![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dette var kjøpt tax-free på båten, men tydeligvis så måtte man ha vært ute av landet i over 24t.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Også greit å vite om man skal på fläsksafari til Strømstad - kvoten fra systemet er allright. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har bare blitt stoppet en gang på OSL, da jeg kom fra Thailand med ryggsekk. Ryggekken ble scannet og noen kapsler med krydder måtte sjekkers nærmere. Men jeg fikk uttrykkelig beskjed om å sette fra meg taxfree-posen - den var han overhodet ikke interessert i, sa han.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis du IKKE har baggasje hvis du bare skal på dagstur, da er sjansen stor for å bli stoppet hvis du bare går igjennom med bare taxfree poser..så altså...ta med en liten koffert eller bag..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oyy.. Har reist t/r Stockholm fra Oslo paa jobbdagstur en zillion ganger (dog ikke siden 2006) og har alltid hatt med brennevin og stresskoffert. Har blitt stoppet noen faa ganger. De kikker ned i posen og har aldri spurt etter boardingkort, billett eller hvor lenge jeg har vaert borte.
La meg si det saann: Vi var flere titalls konsulenter som reiste frem og tilbake, alltid dagstur og hadde med oss varer hver gang. Ditt valg, men jeg hadde tatt sjansen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har samme erfaring som Tommy, drar med tax-free på alle dagsturer og har aldri blitt spurt om noe som helst. Det er en risiko å ta, men jeg ser ikke på den som nevneverdig stor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er lite å bekymre seg over, de har nok mer enn nok med å gå igjennom hva du har tatt med deg hvis du blir stoppet i stedet for å grave igjennom dine reiseplaner fra a til å. Hvis du er bekymret så er det bare å kaste boardingkortet ditt fra den første flighten, men det vil du nok sikkert ikke gjøre hvis du skal skrive reiseregning i etterkant...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
vanskelig å reise på dagstur til CPH til TRD | hifiman | Reiseforum | 3 | 07-05-2013 13:38 |
Tog fra køben til Malmø? | petru26 | Reiseforum | 11 | 09-12-2010 17:31 |
Sk1489, Hvor bli den av ? | Lennart | Reiseforum | 6 | 20-01-2009 23:00 |
Forsinkelser til Køben | Martin | Flyforum | 5 | 26-06-2006 22:59 |