![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er såvidt jeg kan se en USD hedge gevinst som er + i regnskapet, og en kostnad knyttet til restrukturering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dette er vil ikke akkurat "litt over forventinge av marked" som du skriver....? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
critical mind
|
![]()
Jeg ser pa income fra operating activities, ikke pa engangsposter og finansielle engangs-effekter. Og det hva teller er en resultat etter skatt. Alt andre kan mer eller mindre regnes pyntes og forverres. Resultat fra operating activities forteller om du har en sunn drift eller ikke.
Vi sa en operating resultat for heile gruppen av 365 MSEK. Trekk skatt fra dette, sa er du nede i 2** MSEK. Dette er dette hva marked hadde forvented i optimistiske scenarioer. Trekker du ut av Gruppens resultat alle engangsposter og WF sin resultat, sa gjenstar da Blue1 + SAS. Og dette sum som forblir er svaert sma akkurat.
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vel, nå er Blue1 sitt bidrag er nesten like stort i negativ retning som WF er positiv, og jeg syns du har en litt merkelig måte å tolke rapporten på enn samtlige analyser jeg har lest i dag.
Jeg er ikke økonom, men når resultatet er mer enn 3 ganger forventningene, og børsen svarer med å sende aksjen opp 22,38% etter grundige analyser gjennom dagen, så kan ikke jeg se hvordan du kan hevde at det er kun litt over forentningene i markedet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
critical mind
|
![]()
For a si det enkelt: Det ble to kilder for dette resultat av SAS Gruppen. Den ene er financial effekts, den andre er pengeflyte fra Operations.
Dersom dette resultat ville har nesten fullstendig har kommet fra Operations, sa ville det har vaert en kjempe-resultat. (som du skriver, langt over forventninger) Men halvparten av resultat kommer fra financial effekts, og dette kan man til en visst grad styre med re-evaluere assets og forpliktelser. Men det sier ikke noe om din konkurranse-kraft og om din drift er sunn eller ikke. Du kan ha dypt-röd Operations men likevel selge deg til pluss dersom du har nok assets. Derfor er for meg fokuss pa Operating activities, og ikke pa financial effects.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg registrerer bare at markedet og samtlige analytikere som følger aksjen er så til de grader uenig med deg.
Du ser visst noe de ikke ser, og mer har ikke jeg å bidra med... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
critical mind
|
![]()
Vel Kaptein. Börsen liker kortsikte gevinster. Jeg anser en bunn-solid operativ drift som nökkel for en langsiktig suksess. Jeg ikke bryr meg om kortsiktige gevinster. Her skiller jeg meg markant fra analytikere i börsen. Og husk at de har en stor interesse at aksjen handles, uansett om de faller eller stigger, sa lenge det handles store volumer, sa lenge tjener ogsa noen i börsen stort.
![]()
![]() |
#28 | ||
Lurker
|
![]() Quote:
Quote:
Det er vel dette BU662 er inne på. Så selv om det er bra, er det ikke helt korrekt å si at de leverer 3 ganger bedre enn ventet. Ang. aksjekursen, så vil jo et pluss bidra til økt optimisme i en aksje som har blødd ekstremt de siste årene. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() http://www.tic.travel/news/17082011/...i-sas-regnskab |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det spiller ingen rolle hvor mye du har i net income (utenom for aksjemarkedet) hvis du ikke har penger fra operations+external financing. Jo mindre penger du har fra operations (mao, din evne til aa tilbakebetale amoritiserende gjeld), jo mindre external finansiering greier du aa faa. Jeg vil ogsaa vaere overrasket om det nye obligasjonslaanet i det hele tatt tillater dividend payments i noen saerlig grad, men det er en digeresjon. Operating Income i P&L viser hvor mye du har aa rutte med til betaling av gjeld, etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jo, men man må også huske at flybransjen er mer sesongbetont enn mange andre bransjer og at man normalt ser en krafting økning i arbeidskapitalen i Q1 og Q2, og en tilsvarende nedgang i Q3 og Q4. Selv om jeg er enig at en økning kan være bekymringsfullt, så skal man også passe på å se på den på enkelt kvartaler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() ![]() Har de egentlig gjort noe som helst for å kunne endre dette, eller er det bare funny-money? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nedskrivninger/avskrivinger og oppskrivninger genererer ingen kontantstrøm i seg selv, så det er "papirpenger" som flyttes. Riktignok får det jo skattemessige konsekvenser. Når det gjelder "tåkelegging" av resultater er dette noe flyselskaper har blitt eksperter på de siste ti årene. Det ser ikke ut til å være grenser for hvor kreative man kan bli ved å gjemme resultater bak såkalte engangshendelser(non-recurring items). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
De har vel også fått (fett?) betalt for en god del EB-poeng via Trumf/Master/Diners m.v. vil jeg tro. Dvs. at de deler ut poeng fra "andres lomme" og ikke "egen lomme". Med litt talltriksing vil vel det kunne nedjustere EB-forpliktelsene.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Group*Interim Report January-September 2010 | sail4fun | Flyforum | 15 | 10-11-2010 20:33 |
SAS Group Interim Report January - September 2008 | sail4fun | Flyforum | 15 | 05-11-2008 21:44 |
SAS Group Interim Report January-June 2007 | Jens W | Flyforum | 3 | 09-08-2007 09:08 |
SAS Group Interim Report January-March 2007 | sail4fun | Flyforum | 10 | 04-05-2007 14:24 |
SAS Group Interim Report January-September 2006 | sail4fun | Flyforum | 8 | 08-11-2006 11:19 |