Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-06-2011, 18:55   #21
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Hotel i Frankfurt og Düsseldorf

InterCityHotel Frankfurt Airport, noen som har erfaring med det?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2011, 19:12   #22
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Men når jeg er inne og ser på diverse alternativer på Hotels.com så står det noen ganger "gratis kollektivtransport" på noen av hotellene. Betyr det at det er gratis shuttle til flyplassen da?
De gangene dette har vært aktuelt for meg har jeg ikke giddet å finne ut av/vente på free shuttle, så jeg har tatt taxi, det kostet ikke mye. De gangene var det Mercure Hotel Airport.

Hotellet var helt OK, jeg regner med at du nå er ute etter grei overnatting som ikke skal være overdådig, men heller ikke ha de største kakerlakkkene.

Nå skal det sies at det er en god stund siden, så det kan jo ha endret seg, men det er jo "ordnung muss sein"-land vi snakker om.

Last edited by Wig-wag; 14-06-2011 at 19:15.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2011, 19:14   #23
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post

Hotellet var helt OK, jeg regner med at du nå er ute etter grei overnatting som ikke skal være overdådig, men heller ikke ha de største kakerlakkkene.
Dette hotellet seiler nok opp som en av favorittene ja. Prøve å holde meg under tusenlappen....
Old 14-06-2011, 19:18   #24
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Dette hotellet seiler nok opp som en av favorittene ja. Prøve å holde meg under tusenlappen....
P.S: Jeg har korrigert hotellet, jeg husket feil i farten, men jeg tror Airport hotel Kelsterbach også sikkert er OK.

God tur!
Old 14-06-2011, 23:16   #25
zico77
Developer

zico77's Avatar

Budde på Radisson Blu i Frankfurt i helga faktisk, saman med BSSW og SirPjalle. Eit fint hotell -me fekk rom i 16.etg, med flott utsikt, eg påstår at senga var god, og badet såg flott ut. Frokosten var ikkje heilt lik Radisson i norge, men den var heilt fin den også. Enkelt å komme seg til sentrum med trikk også, 2.4 Euro ein veg. Hotellet er ca 10 min i drosje frå flyplassen, 25 Euro ein veg. PS! Dei kjører som svin!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 23:31   #26
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
Budde på Radisson Blu i Frankfurt i helga faktisk, saman med BSSW og SirPjalle. Eit fint hotell -me fekk rom i 16.etg, med flott utsikt, eg påstår at senga var god, og badet såg flott ut. Frokosten var ikkje heilt lik Radisson i norge, men den var heilt fin den også. Enkelt å komme seg til sentrum med trikk også, 2.4 Euro ein veg. Hotellet er ca 10 min i drosje frå flyplassen, 25 Euro ein veg. PS! Dei kjører som svin!
Senga var ikke jeg like fornøyd med, men hotellet ellers er meget bra.

Svin er dagens understatement... I hvert fall når det kom til han ene...
Old 17-06-2011, 00:01   #27
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Sheraton på DUS synes jeg ikke er en anbefaling verdig. Rommene er relativt små, ligger på toppen av et parkeringshus, ikke noe utsyn til rullebanene, langt å gå til rommene, bare gratis internett i resepsjonen, dyrt på rommet, minibar dyrt, hotellrestauranten har utsikt feil vei, og maten der var typisk kjedelig hotellrestaurant, men til skyhøye priser. Baren var en typisk kjedelig hotellbar som gjorde at det var bedre å sitte å drikke litt på rommet. Langt å gå bare å komme seg til hotellet. Og romprisen var ca 1000 kr natten. Og da kostet frokosten 26 euro ekstra.

Så skulle jeg trenge et rom nær flyplassen i DUS er jeg sikker på at Maritim må være et bedre valg!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2011, 08:51   #28
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jeg endte opp på InterCityHotel Frankfurt Airport.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87604
Old 17-06-2011, 15:23   #29
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Har bodd på både Hilton og Intercontinental inne i Frankfurt det siste halvåret.

Hilton kan virkelig anbefales, moderne hotell og store fine rom. Flott beliggenhet i hjertet av shoppingdistriktet og med kort vei til S-bahn stasjonen ved børsen som tar deg til flyplassen på 20-25 min.

Intercontinental er praktisk å bo hvis man vil bo i gangavstand fra Hauptbahnhof, 10-15 min med toget til flyplassen. Men hotellet er gammelt, og selv om en del av hotellet har oppussede rom fungerer air condition svært dårlig og rommene er ikke av all verdens størrelse.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2011, 15:30   #30
jefi99
ScanFlyer Gold

For nogle år siden havde jeg mange overnatninger i Frankfurt, og fik hurtigt Le Meridien Parkhotel som stamhotel.
Old 17-06-2011, 19:31   #31
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Så skulle jeg trenge et rom nær flyplassen i DUS er jeg sikker på at Maritim må være et bedre valg!
Der har jeg overnattet en gang, og ble veldig fornøyd. Jeg er ingen design-freak, men rommene var skikkelig lekre. Skulle gjerne ha engasjert interiørarkitekten deres til å jobbe litt i huset mitt. Prøvde ikke frokosten deres, så kan ikke uttale meg om den. Internett tror jeg kostet 8 euro, som jeg syntes var dyrt. For rommet betalte jeg ca 90 euro. Tok forresten et par bilder:

WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2011, 19:08   #32
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Har også testet ut Maritim og da skrev jeg følgende i TRen fra den turen
Quote:
Etter showet så var det å komme seg videre til DUS hvor jeg overnattet på Maritim Hotel Düsseldorf, et ganske nytt hotell, åpnet ifjor tror jeg. Men har aldri ligget i en så hard seng før!!! Det var nesten som å ligge på et par tre liggeunderlag på betong! Men sov godt alikevel da jeg var ganske trøtt. Ellers så led rommet under design over praktisk layout. Spesielt på badet. Der hadde de satt opp en stang, forran på vasken, som håndklærne hang på. Som man da måtte bøye seg over hver gang man skulle vaske hendene.
TRen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=34517

Men nærheten til flyplassen er nesten umulig å slå, uten å bygge hotellet i terminalen.
Old 18-06-2011, 21:20   #33
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Beliggenheten til Maritim er uslåelig ja. Kan ikke huske noe negativt med madrassen eller badet fra mitt opphold der. Burde nok ha tatt bildet av badet også.
Old 18-06-2011, 23:51   #34
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Det er mulig det er smaken som er forskjellig da

Noen liker harde senger, jeg gjør ikke
Old 16-08-2013, 20:11   #35
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Så har man besøkt Maritim i Dusseldorf enda en gang. Da jeg sjekket inn sent om kvelden overhørte jeg noen i resepsjonen si at hotellet var fullt. Jeg hadde bestilt, men glemte å skrive sen ankomst. Fikk rom nummer 233, og jeg ante at dette var noe spesielt da jeg så at det lå helt i enden av korridoren. Det viste seg å være en Master Suite og var det største hotellrommet jeg noen gang hadde vært i. Så da var det bare å finne fram kameraet og dokumentere.

Vel kommet inn av døra befinner man seg i en lang gang. Til venstre er gjestedoen, og lenger fram til høyre ser man inngangen til konferanserommet. Begge forble ubrukte av meg.

Litt lenger fram i gangen, konferanserommet forsatt til høyre, og rett fram ligger enda en gang som befinner seg mellom badet og soverommet.

Inne på konferanserommet.

Dette er gangen mellom badet og soverommet, og vi ser inn på badet.

Vasken på badet. Her ser vi den stanga som BSSW klaget på noen poster lenger opp. Den plaget ikke meg, men plasseringa er nok ikke helt optimal.

Dusjhjørne til venstre og vasken til høyre.

Vasken, toalettet og badekaret.

Soverommet. Ja, det var stort.

Minibaren. Brukte ikke noe fra denne. TV-en oppå minibaren var altfor liten til å passe i det store rommet. Var større TV på konferanserommet.

I tillegg var der et tekjøkken som jeg ikke fotograferte. Jeg hadde bestilt et helt vanlig rom, så dette var virkelig tidenes oppgradering, selv om den var helt bortkastet på meg som reiste videre tidlig neste dag. Har heller ingen status eller medlemskap hos Maritim. Betalte 119 euro for overnattingen. En master suite koster vanligvis godt over 400 euro. Så neste gang du skal arrangere et møte i Dusseldorf kan du jo ha det på hotellrommet ditt!

Last edited by WF-380; 17-08-2013 at 01:00.
Reply

Posting Rules