Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2010, 00:31   #21
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Ryanair med 3 nye ruter fra RYG

Ser for øvrig ut til at antallet backpackere som flyr til RYG med FR bare øker og øker. Senest i går så jeg en gjeng på et 30-talls personer med full utrustning vandre langs E6 i øs pøs regnvær.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2010, 00:45   #22
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Får de haik, da? Da jeg satt om bord i flyet fra Wroclaw til Rygge kom en ung polakk bort til meg og spurte om det var lett å få haik til Oslo og hvor man kunne campe... Hvordan han så at jeg var norsk, vet jeg ikke...

For øvrig markedsførers nå Rygge / FR med store boards i store deler av Oslo om dagen, tydelig merket - Rygge 45 min fra Oslo.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2010, 00:52   #23
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Da jeg var på Rygge og leverte i forrige uka var i alle fall haikerne ved påkjøringsrampa borte da jeg kom tilbake 15-20 min. senere.
Old 09-07-2010, 08:39   #24
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Aner ikke hvor de gjør av seg, men har sett mindre fraksjoner rundt omkring på diverse bussholdeplasser, bensinstasjoner osv. litt nærmere Moss sentrum, ofte med små ark påskrevet "Oslo".
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2010, 09:52   #25
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Å reise med Ryanair eller andre lavprisselskaper er jo blitt for dagens ungdom hva det å reise på Interrail var da jeg var ung.

Men her ser man jo en av forskjellene/ulempene. Mens de fleste jerbanestasjoner jo er midt i sentrum av reisemålet, opererer jo de fleste lavprisselskaper fra flyplasser et stykke unna storbyene. Lander man på Rygge, Torp, Charleroi, Bouvais eller hvor det nå måtte være, har man jo et stykke igjen til det som antageligvis er reisemålet, og de fleste av disse backpackerne har sikkert begrenset reisekasse.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 09:13   #26
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Her er pressemeldingen med endelig informasjon fra Ryanair. Åtte ruter legges ned.

Quote:
RYANAIR’S VINTERPROGRAM FRA OSLO RYGGE

TOTALT 21 DESTINASJONER- INKLUDERT 3 NYE RUTER TIL LIVERPOOL, LONDON GATWICK OG ROMA

3 FLY, 21 VINTERDESTINASJONER OG
1,7 MILL. PASSASJERER P.A.
Oslo, 7.juli 2010

Ryanair, “the world’s favourite airline”, lanserer i dag 7.juli vinterprogrammet fra Oslo Rygge. Ryanair vil operere med 3 fly fra Oslo Rygge og tilby totalt 21 destinasjoner, deriblant nye ruter til Liverpool, London Gatwick og Roma (Ciampino). Ryanair’s trafikk fra Oslo Rygge vil med dette øke til 1,7 millioner passasjerer per år og skape opptil 1.700 arbeidsplasser i regionen.

Ryanair feirer vinterprogrammet og de nye rutene med å tilby 500 000 billetter til 74 kroner for reiser i hele det europeiske nettverket i september og oktober. Billettene er tilgjengelig for bestilling på www.ryanair.com til og med midnatt torsdag 8.juli. De 3 nye rutene til Liverpool, London Gatwick og Roma (Ciampino) blir lagt ut for salg i morgen, torsdag 8. juli og prisene starter på kr 199.

Ryanair’s, Michael Cawley, sier på en pressekonferanse i Oslo i dag:

“Ryanair er svært glade for å lansere sitt første vinterprogram fra Oslo Rygge ved å tilby sine passasjerer hele 21 lavprisruter til spennende destinasjoner over hele Europa til bla. Frankrike, Italia og Tyskland. Ryanair vil med dette levere 1,7 millioner passasjerer per år til Oslo Rygge, som igjen vil skape 1700 lokale arbeidsplasser i regionen.

For å feire lanseringen av vårt vinterprogram og de nye rutene til Liverpool, London Gatwick og Roma (Ciampino) legger vi ut 500 000 billetter til kr 74 for reiser i september og oktober på over 500 av Ryanair’s destinasjoner i Europa.”

21 vinterdestinasjoner fra Oslo Rygge

Alicante London Stansted
Barcelona Madrid
Berlin Malaga
Brüssel München vest
Dublin Newcastle
Dusseldorf (Wze) Paris
Gdansk Riga
Kaunas Roma (Cia)
Krakow Venezia
Liverpool Wroclaw
London Gatwick

For nærmere informasjon:
Stephen McNamara – Ryanair Pauline McAlester – Murray Consultants
Tel: 00 353 1 812 1271 Tel: 00 353 1 4980 30
Old 11-07-2010, 11:13   #27
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jeg var nettop inne på Ryanairs side for å booke tur til Gatwick i desember. Men fikk kun Stansted som valg til London.
Nå er billettene lagt ut. Rygge-Gatwick skal gå daglig kl. 11.20 med retur kl. 13.00. Stansted-avgangene skal på sin side gå kl. 10.20 og 22.00 med retur kl. 06.45 og 18.25.
Old 18-07-2010, 00:24   #28
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Å reise med Ryanair eller andre lavprisselskaper er jo blitt for dagens ungdom hva det å reise på Interrail var da jeg var ung.

Men her ser man jo en av forskjellene/ulempene. Mens de fleste jerbanestasjoner jo er midt i sentrum av reisemålet, opererer jo de fleste lavprisselskaper fra flyplasser et stykke unna storbyene. Lander man på Rygge, Torp, Charleroi, Bouvais eller hvor det nå måtte være, har man jo et stykke igjen til det som antageligvis er reisemålet, og de fleste av disse backpackerne har sikkert begrenset reisekasse.
Tja problemet gjelder vel egentlig generelt for flyplasser i mange byer, deriblant Oslo, - hjelper ikke å lande på Gardermoen i stedet for Rygge med begrenset reisekasse, man er heller ikke da akkurat midt i byen...
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2010, 00:29   #29
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Synes det er interesant at FR velger å ha vinterruter til Spanske destinasjoner som ALC og AGP, men at man velger å la disse gå fra Rygge. Dette er jo noe helt nytt etter at de startet til disse destinasjonene i sommer vel? Og at de fortsetter om vinteren tyder vel på en viss suksess??

Ellers merker jeg meg at Liverpool får en kraftig økning med fra Norge med FR. Kraftig frekvensøkning fra Torp til daglige avganger og oppstart fra Rygge. Ruten må da brukes av andre enn fotball-fans...?
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2010, 00:32   #30
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Tja problemet gjelder vel egentlig generelt for flyplasser i mange byer, deriblant Oslo, - hjelper ikke å lande på Gardermoen i stedet for Rygge med begrenset reisekasse, man er heller ikke da akkurat midt i byen...
Ja, men så var heller ikke sammenligningen min lavprisfly mot andre flyselskap, men lavprisfly kontra Interrail. Jerbanestasjonene er som oftest midt i sentrum.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2010, 15:51   #31
sarpingen87
ScanFlyer Blue

sarpingen87's Avatar

Og i følge denne nyheten på engelsk, fra de britiske sidene til Ryanair, har Ryanair allerede økt antall ukentlige avganger fra 7 til 10.

http://www.ryanair.com/en/news/ryana...gatwick-routes

Quote:
Ryanair has also increased the frequency of its service from London Gatwick to Oslo Rygge from seven to ten flights per week
sarpingen87 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2010, 19:29   #32
haavig
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by sarpingen87 View Post
Og i følge denne nyheten på engelsk, fra de britiske sidene til Ryanair, har Ryanair allerede økt antall ukentlige avganger fra 7 til 10.

http://www.ryanair.com/en/news/ryana...gatwick-routes

Hyggelig å lese. Det tyder vel på bra bookingtall siden denne ruten enda ikke har startet...
haavig is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 11:36   #33
sarpingen87
ScanFlyer Blue

sarpingen87's Avatar

Der var nyheten snappet opp av NRK Østfold også, dette er bra for regionen og ikke minst Ryanair.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7254077

Quote:
Ryanair øker antall avganger mellom Rygge og Gatwick utenfor London, før ruta har startet opp.
sarpingen87 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2010, 12:09   #34
Ryan
Newcomer

Nu kommer ytterligare en linje! Från 31 oktober börjar bolaget flyga från RYG till TMP (måndag, tisdag, fredag och söndag).
Dessutom ska bolaget "bli mer norskt" genom att hemsidan ska översättas till Norska.

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3774658.ece
Ryan is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules