![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og der ble desverre også denne tråden dratt ned på det nivået som gjør forumet mindre og mindre interessant for oss som ikke er dedikerte 'hatere' av noen flyselskap.
Det er vel ikke akkurat overskudd på utenlandsruter fra Værnes? Er det det så belær meg gjerne, jeg er ingen ekspert på Midt-Norge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Nei for all del, alle flyselskap som vil drive business her på berget er velkomne, men jeg foretrekker et selskap som respekterer sine kunder, tar var på sine kunder ved irr, og tar var på sine ansatte. Derfor velger jeg bort Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Utover det holder jeg også en knapp på Tyskland.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tross alt verden går ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, si nei takk til flere turister til Norge...
Ryanair har mye sterkere merkevare i utlandet enn SAS/Norwegian, så veldig bra for varehandel, hoteller og flyplassen m.m. Synes dette er en merkverdig sneversynt holdning som ikke hører hjemme i vår tid. Får assosiasjoner til statsmonopol/duopol og sosialisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har vel blitt rapportert fra andre hold at Lufthansa kommer med rute til Frankfurt fra ultimo mars 2011. Så da er det vel andre ruter som kan være mer aktuelle for Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Før så fikk FR og andre som startet utlandstrafikk rabatt de første årene, på enkelte lufthavner i Norge, deriblant HAU. Men i henhold til EØS regelverk er ikke dette tillatt lenger, selv om samf.Dep. prøver å finne ett smutthull, men ting tar tid med byråkrater... Men FR får "støtte" ifra lokalt reiseliv for å trekke turister til Haugesund og omegen, og kanskje en god deal på handling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.avinor.no/avinor/trafikk/...entivordninger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Supert!
Ryanair er ett genialt selskap. Hvis det blir realisert håper jeg Rygge blir base for innenlandsflygninger i Norge! Helt hypotetisk og satt på spissen vil da kansje OSL bli nødt til å senke sine landingsavgifter for Ryanair, og RYG vil kansje miste sin base som jeg selfølgelig ikke håper på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja Ryanair er genialt, litt for genialt. Så genialt at du ikke har råd til å jobbe der om du skal bo i Norge, ganske genialt ikke sant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Er ganske så enig med MD i dette. Og hvis Ryanair begynner å fly innenlands, så får de andre flyselskapene hard konkurranse. Så jeg stemmer nei.
Last edited by Martin; 08-12-2010 at 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WF (SAS) til CPH da ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er den sosialistiske logiggen jeg aldri har forstått. Hvorfor skal det ikke være konkurranse? Det fører til lavere priser for oss forbrukere. Jeg tror uansett ikke det blir noe mer innenrikstrafikk enn den ene innenlandsruta, og det blir sikkert ikke noen imponerende frekvens heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg sitter å flirer over alle de latterlige kommentarene mot Ryanair på dette forumet... Det er valgfritt å reise med Ryanair, og det er valgfritt å jobbe i Ryanair.
Merkelig at hatet er så stort, det er jo samme folkene som liker fly, reising og som samtidig gnier ned på de siste kronene over hva en flytur skal koste som peprer dem. Har fremdeles ikke flydd med dem, men liker de mer og mer for det... Den dagen jeg skal prøve Ryanair så skal jeg legge listen der den bør være i denne prisklassen og regner med at de ikke kommer til å skuffe mer enn de elskede konkurrentene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() Jeg tror også en del ikke forstår hvor mye FR betyr for turisttrafikk inn til Norge fra mange land som ellers ville gitt få turister. F eks Italia og Spania. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skulle tro det var marked for flyvninger mellom Trondheim og London, Tyskland og Italia.
Det er en ting man skal merke seg. Vi er vant til å tenke på hvor VI reiser. Men det er faktisk folk som reiser i motsatt retning også. Og i Ryanairs tilfelle så er det en overvekt av italienere på flyene til/fra Torp til Italia. Så ikke bare tenk på hvor det er marked for oss nordmenn å reise. Tenk også hvor utlendingene vil. Verken Norwegian eller SAS kan matche Ryanair når det gjelder å bringe utlendinger til Norge. Det er jeg rimelig sikker på. Ellers er jeg av den oppfatning at markedet skal bestemme. Hvis folk ønsker å fly med Ryanair, så greit nok. Ser ingen grunn til at de ikke skal være velkomne til Værnes. Og hvis folk ønsker å jobbe for de, til de betingelser selskapet tilbyr, greit nok. Det er prinisppielt for meg. Markedet bestemmer. Ikke alle er enige der, og greit er det. Den dagen et selskap har et elendig produkt, vil kundene forsvinne og selskapet dø. Den dagen et selskap tilbyr for dårlige vilkår, vil folk ikke søke dit. Man verken kan eller bør forby McDonalds, selv om de ikke serverer gourmet måltider, eller gir de ansatte veldig gode arbeidsforhold. Og jeg er også av den oppfatningen om at om man kjøper inn stort, så bør man få rabatt. Det bør være lov å forhandle mellom to proffesjonelle parter. Den dagen jeg skal kjøpe bil, er det for meg naturlig at jeg ikke får samme pris når jeg kjøper èn bil, som når et firma skal kjøpe inn 20 like biler. De bør ha mulighet til å forhandle med produsenten, og ikke betale den prisen det står i ruta på bilen. Samme bør gjelde i flybransjen. Synes jeg. Alle seskaper forsøker å holde kostnadene så lave som mulig. Og når et selskap legger ned en avdeling her hjemme, og flytter den til India, så er det ikke for å drive veledighet. IMM
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aggressiv plan: Ryanair vil fly fra primærflyplasser. | C130 | Flyforum | 17 | 03-07-2014 13:40 |
Ryanair vil fly innenriks i Norge | kimpe | Flyforum | 68 | 10-01-2013 22:53 |
Vil du fly med Ryanair | LN-KGL | Småprat | 134 | 25-05-2012 09:30 |
Ryanair vil fly innenriks i Sverige fra 2012 | Trdfly | Flyforum | 27 | 08-10-2011 19:46 |
Ryanair vil fly i Norge | sail4fun | Flyforum | 26 | 04-09-2005 12:14 |