller merkelig bookingklasseregel?
![]()
![]() |
#394 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
EDIT: Ingen problem å booke denne billetten der. Last edited by Hickok; 02-09-2012 at 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Av en eller annen mystisk årsak så må du velge "Eco-Extra og Business" istedet for "Våre laveste priser" og trykke søk på nytt i feltet over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Nå får jeg ikke logget på engang. Får beskjed om å ringe kundesenteret, som om det skulle komme til å skje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke fått poeng for SK flighten codeshare LH for snart tre uker siden. Har nå sent til UA claim...håpløst system som får meg til å kutte ut SK helt framover og angrer på to flighter som allerede er booket .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Prøver å gå inn på "Se / endre bestilling" men får bare opp feilmeldingen
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#400 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |