![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som finner dette på web-tv/nedlastning noen steder?
FAA Airline Transport Pilot B744, CL-65, CFI, CFII Single & Multi Engine. AC: B747-400/LCF/-8 CRJ-900 CRJ-700,C-140,152,172R/SP&P/RG, PA-44,PA-28,BE-76. Hours logged: 9000+ OFT 08/09/11/12 HAI 10/11 Delta/United Express CR7 First Officer 2012 Captain 2015 Worldwide 747 First Officer 2016 Captain 2023 ----PAX:A318/9/20/1,A332/3/43,A380,B717/32/33/34/35/36/3G/38/39,B744/74M,B752/3,B762/3/4,B772/W,B787-8/9/10,RJ85,CRJ,DH6/7/8,DC9/10,E120/70/90,F50/70,MD11/80/90,BE90 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
For piloter som vil ha litt mere "action" i hverdagen, må jo dette
være nærmest drømmeyrket (med forbehold, på hva de får utbetalt pr. utført oppdrag) - men ser i allefall interessant ut ja. Skulle gjerne sett noen episoder, hvor de skal stikke av med B747 osv. Han har jo gjort dette tidligere.
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå vet jeg ikke helt hva som kreves for å beholde en type rating, men det kreves vel at man gjennomfører et tilstrekkelig antall flighter innen et visst tidsrom? Det kan vel tenkes at de har noen piloter som flyr litt forskjellige maskiner, men som i utgangspunktet er type rated? Jeg hadde en runde i en B737NG simulator på Oxford Aviation på LGW, og instruktøren var normalt pilot på en B738BBJ men fløy bl.a. testflygning av noen DY fly som skulle leveres i den perioden (om jeg husker rett). Det finnes kanskje flere av den typen piloter som driver litt "vekselbruk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk ikke med meg første episode, er det disse repo folkene som beholder og selger flyet? Kjøper de fly/gjelden av banken/leasingselskapet eller lever de på oppdragspris. Det ser jo veldig innbringende, når en ser huset, bilen(e) og privatejeten(e).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Såvidt jeg forsto artikkelen det var linket til over får de fullmakt til å opptre på vegne av leasingselskapet/banken, de overtar ikke flyet.
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
I Norsk rett er det ikke slik.
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes det blir litt kjeltringvirksomhet dette, i siste episode så må de lure vekk flyet for å slippe å betale det flyselskapet skylder til eurocontroll. Men er vel først og fremst en dårlig jobb av Eurocontroll å ikke ha flyet under arrest...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
|
![]()
Som det nevnes litt høyere opp, er lovgivningen forskjellig fra land til land, men ja - i USA er det oppnevnt dommer som bestemmer hva som skjer med leasingkontrakten. Ch.11 er en 'fin måte' å komme seg ut av dyre langtidskontrakter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flyklapper
|
![]()
Nå er det operatøren som er ansvarlig for avgiftsbetaling. Leasingselskapet ville vel bare få flyet ut av 'skuddlinjen' og minimalisere sitt tap ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Men har evt Eurocontroll rett i å holde på ett fly, inntil f.eks eier av flyet har betalt, om f.eks operatør har gått konkurs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Poenget her var å sikre at kreditorer til selskapet ikke blokkerte tilbakehentinga. Ingen av de andre kreditorene ville kunnet få solgt flyet osv... Det var ingen tvil om at banken Eide flyet og hadde rett til å hente de. De hadde alle papirer i orden og fikk dem utlevert på de forskjellige flyplassene. Poenget for banken er at så lenge det står på bakken så får de ingen inntekter. Derfor ville de leie det ut eller selge det så fort som mulig. Men ved en formell konkurs ville dette kunne tatt lang tid og de ville tapt mere penger. Så ikke noe galt i dette, bare effektiv tapsreduksjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reprisen sendes på Discovery nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sjekket PVR'en min.
Neste sending er scheduled 4. Jan kl. 0300. M.a.o. i natt. Opptak er selvfølgelig enablet. Men jeg kunne ikke gå inn og si at hele serien skulle tas opp? Noen som har en formening? (Har Lyse (Altibox) om dette skulle være relevant.)
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er bare en ekstra reprise den som går i natt, altså episoden hvor
de henter de to stk. A320-maskinene. Fortsatt ingen nye episoder som er satt opp: http://www.yourdiscovery.com/no/prog...ries_id=160760
![]() |
#35 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Jeg fant denne posten i romjulen på jakt etter mer informasjon om Airplane Repo / Flyinkasso på Discovery og har fulgt med den siden. Her om dagen sendte jeg en epost til Discovery for å spørre om status på serien, men de er kun kjent med at det finnes 3 episoder og det foreligger ingen planer om å sende flere ![]() Flopp: Hvor fant du informasjon om at det finnes 8 episoder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
What? Kun tre episoder, i alle dager - når forstår jeg ingen
ting. Har sittet og fulgt med hver uke, og sett at ingen nye episoder kom - og fortsatt ingen info om serien å lese. Utrolig synd dersom dette stemmer, og det ikke er laget flere - da var det tydeligvis meget dårlig oppslutning om den.
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke riktig, det er bestilt 8 episoder. Men siste episode gikk rett før jul korrekt? Da kan det hende de har hatt en kort pause, det er vanlig i USA at store serier har en pause fra rett før jul til rundt midten av Januar. Men litt snodig med pause etter 3 episoder.
![]() |
#38 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
"Var ser du att det ska vara 8 episoder? Om du har sett det i något material från oss måste det ha varit ett misstag, vi har nämligen aldrig haft fler än 3 avsnitt schemalagda och jag känner inte till att det finns fler än 3. Alltså har alla vi har tillgänliga att sända redan visats och något mer kommer inte så vitt vi vet." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Discovery bestilte 8 episoder av serien i 2009.
Hva som har skjedd skulle jeg likt å vite. Det er merkelig lite informasjon å finne. Ikke engang hos produsenten finnes det stort. http://pilgrimfilms.tv/tag/airplane-repo/ Har er liten følelse av det er noe legal issues som har satt en stopper for serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Discovery Channel nå | sirpjalle | Spotteralerts | 0 | 02-10-2014 22:33 |
Discovery Channel - Flight 370 | sirpjalle | Spotteralerts | 2 | 21-04-2014 00:44 |
Discovery Channel purposely crashed a Boeing 727 | sail4fun | Flyteknisk forum | 10 | 01-09-2013 01:10 |
'Flying Wild Alaska' - ny serie på Discovery | LN-MOW | Flyforum | 13 | 10-07-2011 16:02 |
OT: Discovery Channel | sirpjalle | Flyforum | 1 | 18-02-2008 22:12 |