Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-05-2010, 00:20   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Take your Mama out...

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Etter hva jeg har hørt kan enkelte av de som jobber i passkontrollen i Norge være minst like jævlige og gretne ssom de verste i US Immigration. Og det skal ogå sies jeg har mødt de i Immigration som er svært hyggelige også
Ja visst. Har selv også møtt hyggelige folk i immigrasjonen her i USA.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 00:31   #22
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Takk for rapporten Martin!

Jeg må si at den maten dere fikk ikke var særlig imponerende! Tror ikke Hellstrøm hadde satt tenna sine i den for å si det slik!

Og så rødvin på boks da! Milde makrell!! Fysj og pføy!
Jeg var ikke klar over at CO tok betalt for drikkevarene bak gardinet. Trodde fortsatt SAS var alene på det "markedet".

Håper dere får noen fine dager der over! Hvor mye koster en Ipad der over da?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 00:45   #23
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Vi starte dagen med frokost på hotellet i en overpriset buffet, men sånn er det når man reiser på tur med noen som synes det "er så greit å spise på hotellet"

Turen gikk etterhvert ut, og vi skulle kjøre t-bane. Fant Grand Central Station som ligger praktisk talt rett utenfor her, og kjøpte billetter, en type som gir deg fire turer for 8 dollar (sånn at man sparer litt i forhold til de 2.25 de egentlig koster). Min mor slet litt med å "swipe" kortet gjennom turnstilen, men fikk hjelp av en lokal.. Vi spekulerte etterpå i om det kunne være årsaken til at hun fikk melding om at kortet hennes var tomt neste gang hun skulle bruke det (at han hadde byttet om kortet hennes med et tomt, eller noe sånt). Vi kom oss via Times Square ned til Penn Station, hvor vi beveget oss opp på gsteplan, og fant en butikk, som på skiltet tilsa at de solgte noe som var mer rettet mot mine tre kvinnelige reisekamerater enn meg, som egentlig hadde planer om å handle der - helt til man så den lille &'en mellom de to bokstavene. (Jeg snakker altså om B&H Photo )

Turet så inn, og prøvde å finne fra. Butikken var forøvrig utvidet siden sist jeg var der, med bl.a. en etasje til, i forhold til hva jeg kan huske. Klarte å lokalisere "disken" for hva jeg skulle ha,og stilte meg i kø. Det ble min tur, og jeg fikk fortelle mannen hva jeg skulle ha, og han utbrøt først et "Jesus Christ!!" da han så at de var tomme for den ene pakkeløsningen de hadde, noe som ikke gjorde noe, da jeg kun var ute etter "grunnpakken". Slang også på et 8GB minnekort. Artig system de har der forresten: Han forsvant først, men kom så tilbake, satte seg på stolen sin bak disken, snøyt seg litt, og vips, så kom det en liten grønnn kasse på et bånd under disken, med det jeg skulle ha . Så fikk jeg en lapp, og han sendte den samme grønne boksen avgårde igjen. Flott! Fant kassen, og fikk betale. Det ble bedt om "Credit Card & ID". Eneste av ID jeg hadde på meg, var et vanlig VISA-kort fra DNBNor. Damen lot det passere, men jeg måtte love å bruke "passport or drivers licence" neste gang. Ok. Hentet så varene mine, og gikk fornøyd ut.

Tilbake til Penn Station for en kjapp stopp på Starbucks, før man tok t-banen videre, ned til sørspissen av Manhattan, hvor man tok ferga over til Staten Island - og tilbake igjen. Grei måte og få sett Frihetsgudinnen på

Tilbake igjen, begynte man å føle for lunch, og moren min hadde sett et sted fra fergen hvor det "så fint ut", så da gikk vi dit. Battery Garden Restaurant het det, og jeg spiste en helt nydelig kyllingsalat til. Alle spiste den, utenom min søster som gikk for laks. En helt nydelig hvitvin (Ifra flaske ) ble brukt til å skylle ned salaten.

Gikk så en runde rundt Battery Park, og her ble jeg lurt.. Jeg trodde jeg hadde lært etter den gangen jeg donerte penger til de "hyggelige" rapperne som gav meg CD'ene sine på Times Square den gangen. Ne kar kom bort, og bablet i veg om et veldedig formål til et eller annet college i New Jersey for fattige eller noe sånt, også hadde han noen poser med noenj slags sukkertøy man kunne få kjøpe. Jeg skal ikke påstå om den han snakket om var sant eller ikke - det kan det godt hende det var, og prisen - 4,5 USD for en av disse posene (eller: 9 USD for to), var greit nok, mtp. at det sikkert var et godt formål. Siden jeg ikke hadde mindre, skulle jeg spørre om han kunne veksle, men da fikk jeg et "spesialtilbud" om 4 for 20.. Først litt etterpå, husket jeg at 9 x 2 = 18

Nuvel..

Man fant så ut at man var slitne, og bestemte seg for å finne vegen til hotellet. Prøvde først å lokalisere en t-banestasjon som hadde en direktelinje til Grand Central, men siden alle inngangene ned til den var stengt, ble det taxi. Nå slapper man av litt,og snart er det middag.

Litt bilder fra oppholdet underveis, kommer etterhvert.
Old 17-05-2010, 00:48   #24
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jeg må si at den maten dere fikk ikke var særlig imponerende! Tror ikke Hellstrøm hadde satt tenna sine i den for å si det slik!
Nå ligger vel ikke flymat innen hans nivå uansett? Kyllingen smakte faktisk helt greit.

Quote:
Jeg var ikke klar over at CO tok betalt for drikkevarene bak ardinet. Trodde fortsatt SAS var alene på det "markedet".
Betaling er vel såvidt jeg vet vanlig hos amerikanske selskaper. Men er det noe problem for deg da? Du sitter vel ikke bak uansett?

Quote:
Håper dere får noen fine dager der over! Hvor mye koster en Ipad der over da?
Ca. tre norske lapper for den billigste (16GB uten 3G). Har ikke vært i noen Apple Store og prøvd eller sett den enda, og tror vel heller ikke jeg kommer til å kjøpe..
Old 17-05-2010, 13:51   #25
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Roedvinen paa boks.. undrer paa om den var bunkret paa OSL siden DY hadde den samme ?? Vanligvis har de et annet merke som gjenganger paa flaske...

Var det "Fish Eye" ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 14:39   #26
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Selve policyen plager meg ikke. Innbiller meg at det finnes land som er "verre" å reise til i så måte. Men humøret på fyren som intervjuer deg har mye å si.
Tja, jeg vet om flere land som er langt på immigration enn USA, ja. Jeg driver og reiser til et av disse nå for tiden, Russland.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 15:41   #27
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ikke så rart at våre tidligere fiender og kommunistland er vanskelig i immigration, men det oppleves kanskje litt rart når en av våre nærmeste allierte og "frihetens hjemland" opptrer slik. Det blir litt paradoksalt. Nok om det, var ikke meningen å lage Martins TR til en diskusjon om dette.

Er det håp om noen matbilder?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 00:07   #28
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Vi fikk samme mat på turen med Continental i Januar. Ikke mye kreativitet når de holder på med samme mat i 5 måneder. Er det ikke normalt med en endring hver måned?
Jeg valgte beef og "sosekjøttet" med tilbehør var ikke godt. Speedbird spiste den panerte kyllingen og likte det veldig godt.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 01:11   #29
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Maten virker ikke veldig spennende nei. At Speedbird likte den sier vel ikke så mye, spiser ikke han alt?
Old 18-05-2010, 05:04   #30
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
At Speedbird likte den sier vel ikke så mye, spiser ikke han alt?
Jo, strengt tatt . Men for å være ærlig, så smakte ikke kyllingen så hakkendes galt - men jeg er kanskje ikke så kresen jeg heller.

Stikkord for dagen: T-banen til Empire State Building, heisen opp og ned igjen, Starbucks, t-banen til 53rd, hvor vi lokaliserte sjømannskirken (som ligger på 52nd). Kom midt i gudstjenesten, og siden vi ikke synes sånt er noe spennende, fant vi et lite sted i nærheten kalt "traffic", hvor undertegnede spiste en meget god Asian Steak Salad. Tilbake til kirken, hvor det krydde av folk i bunader, samt et politikorps fra Bergen. Kikket innom, men siden køene til både pølsene og vaflene var lange, gikk vi derfra igjen. Det ble noen timer på hotellet, før vi fant vegen til Times Square, plukket opp noen teaterbilletter, tok en sightseeing-tur med buss - en såkalt "Night Loop". Tilbake på Times Square i 21:30-tiden, før vi fant vegen tilbake i retning Grand Central, tok en italiensk middag før vi tok kvelden.

I morgen snakkes det om at damene skal shoppe. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal finne på i morgen.
Old 18-05-2010, 15:21   #31
AirCanada
Newcomer

AirCanada's Avatar

Quote:
BF
Hva er i grunn så galt med rødvin på boks? Ser det er mange som rynker på nesa her av det. Kan da ikke tro vinen har tilbragt så veldig lang tid på boksen? Er det metallsmak eller hva er det som skiller den så sterkt fra flaske? Jeg har ikke smakt det før, men er litt nysgjerrig på årsaken til fordømmelsen.

Er ny her så benytter samtidig anledningen til å hilse på alle sammen. Et flott forum med mange fine rapporter. Denne er intet unntak.
AirCanada is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 16:25   #32
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirCanada View Post
Hva er i grunn så galt med rødvin på boks? Ser det er mange som rynker på nesa her av det. Kan da ikke tro vinen har tilbragt så veldig lang tid på boksen? Er det metallsmak eller hva er det som skiller den så sterkt fra flaske? Jeg har ikke smakt det før, men er litt nysgjerrig på årsaken til fordømmelsen.

Er ny her så benytter samtidig anledningen til å hilse på alle sammen. Et flott forum med mange fine rapporter. Denne er intet unntak.
Velkommen skal du være

Nei, annet enn at jeg syntes det "så litt feil ut", så syntes jeg fortsatt det smakte rødvin. Men jeg er strengt tatt ikke den største vinkjenneren her.

Jeg har også bestemt meg for hva jeg skal i dag. I likhet med damene, skal jeg også på shopping. Men mens de lar kredittkortene gå varme hos Macys, stikker jeg til Guitar Center
Old 18-05-2010, 16:31   #33
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vanligvis parkert paa en av de tre irske pubene paa 33th ( tvers over hotel Penn ) hver gang fruen handler paa Macy..

En roelpepub en medium og en elegant Stout...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 17:06   #34
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Jeg har også bestemt meg for hva jeg skal i dag. I likhet med damene, skal jeg også på shopping. Men mens de lar kredittkortene gå varme hos Macys, stikker jeg til Guitar Center
Husk at du får international coupon med 10 % off hvis du viser pass i guest services hos både Macy's og Bloomingdales. :-)
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 19:34   #35
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Husk at du får international coupon med 10 % off hvis du viser pass i guest services hos både Macy's og Bloomingdales. :-)
Det var vi visst ikke klar over.

Fulgte damene på t-banen via Times Square ned til 34th/Herald Square, før jeg dro videre ned til 14th/6th, og fant Guitar Center, som ligger mellom 5th og 6th på 14th. Var på utkikk etter en Stratocaster, og i utgangspunktet en mexikansk-bygd en, som ligger på rett under 3 norske lapper, før taxes (ca. 5 lapper hjemme). Valgte allikevel å prøve en Highway 1, som produseres i USA, en koster en del mindre enn American Standard, Samt en American Special, som igjen lå i mellom Highway 1 og Standard i prisleie. Jeg valgte så til slutt å gå for American Special. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt sann

Bjuuutifull!

Ble så t-banen tilbake, samme veg, med tre foskjellige tog. At jeg kunne gått et kvartal andre vegen, og tatt et tog direkte opp til Grand Central fant jeg visst ut litt for sent

Nå er jeg litt usikker på planene videre. Damene er fortsatt på shopping, og det skjer egentlig ikke så mye mer før vi har billetter til Lion King klokken 19. Siden det også regner ute, tror jeg at jeg blir her litt til.
Old 19-05-2010, 05:42   #36
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg trodde ikke jeg skulle la meg imponere, men det gjorde jeg jaggumeg. Mest over hvordan alle danserne på scene klarte å løpe rundt uten å treffe hverandre.

Så over til "the city that never sleeps": Etter endt forestilling, fant vi ut at det var lurt å ta t-banen tilbake til Grand Central, og finne noe mat der.. Klokken har da passert 22:00, og når vi endelig finner en reastaurant som ikke har stengt, må vi skynde oss å bestille fordi kjøkkenet er i ferd med å stenge . God kamskjell-risotto, hvertfall.

Siste dag her i morgen, og en får se hva som skjer da.
Old 19-05-2010, 05:50   #37
T.A.K
ScanFlyer Blue

siste dagen i NYC er alltid like "trist". Flott rapport by the way :-)
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2010, 10:07   #38
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Du rekker litt mat her Martin: http://www.trailerparklounge.com/
Fantastisk morsom restaurant
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2010, 12:34   #39
VoiceCom
ScanFlyer Silver

VoiceCom's Avatar

Quote:
Jeg trodde ikke jeg skulle la meg imponere, men det gjorde jeg jaggumeg. Mest over hvordan alle danserne på scene klarte å løpe rundt uten å treffe hverandre.
Jeg så Lion King i London for et par uker siden og ble mektig imponert - både over musikken, kostymer, scene og koreografi. Antar det er samme opplegget i NY. Barna var spesielt imponert over de som gikk med stylter på ben og armer og var giraffer .
Old 20-05-2010, 04:49   #40
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Giraffene, ja.. Imponerende at de ikke gikk på trynet.

Dagen i dag: De "voksne" ville på Macys igjen (). Uten andre nevneverdige planer, ble jeg med. Mor og tante gikk for seg, mens jeg diltet etter søsteren, som skulle finne igjen noen solbriller hun hadde sett dagen før, men som var litt dyrere enn hun trodde. Da ble vi enige om å "ta en SQ 777", siden det var halvannen time til vi skulle møte de andre. Vi stakk like gjerne opp til HRC, hvor vi drakk noe lokal iste fra Long Island, som var fryyyyyktelig god

Tuslet ned igjen, møtte de andre, og fant vegen tilbake retning hotellet, for lunsj på en lokal restaurant. Deretter slappet man av, før man skulle ned å kikke på Ground Zero. Etter tre t-baner var man der, og der vare det inngjerdet. Så skulle man gå litt for å finne middag, men det var flere taxier enn restauranter, så vi hoppet inn i en "guling" og dro tilbake til hotellet, og spiste middag - på samme sted som lunsjen

God mat og god vin: Filet Mignon og en vin som var rød.

Nå er det straks kveld, og i morgen går turen med Amtrak til WAS.
Reply

Posting Rules