![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
At de nå skal begynne å trafikkere CPH og ikke en perifer flyplass kan endre betingelsene for en suksess. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva med Cimber Sterling? Det vil jo ha en effekt på dem også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men på lidt længre sigt er jeg ikke i tvivl om at FR kommer til CPH og når det sker bliver det relativt massivt...
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ryanair har i dag annonceret deres base nr. 43 i Valencia.
Det interessante er dog at Ryanair COO Michael Cawley i forbindelse med annonceringen af den nye base udtalte at der inden for de kommende uger vil komme yderligere 4 store annonceringer fra Ryanair - højest sandsynlig fire nye baser... Vi må se om CPH er i blandt her - rygterne om Ryanair og CPH er blevet kraftigere de seneste par dage, men rygterne går to veje. Nogle rygter siger at en annoncering af en CPH base er nært forestående, mens andre at siger at Ryanair afventer grundet handling problematikken...
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Benytter Billund Airport Handling, der så vidt jeg ved ikke er organiseret i 3F... Så det er en helt anden verden!
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Uansett så vil jo personer organisert i 3F uansett ikke søke stillinger i Billund Airport Handling, og om de gjør det så vil de bli sparket fordi de ikke gjør jobben sin. Done deal. Det som kanskje 3F og deres medlemmer bør tenke over er at EU's fri flyt av arbeidskraft gjør at man kan ansette mennesker fra andre land som er villige til å gjøre den jobben de blir satt til å gjøre.
![]() |
![]() |
#32 |
critical mind
|
![]()
Det blir na litt for dumt her.
Ryanair har 44 baser over heile Europa. Ved 44 flyplasser handler mennesker Ryanair. Blant disse er BCN, LGW, DUB. Dyre flyplasser hvor det koster litt a ha handling. Ryanair flyr der fordi det finnes seg en marked. Det hva man leser her kan skape inntryk at noen i Danmark mener at fagforeninger kan bestemme hvem skal bruke en flyplass pga av en visst eget-motivert agenda. 3F profilerer seg pa en meget billig mate, som vil bli veldig dyr for sine medlemmer dersom nye handling-aktörer kommer inn i CPH. Da blir det ökt konkurranse og prispress og fallende inntekter, lönner og antall ansatte. Er det virkelig dette som 3F vil ha? Eller har de ingen tiltro de diverse ledelser av de na-vaerende handling-selskaper ved CPH? Jeg vil gjerne tro at de kommer a forhandle hard med FR, men til slutt vil man komme til enighet. En vil handle FR, rett og slett fordi dette blir en business-case.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som sagt over, jeg ble sjokkert over fagforeningens makt i handlingbransjen på CPH - faktisk en av grunnene til at jeg ikke er å finne der i dag. Trafikkområdet er dog ikke det verste - der finnes det enkeltpersoner som står utenfor HK-klubben - men stuerne(portørene på dansk) er gjennom- og overorganiserte i 3F. 3F Kastrup klarte vel i sin tid å presse Menzies til kraftig lønnsøkning hos stuerne - og jeg mener faktisk et av dagens handlingsselskaper har kontrakter for stuerne som krever medlemskap i 3F. Det høres ikke ut som 2010 for meg, men det er slike forhold som kan bli problematiske for FR.
Et nytt handlingsselskap i CPH kan i realiteten ikke ansette på andre vilkår enn 3Fs overenskomst -- og den er dyr... (Og personlig har jeg absolutt intet til overs for hverken FR eller 3F - i denne saken heller jeg dog mot FR som behandles svært ufint av fagbevegelsen 3F uten å ha gjort noe spesielt galt...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Storg, Trety, BU662 - jeg er helt enige i jeres betragtninger omkring 3F og mener det er en skandale at de befinder sig i en magtposition hvor de i stedet for ledelsen kan diktere udviklingen af forretningen...
Men som JoeW påpeger så er virkeligheden desværre sådan på CPH - et handlingselskab på CPH må følge 3F overenskomsten alt andet er utænkeligt...
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så er fagforeningerne i CPH begyndt at gøre klar til en evt. Ryanair-introduktion i CPH.
Det bliver uden tvivl en blodig kamp, hvis FR vælger at starte i CPH. Til info kan nævnes at fagforeningerne er så stærke at de meget sjældent (hvis ikke aldrig) har tabt en sådan kamp. Quote:
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS tilgodeset i aftale om ny lavpristerminal
Lange forhandlinger i luftfartsbranchen er mundet ud i en beslutning om højere passagerafgifter. SAS fik stor indflydelse på aftalen, der kritiseres af lavprisselskaberne, vurderer eksperter. Med SAS som storkunde var det svært for Københavns Lufthavn ikke at slå ring om selskabet i forhandlingerne om passagerafgifter for den nye lavpristerminal Swift. resten af artiklen: http://www.business.dk/transport/sas...avpristerminal |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med CDG slots | Someone | Flyforum | 5 | 08-12-2015 20:34 |
Singapore har søgt om daglige afgange fra København | Fysikeren | Flyforum | 0 | 05-07-2013 10:30 |
Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn | branserud | Flyforum | 36 | 22-08-2012 01:16 |
Rejsegilde på CPH Swift | PP | Flyforum | 6 | 05-05-2010 19:25 |
EZ har søgt slots på LHR, LGW,CDG og FRA! | Guest | Flyforum | 2 | 12-11-2005 15:57 |