![]() |
|
![]() |
#21 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg sa jeg flytter meg da jeg er ferdig, de dro og har aldri hørt noe mere fra de... he he De beste var at de sa at jeg hvertfall IKKE måtte ta bilder av militære fly..... Hadde vel blitt tatt hadde jeg festa en herc til minnebrikka... hi hi :-) Takk LN-MOW ![]() Last edited by Motard; 30-06-2010 at 21:38. Reason: added quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder..
![]()
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har dem nooe fast dag/klokkelsett dem flyr, og noe fast rutenr dem bruker? Vil gjerne vite dette, da dette selskapet er det eneste jeg mangler på OSL som flyr fast charter i min Flightsimulator.
Apropo forsvaret. Har ved et par ganger opplevd at dem har kommet opp på vollen og notert bilnr, for så å dra uten og si et ord. Flotte bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg var for første gang på Vollen tirsdag ettermiddag/kveld noen timer.
Avinor hadde et par mann som trimmet området på og rundt Vollen denne dagen. Den ene av dem fortalte meg uoppfordret om hendelsen du var utsatt for. Til det er å si at det generelle fotoforbudet ble opphevet i 1993. Når det er sagt så gjelder fortsatt fotoforbud av forsvarsinstallasjoner. Nå kan det vel diskuteres hvorvidt Luftforsvarets hangarer på OSL er å anse som "hemmelige" installasjoner og således må overvåkes mot at det blir tatt bilder av dem. Skulle noen bli mistenkt for å bevisst drive med fotografering i den hensikt å skaffe seg oversikt/innsikt i forsvarsverker så har ikke de personene som kontaktet deg annen myndighet enn å be deg om å få filmen/kameraet slik at det kan vurderes om du har gjort noe ulovlig. De har ikke myndighet der og da til å be deg slette bilder på kameraet. Forsvaret vil i en slik teoretisk situasjon gå til anmeldelse hos politiet som igjen vil eterforske saken på vanlig måte. Politiet vil som en del av etterforskning bruke Forsvaret for å avgjøre hva som er akseptabelt /ikke akseptablet av bildene som er tatt. Går det frem av bildene at det primære er sivile fly og at noe av forsvarsverkene er i bakgrunnen vil du i de fleste tilfellene få bildene godkjent og tilbake. Dette sier en som har blitt "tauet inn" 2 ganger på SVG på syttitallet under den kalde krigen og fått "premie" for dette. Hadde det vært meg som hadde fått tilsnakket fra herrene du møtte , skulle de omgående fått "kursing" i hva som gjelder og ikke gjelder vedrørende fotografering. Du har nok bare møtt noen uvitende personer som har vært ivrige i tjenesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Meget variert utvalg bilder (AMS, OSL) | Jørgen S | Bilder & foto | 21 | 06-07-2013 01:54 |
Litt variert fra de siste dagene. | chrSVGa380 | Bilder & foto | 25 | 13-04-2012 00:20 |
Variert fra OSL søndag ettermiddag | findus | Bilder & foto | 14 | 24-11-2010 17:10 |
BGO 10. juli 2010. Litt variert. | Piddien | Bilder & foto | 16 | 13-07-2010 22:26 |
3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april | LN-MEH | Bilder & foto | 13 | 30-04-2009 07:29 |