Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2011, 20:55   #21
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Default Re: Tokyo tips?

Jeg vil også legge til noe angående transport til ditt hotell fra NRT.
Det er mange av flybussene(airport limousine bus) som har stoppesteder rett utenfor mange av Tokyo's hoteller. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut om noen av bussene vil stoppe rett utenfor ditt hotell før du evt. hopper på toget inn til Tokyo. Bussen koster 3000yen
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2011, 21:48   #22
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Japan står på min plan i 2011, blir sannsynligvis base-camp i Kyoto og Tokyo med JR-pass for å flytte seg litt rundt med tog. Så jeg takker også for alle tips som kommer inn her.
Ikke dumt med den base-strategien.
Sist jeg var i Japan hadde jeg også et JR-pass. Det ble dessverre ubrukt siden jeg synes Tokyo har så mye å by på at en utflukt vil for meg være unødvendig. Passet ble refundert.
Noen i mitt reisefølge valgte å benytte seg av sitt JR-pass. De valgte ingen base, men de dro fra sted til sted. På 6 dager besøkte de Kyoto, Kobe og Osaka. Slik jeg skjønte det, ble det en relativt stressende tur.

Mitt tips er å planlegge godt for en tur som dette.

Hvor mange dager skal du tilbringe i Japan?
Old 05-01-2011, 10:41   #23
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Forventer en tur til Tokyo til februar...
Det er ikke en "voksentur" idet jeg tager min søn på 10 år med..Det giver så nogle helt andre muligheder end at vandre fra restaurant til restaurant. Turen bliver på min søns præmisser...Han VIL prøve Shinkansen, så jeg må nok finde en tur på max 2 timer køretid.
Så her er jeg helt åben for forslag...
Han vil også i Tokyo Zoo, så det gør vi...Disneyland skal vi nok ikke besøge...synes det er en sommer ting, men hvis andre har ideer er jeg meget lydhør
Forventer nok at vi kommer til til at bo i Shinjuku..
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 20:33   #24
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Bodde i Club-rom på Conrad i midten av november - veldig bra location med 10 min gåavstand til fiskemarkedet, Yamanote-linjen til JR (som tar deg til Shibuya, Harajuku, Shinjuku etc) og shoppingen i Ginza (på lördager gjöres Ginza-dori om til gågate!).

Hvis du vil spise lunch på Park Hyatt, så gjör det på hverdager. Lunchbordet er det samme om i helgene, men prisen er lavere. Vel verdt et besök om ikke annet for utsikten mot Harajuku.

For den beste shoppingen er det bare å rote rundt i gatene i Harajuku og rundt Omotesando. Glem ikke Uniqlo!
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2011, 00:44   #25
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Forventer en tur til Tokyo til februar...
Det er ikke en "voksentur" idet jeg tager min søn på 10 år med..Det giver så nogle helt andre muligheder end at vandre fra restaurant til restaurant. Turen bliver på min søns præmisser...Han VIL prøve Shinkansen, så jeg må nok finde en tur på max 2 timer køretid.
Så her er jeg helt åben for forslag...
Han vil også i Tokyo Zoo, så det gør vi...Disneyland skal vi nok ikke besøge...synes det er en sommer ting, men hvis andre har ideer er jeg meget lydhør
Forventer nok at vi kommer til til at bo i Shinjuku..
Hilsen
Ole
Hva med en tur til Nagoya for å teste verdens lengste rollercoaster? Jeg selv hadde planer for dette, men for min del ble dessverre ikke noe av. ca 1:40 med Shinkansen fra Tokyo. I Nagoya må du bytte tog for videre transport.
http://en.wikipedia.org/wiki/Steel_Dragon_2000 (følg linkene nederst i artikkelen for mer info)
Anbefaler deg å sjekke eventuelle restriksjoner på denne Rollercoasteren.
Edit: Ingen linker i den artikkelen..
PDF på engelsk: http://www.nagashima-onsen.co.jp/fil...rtguide_e1.pdf (ca 7,5MB)
Hjemmeside oversatt fra japansk til engelsk: http://translate.google.com/translat...lr%3D%26sa%3DG

Jeg har selv vært i Tokyo zoo. Jeg synes det var vel verdt pengene. De har et godt utvalg av dyr.

Quote:
Originally Posted by MD90 View Post
Bodde i Club-rom på Conrad i midten av november - veldig bra location med 10 min gåavstand til fiskemarkedet, Yamanote-linjen til JR (som tar deg til Shibuya, Harajuku, Shinjuku etc) og shoppingen i Ginza (på lördager gjöres Ginza-dori om til gågate!).
Jeg har selv bodd i Shiodome, og jeg var veldig fornøyd med beliggenheten. Men jeg vil ikke anbefale dette stedet for den jevne turist. Da vil jeg heller satse på Shinjuku eller Shibuya hvis mulig. Der tror jeg de fleste vil finne seg mer til rette. Men ja, Shiodome funker, man har også Toei Oedo Line praktisk talt i kjelleren.

Last edited by Happyflyer; 06-01-2011 at 01:01.
Old 06-01-2011, 12:19   #26
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Den rollercoaster kunne jeg godt tænke mig at prøve...Var i Nagoya i Sept...og for dem som er flyfoto interesseret, så kan Nagoya anbefales...Nok en af de bedste lufthavne
at fotografere fra...Fantastisk balkon unden nogen hindring..Check billeder på A.net og andre steder
Hilsen
Ole

PS: det her var min post nr. 3000

Old 07-01-2011, 08:52   #27
Øivind
ScanFlyer Silver

Default Re: Japan-tråden (versjon 2011)

Takk for mange fine tips.
Ser et Courtyard by Marriott hotell i Ginza som ser ut til å ha en god beliggenhet.
Noen som har bodd der?
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2011, 00:26   #28
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Jepps, bodde på Courtyard Marriott Ginza en natt forrige helg. For andre året på rad kjørte vi pudderturen til snøsikre Japan. Ifjor avsluttet vi med to netter i Tokyo der vi fikk to netter til en god pris (1000 kr/natt) på Sunroute Plaza Shinjuku. Det hotellet kan anbefales med god vestlig standard og fin sentral beliggenhet rett ved der Narita Express stopper på den enorme togstasjonen.

I år var det helt hinsides hotellpriser i Tokyo og spesielt i Shinjuku og Shibuya som er meget praktisk å bo med kort vei til Narita Express når man har masse tung bagasje og et JR East 4-dagers flexipass som skal brukes opp. Valgte derfor kun en natt i Tokyo og valgte Courtyard Ginza som ikke er så langt fra Tokyo station og N'ex, kun 1-2 stopp og 3-4 min. med lokaltoget til Shimbashi. Moderne og fint hotell med god seng og amenities man kan forvente seg for et slikt hotell, men til 21000 yen hadde det vært greit med gratis internett eller frokost. Lå meget sentralt i Ginza og kort vei til alt av shopping, mat og drikke.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2011, 01:19   #29
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by E.N. View Post
For andre året på rad kjørte vi pudderturen til snøsikre Japan.
Slik jeg skjønner det, så sto du på nedover-ski i Japan?
Isåfall, hvordan var bakkene? Var det mye folk?

Dette hørtes veldig interessant ut, og jeg kunne gjerne tenkt meg en slik tur selv.
Old 23-02-2011, 11:28   #30
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Slik jeg skjønner det, så sto du på nedover-ski i Japan?
Isåfall, hvordan var bakkene? Var det mye folk?

Dette hørtes veldig interessant ut, og jeg kunne gjerne tenkt meg en slik tur selv.
Det stemmer, vi jakter puddersnø og offpiste kjøring, og det er ikke mange steder det faller like mye snø og kan gi pudderalarm garanti som Japan.

Ifjor var vi i Myoko Kogen der vi booket opphold gjennom et lite australsk selskap som også inkluderte litt guiding og transport til/fra anleggene i området når man ikke stod i Akakura Onsen anleggene der vi bodde. Vi var storveis fornøyde både med http://powder-recon.com/ og ikke minst alle snøen som dumpet ned og dermed bra skikjøringen som vi søker. Men som mange steder i Japan er offpiste/skogkjøring ikke lov, men dette blir håndhevet veldig forskjellig fra sted til sted, da var kunnskapen til PR meget god å tilegne seg og vite hvor det var bra og hvor det var høyere risiko for å bli tatt og da få litt kjeft og evt. miste dagskortet. Vi klarte oss helt fint i skogen alle dagene uten noe annet enn kjeft et par ganger ene anlegget.

I år ble det i siste liten bestemt Japan igjen etter å ha sett værmeldinger der og i Nord-Amerika, samt vår evt. innfallsport Chicago som ble rammet av en kraftig winter storm i begynnelsen av februar som kunne ødelagt en del for oss.

Kom i kontakt med en amerikansk guide med tilhold i Hakkoda helt nord på hovedøyen Honshu. http://www.hakkodapowder.com/ Shinkansen til Aomori, og så hadde guiden ordnet litt forskjellige bosteder for oss første helgen og transport opp til Hakkoda før vi fikk noen netter på resort hotellet. Hakkoda kjører et unikt konsept, en stor gondol som frakter deg opp på ene fjellet, to merkede, men ingen oppkjørte løyper. Offpiste only eller hiking videre til andre topper og ned på andre sider av fjellet, da må man ha transport tilbake og må gjøres med guide. Også veldig bra med guide for å bli kjent i området rundt gondolen og vite hvor det bra å kjøre og unngå å kjøre seg fast. Vi hadde seks skidager hvorav fire første med guiden, og vi fikk fersk pudder til tre av dagene med 60 cm på det meste over night.
Old 07-03-2011, 10:12   #31
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Default Tokyo i agusti

Håller som bæst på att planlægga årets ferie och det ser ut som om det blir en tur till Tokyo tillsammans med två goda vænner i augusti.

Biljetterna ær så som så klara och det lutar åt en onsdag -søndag dvs to-sø i Tokyo.

Då kommer frågan

1) Vad skall man gøra
2) Var skall man bo? Ser bort ifrån absolut lyx och absolut lågpris.

Fire away forumister!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 17:49   #32
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Default Re: Tokyo i agusti

Quote:
*snip*
Takk for svar.

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Håller som bæst på att planlægga årets ferie och det ser ut som om det blir en tur till Tokyo tillsammans med två goda vænner i augusti.

Biljetterna ær så som så klara och det lutar åt en onsdag -søndag dvs to-sø i Tokyo.

Då kommer frågan

1) Vad skall man gøra
2) Var skall man bo? Ser bort ifrån absolut lyx och absolut lågpris.

Fire away forumister!
Ang hotell, så vil jeg anbefale deg å sjekke ut linken i mitt første innlegg i denne tråden. Jeg tror dette er en kjede som skal passe dine behov ganske bra.
Old 25-04-2011, 10:46   #33
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

OBB 76 Japan i August...

Lurer lidt på en tur til Japan/Okinawa i begyndelsen af august...
Er der nogen der har fingeren på pulsen med hensyn til prisniveauet
på overnatninger efter den sidste tids katastrofer på de kanter..
Hilsen
Ole

Old 23-08-2011, 20:17   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Sitter nå å planlegger turen til meg og samboeren i oktober. Har seks netter i Japan, så vi tenkte og besøke Kyoto og Hiroshima, hvis tiden strekker til. Så er det noen som har noen tips her. Både hoteller, tips til transport (tog og fly), hva som anbefales å se her og forslag til tidsbruk
Old 23-08-2011, 20:21   #35
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sitter nå å planlegger turen til meg og samboeren i oktober. Har seks netter i Japan, så vi tenkte og besøke Kyoto og Hiroshima, hvis tiden strekker til. Så er det noen som har noen tips her. Både hoteller, tips til transport (tog og fly), hva som anbefales å se her og forslag til tidsbruk
Fikk aldri testet ut det jeg planla i påsken i år, men fikk anbefalt ANA-hotellet i Kyoto av noen venner. Vurderte også Hyatt etter anbefaling, et hotell som tidvis hadde en meget god pris når jeg søkte rundt.

Old 24-08-2011, 12:33   #36
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Transport - tog!
Som det fremgår lenger opp i tråden har jeg to skiturer i feb10 og 11 på samvittigheten. Ved begge anledninger kjøpte jeg JR East pass 4-day flexible til 20.000 yen, som også gjaldt på Narita Express som er relativt dyrt å kjøpe separat. JR East pass kjøpes på deres travel center på Narita og de ordner også setereservasjon som er obligatorisk

Ser at du tenkte deg sørvest, da kan du f.eks. kjøpe Japan rail pass 7-dagers til 28.000 yen. Disse tror jeg du må kjøpe før du kommer til Japan, sjekk link for mer info http://www.japanrailpass.net/eng/en003.html

Ang. hotell kan Sunroute Plaza Shinjuku anbefales, god vestlig standard og fin beliggenhet sentralt på Shinjuku og kort vei til Narita Express plattformen.
Old 24-08-2011, 18:15   #37
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Transport - tog!
Ser at du tenkte deg sørvest, da kan du f.eks. kjøpe Japan rail pass 7-dagers til 28.000 yen. Disse tror jeg du må kjøpe før du kommer til Japan, sjekk link for mer info http://www.japanrailpass.net/eng/en003.html
Det stemmer. Jeg kjøpte mitt på Japanspesialisten: http://www.japanspesialisten.no/
Old 24-05-2014, 19:22   #38
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Default Japan-tråden

Som tittelen sier, en plass for oss som skal/ ønsker/ drømmer om å reise til Japan. Tenkte det kunne være greit å ha en tråd hvor vi samler alt som har med dette landet å gjøre, slik at det kan bli enklere for folk flest å finne informasjon fra forskjellige sider og personer som har vært der. En plass der alle kan spørre og svare på det de måtte ønske.

Har selv nettopp bestilt en tur til Tokyo 4. Nov med retur 12. Nov og har en del spørsmål om hvordan det er lettest å komme seg fra flyplassen og inn til byen selv, hvordan man best mulig navigerer seg rundt i byen og i det hele tatt får en så bra reise som mulig

(OBS: Dersom det finnes en slik tråd/ lik tråd som allerede brukes til dette, si gjerne ifra).

God reise alle!
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2014, 19:31   #39
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: Japan-tråden

Går utifra at du lander på Narita (?) isåfall er det flytog som gjelder inn til Tokyo station. Jeg tar helst taxi fra Tokyo station til hotellet (ANA Intercontinental Tokyo) ettersom jeg ofte er sliten og har bagasje. "T-banen" i Tokyo er veldig grei, og det koster ikke mye for et dagskort. Appen "Tokyo Metro Subway" er en god hjelper.

Ellers må du selvfølgelig spise Kobe biff og Sushi. Kos deg, Tokyo er min favoritt!
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2014, 19:35   #40
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Default Re: Japan-tråden

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Går utifra at du lander på Narita (?) isåfall er det flytog som gjelder inn til Tokyo station. Jeg tar helst taxi fra Tokyo station til hotellet (ANA Intercontinental Tokyo) ettersom jeg ofte er sliten og har bagasje. "T-banen" i Tokyo er veldig grei, og det koster ikke mye for et dagskort. Appen "Tokyo Metro Subway" er en god hjelper.

Ellers må du selvfølgelig spise Kobe biff og Sushi. Kos deg, Tokyo er min favoritt!
Lander på Narita, ja. Er vell eneste flyplassen SAS har avganger til i Japan (?) Har lest litt rundt omkring at metroen kan være rimelig kaotisk og vanskelig å finne frem i, men det løser seg kanskje ved den appen du nevner. Mye av det er vell (håper jeg i det minste) oversatt til Engelsk på metroen?
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules