![]() |
|
![]() |
#21 |
Newcomer
|
![]() ![]() 7/8-2010 kl. 5.30 Aegean Airlines Athen (ATH) – Chania (CHQ) A3330 Airbus A320-200 Economy Seat 4D Etter omtrent en time gikk jeg opp til gate området, stakk innom Tax-Free og kjøpe fire kartonger med røyk (jeg røyker ikke) og en flaske Bacardi Superior, fikk også med et flott mojito glass på kjøpet. Etter på gikk jeg ned til gaten min, det var en del folk på denne flighten også. Boarding startet omtrent 25 min. før oppsatt avgangstid, vi ble lastet i busser, som kjørte oss til flyet. ![]() Det var en flott Airbus med StarAlliance eksteriør. ![]() Piloten gikk flere runder rundt flyet og så til at alt var bra. Jeg satte meg i sete 4D, her var det mye bedre benplass enn på flighten til ATH, gardinen var rett foran meg, ikke spesielt koselig.(En ting jeg lurer på, er om de ofte flytter på gardinen, er dette noe som crew gjør, eller kommer det teknikere?) ![]() Vel oppe i luften slukte skiltet, gardinene ble trukket for, og trolleys kom ut. På denne flighten var det en bløt kjekts med våtserviett som ble servert, jeg valgte også å ha sprite. Ved siden av. Et greit måltid. Alt av brus og vann ble servert fra store flasker, både billigere og mer miljøvennlig. Synes også at det er hyggeligere når de skjenker til deg. Det var en meget kort flight på ca 35-40 min. Crewet bestod av flere unge kvinner. Minutter senere startet ned flyginingen og de startet å rydde. Det var en utrolig soft landing. Hentet bagasjen, og gikk for å finne noen form for transport, fant en taxi jeg tok til hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Newcomer
|
![]()
Konklusjon
”Frokost-avgangen” med SAS v ar en hyggelig, opplevelse, med god benplass selv langt bak i flyet. Relativt god frokost, men salami sammen med egg er ikke min favoritt. Den andre avgangen med SAS var også en hyggelig opplevelse, maten jeg kjøpte smakte også godt, Servicen var god, men synes at crewet kunne vært litt mer effektive. Vi landet på rutetid som alltid med SAS. Flighten til Athen ble jeg meget positivt over, så flotte, nye og moderne fly hadde jeg aldri trodd om gresk luftfart. Det som var en stor nedtur var maten om bord, den smakte rett og slett ikke godt. Men det som trakk fornøyelsen litt mere opp var at man kunne få ubegrenset med drikke (hvis man trykte på knappen) Var også veldig fornøyd med crewet, hyggelige unge damer. Den andre korte flighten til Chania var også hyggelig, hyggelig crew med igjen flotte unge kvinner, måltidet var greit for en så kort flight. Enda et flott og moderne fly. Aegaen Airlines er et selskap som jeg gjerne flyr igjen med, selskapet ble nylig medlem av Star Alliance dette var de tydelig veldig stolte over, det var ikke sjeldent jeg hørte Star Alliance over høytalerne på flyvningen. Jeg synes at Aegaen er et verdig medlem Takk for nå, blir spennende på charterflighten hjem med Thomas Cook Airlines Scandinavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |