![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
skal sjekke det ut. ja streik dekkes vel med god grunn av ingen. ellers begynner DNB reise best å virke mere og mere attraktivt, forbehold man gidder og sjekke dekning hos andre i skadetilfellet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Europeiske super for to personer koster 2400 per år. Det er ikke aktuelt. Noen andre innspill?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Newcomer
|
![]()
Lurer på en ting når det gjelder reiseforsikringer og forsinkelser.
I de fleste vilkårene jeg har lest når det kommer til "innhenting av fastlagt reiserute" står noe som ligner dette (hentet fra SAS Amex Forsikringsvilkår): "Forsinkelsen skal være dokumentert skriftlig av reise-arrangør, trafikkselskap eller bergingsselskap og skyldes værforhold/teknisk feil." Jeg "oppdaget" dette for en liten stund siden da jeg skulle reise BUF-EWR-CPH-BGO og BUF-EWR var bestilt separat. Hadde litt over 2 timer connection på EWR, men fant ut at ruten UA4851 BUF-EWR ofte var ganske forsinket inn til EWR. Det gikk heldigvis bra denne gangen (landet faktisk 30 min før tiden), men lurer på hvilke rettigheter jeg hadde hatt hvis jeg hadde ankommet EWR for sent pga. forsinkelse med UA4851. Hvis forsinkelsen hadde skyldtes teknisk svikt eller vær hadde jeg vel vært safe. Men hva hvis det skyldtes sent ankommende fly/crew, opphopning av trafikk i luften osv.? Ser forsikringsselskapene utelukkende på den direkte årsaken som flyselskapene går ut med? Eller vil de se på bakenforliggende årsaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mener jeg leste en gang her på flyprat at en kan bygge iallfall deler av reiseforsikringene på hverandre. Tolker jeg det rett at en flybillett for å innhente reiserute vil typisk deles på de to forsikringsselskapene (kan ikke få utbetalt samme reise to ganger) mens dersom hver forsikring dekker en forhåndsbetalt overnatting som ikke brukes vil jeg få dekket to overnattinger tilsammen? Andre lure ting som er dekket ved innhenting av reiser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hvordan går jeg frem for å få skriftlig dokumentasjon på en forsinkelse fra SAS som jeg kan gi forsikringsselskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ligger i appen under "more"
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om sykdom og reiseforsikring m.v. | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 18-04-2018 14:13 |
Reiseforsikring og Hellas | jamesclandestine | Reiseforum | 10 | 29-06-2015 17:08 |
Reiseforsikring USA. | myggen | Reiseforum | 2 | 03-03-2012 19:32 |
Test av reiseforsikring. | T.A.K | Reiseforum | 0 | 03-08-2011 04:47 |
Reiseforsikring Diners? | SudCaravelle | Reiseforum | 15 | 11-07-2011 13:51 |