![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er neppe noe sjakktrekk nei, men et lite stevne på Stord kan vel uansett ikke konkurrere med et internasjonalt airshow slik som det i Gøteborg.
Hva er egentlig grunnen til at vi sjelden ser utenlandsk militær deltagelse på airshows her i landet? Dette skjer kun på større shows som f.eks Rygge og Bodø Airshow, er det de forskjellige display teamene som ikke er interesserte i å fly display i Norge, eller er det rett og slett prioriteringer fra arrangørene sin side? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
I tilegg for nok disse teamene mange forspørsler, sannsynligvis langt fler enn hva de har mulighet til å delta i, og da blir det nok lett til at de foretrekker de store stevnene. Men det burde kanskje være mulig å få mindre team hit, som f.eks Finske Midnight Hawk, eller Sveitsiske PC7-Team. Eller noen av de private som Aerostars. Eller Patrouille Breitling, som faktisk bruker små treningsjagere med jetmotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tenkte ikke nødvendigvis på større team som Red Arrows, Frecce Tricolori osv., da de som du sier fort vil koste skjorta for mindre airshows, men hva med forskjellige solo display teams? Sverige har jo Gripen solo, Finland har F-18 og Danmark F-16, og jeg for min del hadde ihvertfall ikke blitt skuffet om man hadde kuttet ut noen av de mindre interessante innslagene som man ser på hvert eneste airshow her i landet til fordel for f.eks et Gripen display.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er da og en grunn til at jeg mener man bør sjele litt til hva Svensker og Dansker gjør, og ikke konkurere med deres stevner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jeg helt enig med deg i, svenskene og danskene kan dette med airshows, bare se på årets program på "Danish Air Show", men så har de også endel flere interessante tilgjengelige maskiner i sin egen "bakgård". I Sverige er det jo blant annet en flygende Draken, en Tunnan, to(?) Lansen, og snart har de sannsynligvis også en Viggen i lufta. Og i tillegg stiller de militære styrkene opp med displays...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Newcomer
|
![]()
Jeg tror rett og slett at lufthavnsjefen som arrangerer stevnet ikke har vært klar over det, eller tenkt at det var flystevne i Gøteborg den helga.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norske F-16 | Lennart | Flyforum | 5 | 05-08-2010 21:52 |
Norske F-16 på Gilze Rijen 18.-19. juni 2010 | Rob Mulder | Bilder & foto | 3 | 21-06-2010 10:12 |
Norske | putzmeister | Bilder & foto | 17 | 11-03-2010 21:44 |
Store flystevner | Speedbird | Flyforum | 3 | 30-10-2007 03:05 |
Flystevner - Bergen og Roskilde | LN-KEH | Flyforum | 0 | 20-07-2005 08:47 |