Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 14-12-2010, 20:21   #1
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Kamera OSL-CKG: Siste Scanair reiserapport fra MountainDew

Begynner å bli en stund siden denne turen men skal prøve å få med litt detaljer.

Dagen begynte kl 0700 den 16 September med pakking av koffert. Spiste ikke noe frokost for ville heller ta det ombord på flyet.
Ankom Gardermoen standsmessig kl 0900 i C172 sin nye Mercedes. Sjekket inn hos en god kollega av meg som raskt fikk skrevet ut boardingkort og tag til MXP. Heavy tag ble nødvendig men den var heldigvis noen kg under Emirates sin grense.

Sa farvell til C172 og gikk så gjennom sikkerhetskontrollen. Måtte innom på kontoret i 4 etasje for å levere inn ID kort og oppsigelsen samt å si farvell til alle mine gode kollegaer i adm, ops og gate. Veldig trist men vet jeg har en god arbeidsplass å komme tilbake til seinere om nødvendig.

Flyet stod parkert på gate 30 og jeg kunne følge med på boarding fra opsen. Gikk ned ca 15 minutter før avgangstid. Skannet boardingkortet mitt så ble det litt klem og kos der også før gikk ned i broen.

Ble ønsket hjertelig velkommen av kabinsjefen

DY1876 – 16 sep 2010 – Dep 1015 OSL Arr 1255 MXP

Dagen før reisen reserverte jeg 16A til meg med ledige seter ved siden av meg. Skjønte at dette kom til å bli en bra flight for kabinpersonalet var i strålende humør.

Jeg har dessverre glemt hvilken registrering det var på dette flyet. Husker det var rundt 150 pax booket på denne flygningen. Ikke mange som ville ha exit seter (?)

Flyet ble pushet bak på rutetid men måtte vente ca 30 minutt før startet motorene. God informasjon fra cockpit som forklarte dette med slot tider osv. Fikk nyte utsikten mot Maura under avgang. Blir en stund til jeg ser dette bondeområdet igjen

Utrolig god service fra kabinpersonalet på denne flygningen. Alle jobbet som et team og skapte god stemning i kabinen. Jeg var sulten siden ikke spiste frokost. Smakte godt 

Ankom MXP på rutetid kl 1255 selv om vi måtte vente med avgangen fra Gardermoen. Fikk ikke forlate flyet før litt mer klem og kos. Ble ønsket lykke til i Indonesia og god tur videre på reisen. Fikk med Freia melkesjokolade som et minne fra Norge 

Gikk for å levere bagasjen hos Emirates. Det var litt kø men de hadde en skranke åpen for de som hadde sjekket inn på nett og skrevet ut boardingpass. Som en erfaren Scanair reisende hadde jeg selvfølgelig gjort det. Ingen kø og ferdig på 2 minutt. For å komme til sikkerhetskontrollen og gatene måtte jeg en etasje ned. Uvant!

Sikkerhetskontrollen var noe for seg selv. Her var det jammen dårlig stemning. Spurte om jeg kunne få en en slik plastbøtte til å legge laptop og kamera opp i. Fikk sur beskjed om å hente dette selv på andre siden av røngenmaskinen enda jeg da måtte gjennom portalen. Tok med noen ”bøtter” til et eldre Engelsk ekstepar også. Vi måtte bare flire litt av hele opplegget...
MountainDew is online now   Reply With Quote

Posting Rules