![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er helt klart at SAS kan reddes, og jeg tror vi er på god vei til å få til dette!
Det er allerede gjort en del gode grep i Q2, noe engangskostnaden på 1 MRD også viser litt av. Det finnes fortsatt veldig mye som skal og må gjøres noe med, og der jobbes det godt i mange ledd i dag. Hovednøkkelen nå er å få alle til å jobbe med en kontinuerlig forbedring og effektivisering i alle ledd, og når resultatene av dette arbeidet begynner å vises, tror jeg dette vil få en selvforsterkende effekt både internt og eksternt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bytte navn og gå lavpris? Det vil nå jeg si ville har vært et utrolig desperat trekk. Det er fryktelig dyrt og forvandle helle selskapet til noe helt nytt. (bare spør Bjørn Kjos, han har gjort det) I tillegg krevs det store reduksjoner i lønn og ansatte, mer en det som nå blir foreslått. Nei, noe mere desperat skal du lete lenge etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Problemet er at alle nye ledere skal finne opp hjulet på nytt. Vi så dette stadig på FBU hvor vi hadde en høy turnover av stasjonssjefer. Hver gang noen fikk ting til å fungere, ble han sporenstreks byttet ut. Den nye skulle gjerne prøve ut 'nye' ting som hadde vært gjort før og som vi som hadde vært der en stund visste ikke fungerte ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...ja og mange sivil oeknomer er her helt ovebevisst at firkantede hjul triller best....!!
![]() |
#27 | |
SK*EBD, Skyteam Elite
|
![]() Quote:
Skal ikke leke sosiolog her, men jeg tror problemet til SAS i Norge er et generasjons-sådan; for mange født inn i etterkrigs-Norge på 1940-50 og 60-tallet representerte jo selskapet velstand, glamour og luksus. Helt inn i nittitallet var fortsatt SAS "The businessman's airline", følgelig ikke for hvermansen. Når så mannen i gata har begynt å fly mer, tror jeg disse gamle forhåpningene om SAS lever videre i bakhodet - man forventer mye mer av det selskapet enn man gjør av en oppkomling med rød nese, og blir skuffet igjen og igjen... Enten må SAS finspisse et forretnings/luksus-nisje-produkt, eller så bør de snarest rebrande og komme opp med en klar retning og en visjon om framtida, synes nå jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag håller med att det sker allt för mycket "damma av gamla idéer som alla andra inte vet fungerar". Därför saknar jag i många ledningar (inte bara SAS) personer som har erfarenhet av branschen och arbetet som utförs. Ta bara antalet blivande jurister, ekonomer, psykologer, "you name it" som sitter i check-in eller arbetar på lastningen hos SGS i OSL, STO, CPH etc. Finns ett hopp om någon insåg potentialen som finns i den gruppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Med tilgjengelig mener jeg også en webside hvor kunden kan gjøre alt selv, fra seating, bestilling av biprodukter, bonusbilletter, gjøre endringer selv osv osv .. her ligger de amerikanske selskapene fortsatt milevis foran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
SK*EBD, Skyteam Elite
|
![]() Quote:
Det er kanskje ikke så rart at ting flyter ut - det er 11 år siden det nye profilprogrammet kom, og det var 16 år mellom Janne-designet og det nåværende. Er ikke SWISS også ganske forbilledlig på web? Jeg opplever ihvertfall deres webside som veldig oversiktlig, og bestillingen/valg av priser er like enkel som f.eks. lavpriskalenderen til DY, men ser i tillegg stilig ut. Det burde ikke være så vanskelig å få til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan SAS + Finnair bli sant? | branserud | Flyforum | 34 | 07-01-2014 12:46 |
SAS Cargo kan få milliarder i bøter | MartinL | Flyforum | 2 | 12-09-2009 21:43 |
Finnmark kan miste SAS | TG923 | Flyforum | 11 | 15-12-2008 21:05 |
Kan noen i SAS... | Utflyttet | Reiseforum | 1 | 16-11-2008 14:36 |
SAS kan bli kjøpt opp | sail4fun | Flyforum | 12 | 21-04-2007 00:09 |