Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2012, 09:01   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Air Berlin vs. Icelandair (evt. andre ideer til enveisbilletter fra NYC til OSL)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Du har kanskje ikke fløyet FI på økonomi transatlantisk ? Vanskelig å se at de overgår f.eks. Continental (nå United) når CO flyr nonstop, server mat og drikke uten ekstra betaling (Alkohol fritt) - at FI snakker Islandsk er vel det eneste CO / UA ikke tilbyr.
Jeg trenger ikke å ha reist FI på økonomi for å vite at det er svært enkel connection og rask rute. Kvaliteten på økonomi vet jeg også er tilfredstillende da de har AVOD, og meget god mat du kan kjøpe.

Som de lfeste på forumet her påpeker er det bedre å kjøpe mat en å få crap gratis. Maten på CO/UA synes jeg er temmelig dårlig.

Regner med trådtarter har råd til et par øl av egen lomme så sant han ikke skal drikke seg kanakkas Så vidt jeg har forstått så er det også "gratis" vann på økonomi.

MEN . FI vil aldri overgå en direkterute, men det har jeg heller aldri ment.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 09:09   #22
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Air Berlin vs. Icelandair (evt. andre ideer til enveisbilletter fra NYC til OSL)

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
God tur kanskje greit å komme seg ned på landjorda etter en tur i f
Jeg gruer meg allerede

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hva som er billigst visste du jo før du åpnet tråden...
Joda. I utganspunktet startet jeg tråden for å få synspunkter på de to selskapene, før jeg endret tittelen til å også spørre etter andre forslag.

FI er desidert billigst: 2605 NOK. Da har jeg dagflight over til KEF, og ettermiddagsflight videre, etter over en halv dag på Island. Da kommer hotell i tillegg. Forøvrig gøy å søke på priser på Hilton i Reykjavik, og se at de skal ha rundt 30.000 kroner per natt

AB er neste, til 2676, men så velger man litt seter og sånt.. Der er jeg egentlig litt i tvil over hva jeg bør gjøre. På en dummybooking jeg gjorde, måtte jeg betale for setevalg, men må jeg fortsatt det når de blir med i OW?

Den "ideelle" FI-routingen, med nattflight til KEF og en drøy times connection koster 3342 - og det er nok den jeg går mot, akkurat nå.

Evt. så skal Aeroflot ha litt over 4000.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 09:11   #23
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg trenger ikke å ha reist FI på økonomi for å vite at det er svært enkel connection og rask rute. Kvaliteten på økonomi vet jeg også er tilfredstillende da de har AVOD, og meget god mat du kan kjøpe.

Som de lfeste på forumet her påpeker er det bedre å kjøpe mat en å få crap gratis. Maten på CO/UA synes jeg er temmelig dårlig.

Regner med trådtarter har råd til et par øl av egen lomme så sant han ikke skal drikke seg kanakkas Så vidt jeg har forstått så er det også "gratis" vann på økonomi.

MEN . FI vil aldri overgå en direkterute, men det har jeg heller aldri ment.
Fra Seattle som jeg kjenner best er det stopp til de fleste destinasjoner i Europa - og sålangt har ingen av mine kollegaer valgt FI igjen - mange har prøvd dem dels pga. gode rutetider - men det blir med en tur.
Old 02-01-2012, 09:18   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Fra Seattle som jeg kjenner best er det stopp til de fleste destinasjoner i Europa - og sålangt har ingen av mine kollegaer valgt FI igjen - mange har prøvd dem dels pga. gode rutetider - men det blir med en tur.
Det er mulig. Mine erfaringer er det motsatte og vet om en god del som fortsetter å bruke FI blant annet på grunn av pris.

Poenget mitt uansett var et det ikke er "søppel", tvert i mot.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 10:19   #25
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jeg gruer meg allerede

Evt. så skal Aeroflot ha litt over 4000.
Hå hå håååå, da snakker du rimelig hard landing med cross winds for å si det sånn. Det er hard core å gå fra BA F til Aeroflot Monkey.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 18:20   #26
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Hvorfor er enveisbillettene til DUB så mye billigere enn f.eks. OSL?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 19:32   #27
henning
ScanFlyer Blue

Samme for meg, fløy Oslo-sfb med fi mars ifjord på economy comfort, og var helddig å få business seter. Det er imidlertid første og siste gang. Elendig service, dårlig utvalg og smak på mat. Betaler helle 1000 kroner mer for en tur retur billett å kaster returbilletten med noen andre neste gang.
henning is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 20:23   #28
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

Etter litt søking fant jeg ut at Singapore Airlines har en daglig rute mellom JFK og FRA. Ruten opereres med A380. Koster 541 USD en vei, bookes her. Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt

Lover deg at Singapore Airlines sin A380 er verdt litt mer penger enn Icelandair 757

Last edited by bgo-flyer; 02-01-2012 at 20:26. Reason: billett til osl
bgo-flyer is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 20:29   #29
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Hvorfor er enveisbillettene til DUB så mye billigere enn f.eks. OSL?
Paa grunn av Aer Lingus (LCC light) har hovedbasen sin i Dublin og de selger enveisbilletter til/fra USA, mens de fleste nettverksselskaper kun selger t/r

Last edited by Tommy777; 02-01-2012 at 20:44.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 20:32   #30
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by bgo-flyer View Post
Etter litt søking fant jeg ut at Singapore Airlines har en daglig rute mellom JFK og FRA. Ruten opereres med A380. Koster 541 USD en vei, bookes her. Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt

Lover deg at Singapore Airlines sin A380 er verdt litt mer penger enn Icelandair 757
Det var jo et genialt forslag! Litt dyrere, men skitt au. Da kan jeg jo bruke M&M-kortet med SEN-status også, og ha loungetilgang.
Old 02-01-2012, 21:08   #31
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Og vips var man booket på en franksprodusert hval med singaporske skilter
Old 02-01-2012, 21:25   #32
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

God tur!
Har du fått deg billett til Oslo også?
Old 02-01-2012, 21:30   #33
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Hei,

Bare pröv oss i AB og var noe cabin-produkt. Innen Juni vil fleste-parten av vare A330 bli oppgradert. Det lönner seg definitiv, dersom du far de nye stoler & cabin.

Og dersom du skal lengre vest, vi flyr snart ogsa til LAX...
Old 02-01-2012, 21:32   #34
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Har du fått deg billett til Oslo også?
Ikke ennå. Lurer forresten litt på hvor du fant de billettene til 467.
2806 er det billigste jeg finner på sas.no den dagen.
Old 02-01-2012, 22:12   #35
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Separat billett med SAS til OSL får du for 467 kroner, så det blir vel 3700 kroner totalt
Jeg skal ta selvkritikk for at jeg ikke sjekket selv på forhånd før jeg booket, men med måten du skrev det på, trodde jeg faktisk det fantes billetter til 467 kroner den dagen.

Fikk booket en bonsubillett med BA via LHR, med overnatting der underveis. Detta blir nok morsomt
Old 02-01-2012, 22:16   #36
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

Den kostet 467 når jeg søkte ca 1945
Old 02-01-2012, 22:21   #37
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Den kostet 467 når jeg søkte ca 1945
Søkte du på den 24/6? (Vet ikke om jeg var klar nok på hvilken dato det var snakk om...)
Old 02-01-2012, 22:34   #38
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

Ja, jeg søkte på den 23. fra JFK, og 24. fra FRA. Kjipt at billetten forsvant akkurat da, men du kommer deg nok fra Frankfurt til Oslo på en søndag uansett
Old 03-01-2012, 00:00   #39
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Fikk booket en bonsubillett med BA via LHR, med overnatting der underveis. Detta blir nok morsomt
Enda morsommere: Overnatter på FRA, og tar fem-på-elleve-flyet til London.
Den er satt opp med 767, og det har jeg ikke flydd før
Old 03-01-2012, 00:07   #40
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Enda morsommere: Overnatter på FRA, og tar fem-på-elleve-flyet til London.
Den er satt opp med 767, og det har jeg ikke flydd før
Ha ha ha. Har ikke du forsøkt 767 spøkelset en eller to ganger før?

Med din 767 flaks kommer du til å bli re-routet via Bergamo og 06:00 avgangen til Ryanair.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules