Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2011, 22:24   #21
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Hotell i NYC

Forslag: Du kan jo f.eks bestille noe nå hvis du vil være sikker og bare for å ha noe. Så kan du eventuelt avbestille hvis du skulle finne noe annet interessant til bedre priser senere.
Twin Otter is offline  
Old 05-01-2011, 12:28   #22
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Quote:
Originally Posted by sbtagent View Post
Hvordan klarer man å booke hotel på hotwire.com? Tar ikke de kun kredittkort utstedt i USA/Canada, på samme måte som Priceline.com?
Har aldri hatt noen problemer med Hotwire og betaling. Man må opprette en brukerkonto, riktignok, men det har gått bra. Har også fungert fint med service i ekstraordinære situasjoner (som da de nedgraderte hotellet jeg bodde på - etter at jeg hadde booket - med én stjerne, og gav meg hele oppholdet gratis ved å overføre "HotDollars" til brukeren min).

Sist jeg brukte tjenesten var i mars 2010. Hvorvidt dette har endret seg i ettertid vet jeg ikke. Har dessverre ingen erfaring med Priceline.
Old 05-01-2011, 13:06   #23
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Det finnes mye god informasjon om bruk av Priceline og Hotwire her:
http://www.betterbidding.com/

De som synes moderatorene her er problematiske, bør imidlertid ikke våge seg inn dit. Innleggene dine editeres, du får kjeft om du skriver uten å ha booket via deres linker og innlegg slettes for fote. Allikevel er visst dette forumet startet som ei motvekt mot en rabiat forumeier her:
http://biddingfortravel.yuku.com/

Enter at own risk.
Old 05-01-2011, 22:44   #24
FT99
ScanFlyer Blue

Mange bra tips her!

Boket nettop hotell i NY via Hotwire fra 5/5-9/5. Etter å ha sjekket på betterbidding.com forsto jeg at hotellet jeg kom til å få var Intercontinental Barclay på East 48th Street - veldig bra pris på $189 pr natt.

Ut fra hotelbeskrivelsen på Hotwire og hotell-listen på betterbidding gikk det ganske greit å forstå hotellet før man boket.
FT99 is offline  
Old 06-01-2011, 12:35   #25
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Hei

Jeg har fortsatt ikke bestilt hotell, men skal ordne det nå straks. Regner med at det blir via Hotwire.com
I den sammenheng. Er 3 stjerners på manhatten bankers? Jeg mener, vil det si at det er mer eller mindre et sikkert kjøp.

PS! Har ennå ikke lagt inn ankomststed hos SAS. Må dette være den riktige adresse til det hotell eller bosted man faktisk skal til? (første tur til statene ser dere)
HS-TGA is offline  
Old 06-01-2011, 17:56   #26
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
PS! Har ennå ikke lagt inn ankomststed hos SAS. Må dette være den riktige adresse til det hotell eller bosted man faktisk skal til? (første tur til statene ser dere)

Adresse m.m. må legges inn senest 72 timer før avreise hvis ikke blir du kansellert. Ja, det skal jo være den adressen du skal bo på første natta.

Old 06-01-2011, 20:20   #27
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Default Re: New York-tråden (versjon 2011)

Da ble det Affinia Shelburne på oss etter mye vurdering.
HS-TGA is offline  
Old 06-01-2011, 20:37   #28
Polaris
Free Luigi

F**n så vanskelig dere får det til å se ut. Har tenkt meg til NY med ei venninne i Sept, men vi har hverken bestilt fly eller tenkt på hotell... Vurderinger kan jeg ikke gjøre da det mest eksotiske jeg har besøkt er Wiesbaden, en liten by rett ved Frankfurt. Jeg bryr meg egentlig ikke mer enn at jeg vil ha en plass hvor det generelt er standard. Kjøper ikke klærne mine på Cubus, for å si det sånn, men det er vanskelig å skille "Cubus fra kvalitetsbutikkene" i hotellverdenen når man aldri har reist noe

Hvordan er det i NY, kan man ende opp i et skikkelig lusent strøk? Hvor nøye burde to blonde, naive jenter fra Nord-Norge være på hvor vi går i byen? Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" ).

Hvis vi f.eks har lyst å dra på museum (det der naturhistoriske), se times square og gå i central park.... Hvilket område gir oss nærhet til dette? Andre tips til liknende aktiviteter man kan gjøre? Båtturer eller noe sådär?

Last edited by Someone; 07-01-2011 at 14:09. Reason: Banning sensurert
Polaris is offline  
Old 06-01-2011, 20:44   #29
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" ).
Mitt førsteinntrykk av byen, var hvertfall at jeg følte meg tryggere i NYC enn jeg enkelte ganger hadde gjort i Oslo. Kanskje delvis fordi det er mye mer synlig snut i NYC .
Martin is offline  
Old 06-01-2011, 21:37   #30
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Et interessant aspekt ved NY er kåringen fra 2006 til verdens mest høflige by. Jeg var der selv første gang i 2005 og allerede da slo det meg hvor hyggelige og forekommende folk var. Har linket til selve undersøkelsen under, og at byer som Bukarest og Moskva skårer lavt er også helt i tråd med egne erfaringer.

http://www.readersdigest.ca/mag/2006/07/polite.php
DCHalvorsen is offline  
Old 06-01-2011, 23:12   #31
FT99
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Hei

Jeg har fortsatt ikke bestilt hotell, men skal ordne det nå straks. Regner med at det blir via Hotwire.com
I den sammenheng. Er 3 stjerners på manhatten bankers? Jeg mener, vil det si at det er mer eller mindre et sikkert kjøp.
Hvis du går inn på Betterbidding-forumet finns en sticky med beskrivelse av alle NewYork hoteller som finns på Hotwire. Via den tråden klarte hvertfall jeg å finne ut hvilket hotell jeg var i ferd med å bestille, før jeg booket. Det gjør jo det hele en del enklere.

http://www.betterbidding.com/index.php?showtopic=88&
FT99 is offline  
Old 06-01-2011, 23:59   #32
fjasebase
ScanFlyer Gold

Quote:
Andre tips til liknende aktiviteter man kan gjøre? Båtturer eller noe sådär?
USS Intrepid-museumet er jo et must ! Hørte noe snakk om at Concorden blir fjernet i juli, men vet ikke om det stemmer eller ikke...

http://www.intrepidmuseum.org/The-In.../Exhibits.aspx

Du har også et bra museum i Cradle of Aviation i Garden City, Long Island

http://www.cradleofaviation.org/exhibits/index.html

I tillegg kan du ta båttur ut for å se Statue of Liberty

Last edited by fjasebase; 07-01-2011 at 00:07.
fjasebase is offline  
Old 07-01-2011, 00:09   #33
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Leter etter hotell i NY for tiden, og fant et greit tilbud hos Courtyard by Marriott New York City Manhattan Midtown East. Vi er tre stykker så hva slags senger får vi når det står "1 × Standard, to queensize-senger"? Er standard en klappseng?

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline  
Old 07-01-2011, 00:37   #34
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
USS Intrepid-museumet er jo et must ! Hørte noe snakk om at Concorden blir fjernet i juli, men vet ikke om det stemmer eller ikke...

http://www.intrepidmuseum.org/The-In.../Exhibits.aspx

Du har også et bra museum i Cradle of Aviation i Garden City, Long Island

http://www.cradleofaviation.org/exhibits/index.html

I tillegg kan du ta båttur ut for å se Statue of Liberty
Tusen takk for gode ideer! Jeg vet ikke om jeg får venninna mi med på alle de flyrelaterte museene, men kanskje étt så....
Polaris is offline  
Old 07-01-2011, 00:57   #35
tafpl
ScanFlyer Blue

Noen som har bodd på Eventi på 6th Ave?
tafpl is offline  
Old 07-01-2011, 07:47   #36
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Leter etter hotell i NY for tiden, og fant et greit tilbud hos Courtyard by Marriott New York City Manhattan Midtown East. Vi er tre stykker så hva slags senger får vi når det står "1 × Standard, to queensize-senger"? Er standard en klappseng?
Hos Marriott og på hotels.com ser det ut til at den siste senga på rommet er spesifisert som sovesofa, så enten det eller en eller annen form for ekstraseng, ville jeg tro. Det beste er nok å ringe hotellet og spørre.
Old 07-01-2011, 08:42   #37
Øivind
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by DCHalvorsen View Post
Et interessant aspekt ved NY er kåringen fra 2006 til verdens mest høflige by.
Ja det var jo interessant. New Yorkere har vel hatt ord på seg for å være det motsatte? Personlig liker jeg bedre folkene i midtvesten og på vestkysten. Synes de både er vennligere og mer forkommende.
Husker første gangen jeg kom til NYC som 20-åring. Det første som slo meg var hvor frekke folk var. Jeg som knapt hadde vært utenfor landets grenser følte meg nesten uønsket allerede ved ankomst på JFK. Var et kultursjokk.
Øivind is offline  
Old 07-01-2011, 16:54   #38
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

For de som vil bo rimelig og greit nær Times Square, har nå Milford Plaza gjenåpnet etter lang renovering med meget brukbare priser , foreløpig i jan-feb-mars.

http://milfordplaza.com/
SQ 777 is offline  
Old 07-01-2011, 17:30   #39
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
De Courtyardene jeg har bodd på diverse steder så er det sovesofa på rommet. Send dem en mail for sikkerhets skyld.

Old 07-01-2011, 18:00   #40
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Hvordan er det i NY, kan man ende opp i et skikkelig lusent strøk? Hvor nøye burde to blonde, naive jenter fra Nord-Norge være på hvor vi går i byen? Hvor mye storbyliv burde jeg forberede meg på (synes det er ubehagelig med narkisene i Oslo - føler man kanskje burde suit up hvis man skal til "the big apple" ).
Tja... New York er en storby, så selvfølgelig kan du ende opp i et skikkelig dårlig strøk. Som turist, ihvertfall førstegangsbesøkende, vil du sannsynligvis ha et hotell på Manhattan sør for midten av Central Park. Da har du begrenset deg til et område av byen du bør kunne føle deg trygg, selv om det finnes en del nedslitte kvartaler også der.

For å skaffe seg en oversikt over byen, så synes jeg Wikitravel sin artikkel om New York er bedre en "usable"-status tilsier:
http://wikitravel.org/en/New_York_City
Closed Thread

Posting Rules