![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Den åttende MD11 er underveis eller så har den kommet allerede. Men kun 7 er operativ i vinter, da alle skal få nye "lie flat beds" i Business ![]()
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva sier finnene til at Finnair neglisjerer det amerikanske markedet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette her blir bare for dumt! ingen tvil om at SAS har flere langdistansefly og bedre produksjon. Dette er typiske forsvars taler som ikke har noe med saken å gjøre!
Poenget er at en flyplass med i underkant av 10.mill reisende pr år stadig lanserer nye ruter, ogh det er det ikke det finske markedet som stimulerer til! Husk at Ola reiser 5 ganger så mye med fly enn Pekka og svenskene over dobbelt så mye! Finnair tapper pax fra skandinavia til sine ruter. deres eksistens og nye ruter er ett direkte ressultat av at de klarer å generere nye pax fra andre markeder enn Finland. Det er her SAS må tak i problemet. Hvordan stoppe denne lekasjen. Da er diskusjonen om hvem som har flest fly, destinasjoner og utnyttelse helt uten mening.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fra min side så var det en faktaopplisting som tilsvar på at AY var større en SK på ic.
Fakta er ofte rusk i maskineriet på dette forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo da har ikke problemer med det, men har bare lett for å engasjere meg når det gjelder denne problemstillingen. Det irriterer dr...en ut av meg at SAS gir ett intrykk av bare å stå å se på!
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og er det ikke på tiden vi får lidt realiteter og fakta ind i denne diskussion? Som der før har været nævnt i dette forum så er Finnair et par år foran SAS hvad angår omkostnings effektivisering. Dette har den naturliglige konsekvens at Finnair på nuværende tidspunkt har mulighed for ekspandere i en anden dimension end SAS. Så selvom SAS taber markedsdele på deres hjemmemarked, giver det ingen mening at foretage en ekspansion på interkontinental før det er rentabelt - og for så vidt heller ikke muligt så længe deres kreditvudering er som i øjeblikket. Så set ud fra et økonomisk synspunkt kan jeg ikke se nogen grund til at kritisere SAS for deres nuværende tilgangsvinkel til ekspansion og drift af virksomheden. Når og hvis der kommer styr på de nødvendige forhold der kan muligøre ekspansion kommer denne og så vil man naturligvis med de´midler der er tilrådighed forsøge at vinde tabte markedsandele tilbage.
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Særlig Tokyo - SAS flyr daglig, AY 2 x uka. Hvem tar over hva?
![]() |
![]() |
#31 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det er dyrere økonomisk å hente tilbake kunder enn markedsføring rellatert til å beholde kunder. Hva som hindrer SAS er jo klinkene likegyldig og den største feilen man kan gjøre, ikke minst innen luftfarten er nettopp å fokusere på umuligheter fremfor muligheter. I Strategi heter det så enkelt som å maksimere goder og minimere onder for å kunne opptimalisere!!!!
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg har ogsaa litt problemer med at AY er 'stoerre' ... SAS har 11 fly med totalt 2871 seter .. AY har syv fly med ca 2009 seter ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og SAS tapper det finske amrkedet vestover... 1-1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Er ked af at sige det og det skal ikke opfattes som et person angreb, men i mine øjne virker det som du ikke har meget begreb om hvad du snakker om - bl.a. kan jeg rigtig godt lide følgende kommentar: Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det går faktisk an å slette noe av det som er i quote'n uten at man av den grunn fjerner meningen. Litt lettere å lese om ikke halve tråden er gjengitt i hvert innlegg nedover
Sorry, OT |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
At allle ikke er enig. godt er det! det er jo det som bringer frem mye i debattene her.
Jeg mener ikke personlig noe til noen om denne saken og jeg er heller ikke en ekspert som kan gi SAS svaret på hva de skal gjøre. Jeg holder meg bare til fakta. Og de fakta som er blitt lagt frem er at Finnair de siste årene har skaffet seg en rekke nye MD11 og lansert stadig flere destinasjoner vest over og dette er ikke fordi det finske markede er stort nok for dette selv. Denne ekspansjonen går utvilsomt mye på bekostning av SAS sine operasjoner i Skandinavia. dette er vi da alle sikkert enige om. Hva jeg mener SAS burde gjøre? Nei si det, men jeg mener i alle fall at fokuset til SAS i pressen gir ett intrykk (meg) av å finne flest mulig unnskyldninger for hvorfor de ikke møte konkurransen. At kostnadene må ned er det liten tvil om, men det kan jo ikke bare skyldes på dette. SAS må begynne å se mulighetene, om ikke, i alle fall gi ett intrykk av at de gjør det! Ting kan ikke forandres over natten, men feilene jeg mener SAS har gjort, og som nå viser hvorfor nykommere og Finnair etablerer nye ruter er SAS sitt valg av langdistanse materiell og ikke minst manglende interkontinental satsning fra ARN. Om SAS nå skal se på mulighetene, så må det da være der hvor det viser seg og være marked. SAS burde bedre enn sine konkurrenter se potensiale til nye langruter og derfor etablere de først. Med flere ruter vil SAS kunne stå sterkere i Skandinavia som en interkontinental operatør og også kunne skaffe seg en bredere inntektsplattform. Det nytter ikke å starte opp etter at en annen operatør har funnet et marked for en ny rute!
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Du har et godt poeng at Finnairs ekspansjon Oestover (du skriver Vestover, men det maa vel vaere Oestover!) gaar paa bekostning av SAS....men hvorfor "glemme" at det samme gjelder SAS sin ekspansjon vestover, som ogsaa har gaatt paa bekostning av Finnairs operasjoner Vestover (som naa er redusert til NYC pluss noen ferie destinasjoner)......selv sitter jeg i en by i vest (veldig) hvor SAS har ekspandert, og Finnair har forlatt. SAS har naa den stoerste markedsandelen av trafikken herifra til Helsinki og med 2 av de 3 stoerste mobil telefon leverandoerer plassert her, er dette et betydelig marked som har gaatt til SAS paa bekostning av Finnair....saa bildet er nok mere i balanse enn slik du ser det.
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo skal si meg enig i det, men er det ikke slik at øst markedet er mer lukerativt enn vest markedet?
I alle fall hva jeg har hørt. Mulig det har stabilisert seg etter 11 september
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om Oslo-Dehli | andreas123 | Reiseforum | 2 | 31-01-2010 20:59 |
Finnair med daglige til Shanghai og Dehli | MartinL | Flyforum | 12 | 21-09-2009 09:27 |
Skuddveksling på flyplassen i New Dehli | Hickok | Flyforum | 0 | 04-12-2008 22:13 |
SAS til Dehli | Concorde | Flyforum | 2 | 13-03-2008 12:10 |