Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-10-2012, 06:49   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Norges beste hotellfrokost

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
"Norge er et uland på hotellfrokostfronten og det er en sensasjon om noen kan steke deg en omelett."

Dette er da ikke sant! Bor på hotell i Europa opp til 100 netter i år, og det er jammen triste og dyre saker som møter deg om du velger å spise frokost på hotellet! Norge er stort sett BRA i forhold!
Fullstendig enig. Det siste året har jeg besøkt alt fra 110 dollaren brunch på Ritz Carlton Laguna Niguel med kaviar og champers, haugevis med flotte frokoster på luksushoteller i Asia, Park Hyatt Vendom i Paris og andre steder i Europa, men den frokosten som jeg koste meg mest på var SAS hotellet på Holbergs plass i Oslo.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2012, 10:42   #22
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Jeg har også et generelt inntrykk at frokosten på norske hoteller er veldig veldig bra. Har bodd på mange hotell rundt omkring og det er få hoteller som slår de norske med mindre vi ikke snakker om skikkelige resorthotell. Selv på norske vandrerhjem serveres det ofte en bra frokost. Man kan si mye rart om Norge, men hotellfrokosten er som regel bra. Du kan få alt fra brød og syltetøy til egg, bacon og omelett og kjøttboller har jeg også sett. Thons energishot er genial.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2012, 11:32   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Huff… da må jeg vare grinebiteren igjen – før jeg forlot landet hadde jeg ca 40-50 hotelldøgn I Norge I året, og synes frokosten med svært få unntak ganske ille. Mulig jeg er petimeter – men råvarer og ”ferskhet” er viktig for meg (ikke hvor fancy det er). Dette var med Coice, Rica, Thon og Raddisson Blue.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2012, 09:24   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Huff… da må jeg vare grinebiteren igjen – før jeg forlot landet hadde jeg ca 40-50 hotelldøgn I Norge I året, og synes frokosten med svært få unntak ganske ille. Mulig jeg er petimeter – men råvarer og ”ferskhet” er viktig for meg (ikke hvor fancy det er). Dette var med Coice, Rica, Thon og Raddisson Blue.
Jeg vet ikke helt hva du mener med "ferskhet", men det stemmer nok at ting ikke er like ferskt etter å ha ligget ute et par timer i buffeten.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 23:39   #25
Futura
ScanFlyer Gold

Jeg bodde på Quality Grand Farris fra lørdag til Søndag i sommerferien. Der ble jeg virkelig imponert over frokosten. Den hadde alt jeg trengte, inkludert gravlaks, men det er første gang jeg har opplevd is til frokost. Nå har ikke jeg bodd på mer enn en 80-90 hotell i Norge og ca 150 hotell totalt og min erfaring er at Norsk frokost er veldig bra, spesielet for Norske ganer. Jeg bodde på et Hotell Ved Kusadasi i Tyrkia i høstferien, der var det 75 retter til frokost og 150-160 til middag og litt mindre til Lunch, men det går vel under resort hotell. I sverige derimot, ser frokosten veldig pen ut, men det er bare billige råvarer og dårlige greier, men så skal jo svenskene ha varm lunsj noen få timer etterpå.

Alexandra I Loen synes jeg også har bra frokost og buffeten til middag er kanskje den beste jeg har vært på i Norge.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2012, 18:26   #26
LN-RRE
Data warehouse consultant

Kampen Apartmens Hotel i Oslo (Best Western, med en bra standard på rommet i alle fall, stort rom og helt nytt bygg) hadde veldig liten frokost! To typer brød og litt pålegg (to-tre typer) og melk. Minnet mest om en flyplasslounge type kjedelig!

Bra hotellfrokost er det så mange av i dette land at det er vanskelig å velge synes jeg Liker frokost der det er ferskpresset juice, samt vafler (en liten dessert etter frokost) og fersklaget omelett

Posting Rules