![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Aftenbladet hadde en artikkel på mandag (?) hvor det stod at de la ned både Praha og Paris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men så skal visst ruten opp til ny vurdering senere i år. Jeg tror belegget på ruten er bra, men så spørs det hvordan yielden er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Ble ikke så veldig overrasket over at de legger ned Praha. Men Paris syns jeg er veldig dumt at forsvinner. Ble ganske overrasket over at de legger ned Paris. Men kanskje det bare er en pause. Kanskje Paris og eller Praha kommer tilbake til våren når det er høysesong.
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
kanskje CSA kommer til Sola med ATR maskiner ? hehehe.. (drømmer)
![]() |
#26 |
critical mind
|
![]()
SVG-SXF öker til 3x ukenlig fra 30.Juni. Fra medio-August flys ruten bare med -800er. Her ökes kapasiteten kraftig.
Stryker man SVG-ORY og SVG-PRG, sa skaper det rom for en ny destinasjon, mer charter-flygning (som er selvsagt lukrative) eller ökning innenlands, som - i tilfelle - ville komme etter fellesferie. Sa uansett hva kommer, i den en eller andre form vil flykapasiteten bli utnytted. Det er alltid klok a se litt det större bildet og ikke bare den ene isolerte nyhet. Dersom Praha ikke lengre selger godt, sa forsvinner dette. Og selv om Praha selger forsatt godt kan det ryke, dersom man har en ide hvor man kan tjene mere Nokkis med sine ressourcer...
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå frister det ihverfall mindre å fly med Norwegian i protest mot at de legger ned rutene til Paris og Praha fra SVG. Trodde det var bra pax i de rutene der.
Kan noen fortelle meg hvorfor de ikke gjør det samme til disse to destinasjonene fra Bergen og Trondheim. Sikkert like bra eller dårlig blegg til disse to plassene fra Bergen og Trondheim som fra Stavanger? Noen som har litt onfo om hvorfor SVG vrakes, ikke Bergen eller Trondheim? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
Eller.. veeent nå litt. DY har nok enten tapt penger på ruta, eller så ser man større potensiale for å tjene penger ved å bruke kjerra på en annen rute. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For folk flest, så er jo alt nedforbi alpene "syden". Og stranda er hovedstaden
![]() [IRONI=Egenes]Nå har jeg ett forslag her. NAX hiver ut en del seter fra f.eks DYD. Lager litt bedre legroom. Og kjører nok seter til at flyet greier å komme seg til f.eks JFK. Så flyr de SVG-JFK. Smart![/IRONI] Cedlind: De er sjalu på at vi har oljen! Er vel egentlig bare dumt å slutte å fly NAX bare for at de legger ned noen ruter? Jeg mener. Det er jo dumt. Heller legg ned enn at de går i minus bare for at 4 fordømra rogalendinger skal ha en rute! De kommer nok sterkt tilbake. Last edited by Egenes; 15-04-2010 at 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rogaland er trendledere, og Praha er ikke lenger in.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vil si at når Stavanger folk skal reise utenlands er disse tre flyplassene på topp 3 når disse blir brukt som transfer huber. Amsterdam (KLM) på topp, så Frankfurt (Lufthansa) og København (SAS) på 3.plass når man skal reise av gårde. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha reist en del til disse tre plassene bare for å bytte fly.
Grunnen til at AMS er på toppen er for at KLM har befestet seg godt i Norge og spesielt i SVG og de har hatt flyvninger fra Norge lenge nok slik at alle vet at med KLM så kommer man lett ut i verden. Lufthansa blir bedre og bedre, men har et lite stykke å gå for å danke ut KLM. SAS har jo begrenset utvalg at flyvninger utenfor Europa, derfor har de den plassen de har. Men trafikken til Aberdeen, London, Berlin skal vel også være bra. Håper folk er enig i det jeg skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Korrekt meg hvis jeg har feil. Men fløy ikke DY "duste" dager til Praha, lørdag og tirsdag. Dette er vertfall ikke dager som appelerer til meg, derfor fløy jeg aldri DY, men heller noe annet. Til Berlin er dagene mye mer fornuftige, synes nå jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Gammel tråd.
Norwegian gjenåpner SVG-PRG. Fra november vil de fly 2x i uken. http://www.routesonline.com/news/38/...from-nov-2016/ Vil det bety slutten for DY sin SVG-WAW rute som jo går samme dagene til samme tider.
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! Last edited by Vede; 20-06-2016 at 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wizz flyr heller ikke SVG-WAW lenger ser det ut til, så da er den ruta helt borte. Er WAW mer basert på nordmenn på tur enn de andre polske destinasjonene kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Burde gått for Bombardier Q400
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CSA: CPH-PRG//BUD-PRG-CPH (economy) | jefi99 | TripReports | 6 | 14-01-2012 23:31 |
SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy. | Twin Otter | TripReports | 23 | 02-07-2010 00:12 |
Innsjekking SK i PRG | blazius | Flyforum | 5 | 11-06-2008 12:49 |
Nødlanding for DY i PRG | Maltwhisky | Flyforum | 8 | 14-05-2008 19:55 |
PRG i morgen | svenk | Register- og ATC-Forum | 1 | 16-04-2008 11:01 |