Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2010, 17:38   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Hvor skal jeg feire bursdagen min i år?

Når ble Grønland vest for Grønland?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2010, 17:49   #22
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Hva med en tur til Montreal eller Toronto? Har selv aldri vært der, men hørt mye positivt om begge byende.
OSL-YYZ/YTZ-BOS/BOS-OSL eller motsatt vei. Da kan du fly BA på begge longhaul-strekkene, og teste Porter YTZ-BOS. Evt. bytte ut BOS med NYC eller CHI, avhengig av hvor du finner MFU med BA (for du skal vel sikte på det?)

Noen TRs

Old 24-02-2010, 18:05   #23
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Hva med Las Vegas? Alltid en vinner.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2010, 18:23   #24
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
OSL-YYZ/YTZ-BOS/BOS-OSL eller motsatt vei. Da kan du fly BA på begge longhaul-strekkene, og teste Porter YTZ-BOS. Evt. bytte ut BOS med NYC eller CHI, avhengig av hvor du finner MFU med BA (for du skal vel sikte på det?)

Noen TRs
He he . Joa, de TR'ene har vært bakgrunn for turplaner tidligere også, de. NYC og CHI har jeg vært i.. BOS frister litt. BA har dog IKKE ledig MFU-plass til på bursdagen min, som ville vært en ideell dato og debutert i CW på.

I motsetning til deg, vil jeg også helst fly CW på dagflighten bortover, for å ikke sove bort opplevelsen
Old 24-02-2010, 19:16   #25
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
I motsetning til deg, vil jeg også helst fly CW på dagflighten bortover, for å ikke sove bort opplevelsen
Og jeg har jo pt. null-nix-nada erfaring med Y+ da den har gått i vasken med OpUps så jeg har god erfaring med CW på dagtid. Husk, BA har også dagflighter østkysten-LHR.

Old 24-02-2010, 19:37   #26
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hvis du skal flly WT+, må du booke WT. Det var i hvertfall sånn det virket for meg

Det som er en potensiell plan et sted oppe i hodet mitt, er longhaul-biz på selve dagen. At jeg f.eks. flyr ned til LHR den 23/9, overnatter på Sofitel, og startet bursdagen med en tur i loungen før man setter seg i et CW-sete over dammen. Problemet er at jeg finner lite tilgjengelighet på MFU-seter den dagen. BOS er i urtganspunktet ganske billig i WT+, og kunne vært en ideell rute og flydd, men det lar seg ikke gjøre å MFU'e. I hvertfall ikke den dagen jeg vil..
Old 24-02-2010, 20:00   #27
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Hvis du skal flly WT+, må du booke WT. Det var i hvertfall sånn det virket for meg

Det som er en potensiell plan et sted oppe i hodet mitt, er longhaul-biz på selve dagen. At jeg f.eks. flyr ned til LHR den 23/9, overnatter på Sofitel, og startet bursdagen med en tur i loungen før man setter seg i et CW-sete over dammen. Problemet er at jeg finner lite tilgjengelighet på MFU-seter den dagen. BOS er i urtganspunktet ganske billig i WT+, og kunne vært en ideell rute og flydd, men det lar seg ikke gjøre å MFU'e. I hvertfall ikke den dagen jeg vil..
Synes iallfall at østkystplanen din er fornuftig i slutten av september. Du kan jo gamble på at det blir ledige seter for MFU etterhvert. Var selv heldig å fikk tak i et First sete på mandag for en tur til Oman neste helg. Det sete hadde vært borte i to uker, så tilgjengeligheten endrer seg. Med tre fly til BOS pr dag må det jo bli noe ledig. Du kan også ha is i maven og satse på at det kommer nytt salg fra LHR med BA. Vanlig "Salgspris er vel ofte litt under 5000 nok. Da kan du kjøpe egen CE-billett osl-lhr.

Kan også anbefale IAD om du ikke har vært der. Var der selv på singel-tur i oktober i fjor.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2010, 20:08   #28
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Kan også anbefale IAD om du ikke har vært der. Var der selv på singel-tur i oktober i fjor.

Har ikke vært i IAD; men om du spør meg på nytt rundt den 22. mai, så kan det hende jeg kan svare litt annerledes på det spørsmålet

(Hint: signaturen min)
Old 26-02-2010, 06:51   #29
stoeckli
ScanFlyer Blue

stoeckli's Avatar

Her er mitt forslag for en kort og heftig Europatrip med BA, samt båt og tog.
Fly til JER, en herlig øy med engelsk pubkultur og fransk gastronomi. Turen går videre til St.Malo med Condor Ferries, råe katamaranferger! Så er det høyhastighetstoget TGV inn til Paris og hjem igjen med OW eller *A your choice.
Her rekker du ikke å kjede deg!
Old 26-02-2010, 15:21   #30
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Hva med PRG, de har Hard Rock, fortsett til ( som jeg nevnte tidligere ) ATH og finn en stopp til på veien hjem...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2010, 10:42   #31
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Quote:
Logikk? Hva er det? Altså, jeg fant ut etter bl.a. en tur til HEL i fjor, at jeg kjeder meg fort i hjel når jeg er på et sted for lenge, gjerne mer enn en halv dag. Var også i AMS senere, og tilbragte ikke mer enn noen timer i selve byen, men satt enda flere timer på flyplassen (greit, da var det en pilotstreik som gjorde at jeg møtte opp tidligere enn jeg burde). sjekket inn ca. 3 timer før avgang, og hele 4 timer før flyet faktisk gikk. Gjorde ikke annet enn å finne meg en benk like ved gaten, og satt der og slappet av.. Det var da jeg følte at jeg egentlig var på ferie.. Så derfor ser jeg like gjerne for meg en to-tre byer, med maks to netter i hver. Kall meg gjerne litt rar
Hvis du er så opptatt av å være på flyplasser og lounger (som jeg forsåvidt er enig i at er en fin del av reisen, men slett ikke reisens høydepunkt), hadde jeg ikke giddet å bruke penger på å dra til USA eller noe, hvis du allikevel ikke gidder å se byen du er i. Jeg sier bare København. Også kunne du jo tatt danskebåten tilbake, da kan du sitte i loungen hele natta. Hvis du har Commodore-lugar, riktignok. ;-)
Old 01-03-2010, 10:52   #32
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Nja, bortsett fra at en Commodore-lugar på de aktuelle datoene koster mer enn hva jeg har betalt for min neste tur/retur-billett til USA Usikker på hvilke av kategoriene hos DFDS som gir deg tilgang til loungen ombord, men billigste Commodore De Luxe koster 4458 (ca. 500 kroner mindre enn billetten min til New York i mai), Mens en suite med "mulig støy" koster hele 5828!!.Jeg har funnet billetter som tar meg over dammen, rundt der borte, og tilbake igjen, til under den prisen, og jeg føler vel at det er mer valuta for pengene enn en båttur til Køben og tilbake, enten jeg ser meg rundt i byene jeg er i eller ikke..

At jeg "ikke gidder" å se byen jeg evt. er i, er forøvrig litt å ta i. Velger jeg å dra til USA, blir det selvsagt til et par byer jeg ikke har vært i før, og da "gidder" jeg selvsagt å se meg om i byen.
Old 01-03-2010, 11:43   #33
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Har du vært i Memphis ?
Old 01-03-2010, 12:54   #34
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg har ikke vært i Memphis.. Har forøvrig hørt at det skal være en glimrende flyplass å komme inn til USA via. lite internasjonal trafikk, og tilsvarende lite kø i immigration. Men det er vel bare med Skyteam man kan fly dit fra Europa?
Old 01-03-2010, 13:07   #35
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Så vidt jeg vet er det kun Skyteam på direkten..
Var der nyttårshelg for tre år siden... NW fra AMS....
Old 01-03-2010, 13:16   #36
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Noen tips om byen da, Reidar? Annet enn Graceland og HRC?
Old 01-03-2010, 13:24   #37
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

For deg som liker musikk, her kan du kose deg mye..

http://www.bealestreetonline.com/

Tur på Mississippi ? HRC har gode spareribs

Og et must..

http://www.peabodymemphis.com/peabody_ducks/

og FedEx da....
Reply

Posting Rules