Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2009, 23:42   #21
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: De beste loungene du har vært i

Beste loungen jeg har vært i er Singapore Airlines Silver Kris Lounge i SIN. Det er 3-4 år siden nå, så det var i terminal 2. (Ikke den nye)

Det jeg synes var bra med denne var greie sitteplasser, hvileplasser og pc-plasser. Godt utvalg av mat og drikke. Flere varmretter, ostefat. Champagne og god XO cognac, fatøl med ølkrus fra kjøleskap. Dusj og toalettfasilitetene var av en klasse jeg aldri før har opplevd. Ved vaskene lå det en orkide, såpe og lotion. I dusjavlukket var det både deodorant og parfyme i tillegg til et utvalg av lotion, shampoo, såpe osv. Pluss orkideer. Jeg var meget imponert den gangen. Denne loungen kommer man kun inn i hvis man har biz billett med SQ. Eneste minuset jeg kan finne er at det ikke er utsikt ut mot rullebanen.

Av andre lounger jeg liker, er SK scandinavian lounge i CPH. Det er en liten oase som det alltid er fint å komme til. Samme med SK loungen på LHR.

TGs biz lounger på nye BKK er også greie. Men de har ikke hatt vin der de gangene jeg har vært der, noe jeg finner underlig.

LHs lounger er jeg derimot ikke så happy for. Sitteområdene deres er ikke det helt store. Synes det er mer som en ventehall. Ingen gratis internett og matservering har vært heller laber de gangene jeg har vært der. Synes også at de er mindre flinke til å fylle på når noe går tomt. Dessuten er tyske "loungedragons" noe for seg selv. Vennlighet kan fort bli veldig formelt i Tyskland, og der skal helst din loungetilgang kunne dokumenteres dobbelt. En gang jeg var innom Senator loungen i DUS var ikke dragen fornøyd med hvordan mitt boardingkort var skrevet ut og insisteret på å skrive ut et nytt.

Nederst på lista tror jeg faktisk loungen SK bruker i Birmingham, UK kommer. Ikke mye plass, flere flyselskaper som deler loungen og kun litt drikkevarer tilgjengelig.

En litt morsom lounge er LH sin lounge i Paderborn/Lippstadt. Fra PAD har de 2 daglige avganger til FRA med CRJ, men har fortsatt en liten lounge. Den har en kodelås på døra og koden får man ved innsjekk hvis man kvalifiserer for besøk. Den er ubetjent og har et enkelt utvalg av drikkevarer. Maken tror jeg man skal lete lenge etter.

Philippine Airlines loungen på MNL var en morom lounge. Den var relativt stor, med høyt under taket og god utsikt over flyplassen. (Dette er noen år siden - KLM brukte denne da) Godt utvalg i drikke, hyggelig betjening og så hadde de egen putting range der inne med utlån av puttere og baller! Aldri opplevd før!

CX sine lounger i HKG er også i en egne klasse. Gode dusjfasiliteter og god plass. The Long Bar var jo en morsom opplevelse. Det som skiller de 2 CX loungene på HKG fra andre er at all servering er betjent. Men man får jo det man ber om.

De loungene jeg har besøkt i Junaiten kan jeg være enig i at ikke er noe å skryte av. Men det kan jo ha endret seg til det bedre eller værre ettersom det er 6-7 år siden sist jeg var over there.

Til slutt vil jeg si at det er vel litt med lounger som med fly: Man får ofte en bedre opplevelse når det er lite folk enn når det er stapp-fullt.

Nå ble jeg tørst! Det er nok derfor jeg drikker (slik som Concorde gjør i kveld - hehe!)

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2009, 03:02   #22
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Min favoritt lounge ligger her i nabolaget...naermere bestemt paa Paine Field - Boeing Flight Delivery Center paa Everett. Her ligger det svaert saa ekslusiv Lounge paa bakke nivaa...med aapen doer ut til tarmac hvor leveransen foregaar....inne er det utmerket mat og drikke (fra Metropolitan Grill i Seattle). En er velkommen til aa spasere rundt maskinen paa yttersiden....foerste gang en AF 777-200ER....andre gang en AF777-300ER...it tillegg til utmerket mat aa drikke er det mange Boeing noekkel personell som har jobbet med maskinen som skal leveres....avsluttningen er i samme stil....vaere en av 5 passasjerer paa en 777-300ER PAE - CDG er bare helt konge....det siste Boeing gjoer foer doeren lukkes...er aa sette igjen en kasse med utmerket vin.....
Old 25-04-2009, 10:16   #23
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hei

For å ta mine egne...Malaysia Airlines sin lounge i Kuala Lumpur var veldig flott. Vi var på loungen i hovedterminalen og den var ikke så stor men den var veldig fint innredet, man kunne ta mat eller bestille en del retter og få det servert på bordet, flott utsikt til flyplass området og dusjfasilitetene var veldig fine.

Emirates loungen i London var fin den også...veldig bra utvalg av mat, flott utsikt til den ene stripa på Heathrow men kanskje litt kjedelig interiør.

Av de som har vært en skuffelse...vi var på American Airlines sin lounge på JFK for noen år siden...og der fikk vi kun lov til å få 2 gratis øl før vi måtte begynne å betale for det.

Jeg hadde også forventet mer av Emirates loungen i Dubai forresten. Ja, den var stor, hadde godt med mat, det var mange dusjer etc. Men den var veldig åpen og til og med åpen rett ned til terminal delen...dermed ble det litt støyende og ukoselig.

Bristish Airways lounge på T5 (det er vel flere men jeg var innom den man har tillgang til ved business billett) var også veldig bra med mye god mat, godt utvalg av vin osv.
Old 25-04-2009, 16:19   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt er verdens beste lounge, det er den eneste loungen jeg tar meg ekstra tid til aa stoppe de faa gangene man flyr F. Lufthansas First Class lounge i FRA er ogsaa flott.

Verste lounger er vanskelig aa si, men i Europa er det jo alle kontraktsloungene (Diners etc). I USA er RCC paa MCO rimelig elendig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2009, 04:30   #25
Utflyttet
Ute på tur

Mine erfaringer er at ingen så langt har overgått Virgin Clubhouse på Heathrow.

For en vanlig og effektiv lounge så er faktisk SAS sine Scandinavian-lounger på OSL/CPH veldig OK.

Arrivals-loungen til BA på LHR har jeg prøvd for noen år siden, den funket også veldig bra.

Av lounger som kan forbigå i stillhet og gremmelse så vil jeg trekke frem stort sett det jeg har sett av innenriks i USA, og den der ene generiske loungen på NBO, som generelt alle kategoriseres som "høl".

SQ sine nye lounger i nye T3 på SIN kan forbigåes i stillhet og er en stor skuffelse.

I kategorien over lounger jeg ønsker meg til så er vel det LH sin FCT i FRA som er øverst.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2009, 16:22   #26
Extra230
ScanFlyer Blue

Av bra lounger jeg har brukt vil nevnes:

- LH HON/First i FRA, helt praktfull, men selvsagt kun tilgjenglig når man flyr F eller er HON.
- Swiss i ZRH, flott bygget og innredet, bra mat og drikke.
- Delta Crown Room på MCO, en helt annen klasse enn alle RCC jeg har besøkt. Brukes også av LH.
- SK på OSL og CPH må sies å være bra blandt de lokale.
- SQ på LHR er en liten oase med bedre mat og drikke enn SK/AC-loungen.
- AC Maple Leaf i YVR, romslig, fint innredet, fin utsikt.

Dårlige:

- SK på CDG, et lite plankeskur ute ved gaten, dårlig mat og drikke, toalett på gangen.
- RCC generelt (har vært i mange), NRT og HKG er hederlige untak.
- De fleste LH loungene i FRA og MUC, greit utvalg av mat og drikke, men for små og overfylte.
- SQ i BKK, et lite kott, gå heller til TG
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2009, 16:39   #27
Roxman
ScanFlyer Gold

Som den unge Econemy reisende jeg er, så er den beste loungen jeg har vært på, McDonalds i Frankfurt (Terminal 1).. Godt utvalg av mat å drikke, dog mot betaling og uten alkohol. Renholde var meget bra, selv om stolene var litt i det hardeste laget. Utsikten mot Taxiway å runway var upåklagelig Anbefales på det sterkeste.. Ikke ofte en kan se en B777-300 fra Varig bli looset og lastet ut gjennom et McDonald's vindu
Old 27-04-2009, 18:04   #28
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Dårligste jeg har vært på er nok Dinersloungen på NRT. Maten består av små poser lokalt godteri og det er max en øl per person
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2009, 02:27   #29
view
ScanFlyer Gold

Virgin Clubhouse på Heathrow er det kuleste loungen jeg har vært i, den var meget bra selvom det teknisk sett bare er en C lounge. Likte innredningen godt, spiste a la carte, lap tops til lån, får bordservering med det man ønsker å drikke inkl ekte Champis, samt masasje/frisørsalong. De har også pooltable, diger TV, bibliotek, shoe shine service. Alt inkludert. Søkte tilflukt der med SQ F billetter, den overgår lett SQ sin SKL F på LHR. Synd denne tilgangen med SQ billetter visstnok forsvinner fra 1.mai.

Har tilgode å oppleve LH F lounge/terminal. SQ sin vanlige F lounge i SIN T3 er ok, det står en kokk og fikser noen enkle retter men det var ikke allverden. The Private Room sier å være bedre, men der kom jeg ikke inn. Derimot likte jeg veldig godt SQ sin First Class Check-in Lounge på T3, herlig, smidig privat innsjekkingsopplevelse hvor man kan sitte i ro og mak, før man blir geleidet til en dedikert immigration før man er inne i terminalen. En god start på turen!
view is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2009, 08:18   #30
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Hvordan var den gamle Braathens-loungen på Gardermoen? Den fikk jeg aldri besøkt... Sjekk denne gamle Aftenposten-artikkelen:

Quote:
Braathens har det beste VIP-rommet

Braathens lounge er den klart beste på hovedflyplassen, og får toppkarakterer for innredning, plass, arbeidsløsning og matmeny.
http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d55242.htm
Old 29-04-2009, 08:47   #31
jb1
ScanFlyer Rusty

Jeg flyr lite business, men jeg gleder meg til å prøve en BA lounge på Heathrow T5 i mai. En annen som hadde veldig god mat til frokost og som ellers var behagelig er Iceland Airs Saga lounge i Reykjavik. Av Diners lounger er det ingen som utmerker seg voldsomt, men jeg liker når man får ordentlig mat, ikke bare snacks, det finnes i København, Stockholm og Wien. De dårligste av Diners-loungene jeg har vært i var på TokyoNarita og den nedlagte på Frankfurt Main. Sistnevnte lå svært godt gjemt og var liten og trang.
Old 05-05-2009, 19:36   #32
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Diners loungen i Dubai vil jeg anbefale paa det sterkeste, selv om den er ganske liten er den hyggelig, matutvalget er veidig bra - minst 10 varmretter og mange kaldretter - mange typer oel og annet boblevann, og som regel 21 aar gammel whisky.
Dette er uten tvil den best Diners loungen jeg har vaert i, og den drives sammens med blant annet Qatar Airways sin first class lounge, samt first class i diverse andre selskap...
Old 21-06-2009, 17:14   #33
Klette
ScanFlyer Blue

Vil vel si at Emirates Biz lounge i Dubai er den beste jeg har vært på, spesielt da jeg fløy 380 til Heathrow.
Betjent bar hvor de serverte gul enke. Så var det bare å spasere småbrisen rett til 380 gate'n som gikk rett ut ifra loungen og inn i øverste etasje på flyet. Der var det å gå rett bak i flyet og drikke mer champagne i baren.

Emirates på Heathrow og i Mumbai er også bra, liker at de serverer fransk champagne av gode merker, istedenfor musserende vin slik som de fleste andre selskaper.

Fløy first fra Mumbia til Dubai, da serverte de Dom Perignon til 1000 kroner flasken, turen skulle vært lenger enn 3 timer.

Ellers er jeg enig med at Singapore Kriss lounge i Singapore er meget bra, utvalg og alt. Da jeg kom inn der stod det en knusedeilig malay dame og tok meg vennlig imot. hun lurte på hva hun kunne gjøre for meg. Litt annerledes en de sure pensjonistene nede på Kastrup.

Likte også first med Thai i Bangkok, flydde biz så jeg hadde strengt tatt ikke lov å gå inn der men jeg gikk feil. Hadde allerede bestilt ett glass i baren før de fikk forklart det til meg. De snille thai damene lot meg få drikke opp før jeg gikk inn i biz delen. Den er også veldig fin. Hjelper veldig mye at thai menneskene er så vennlige. God service.

I europa syns jeg at Schipol er grei, den har fin design, og gode bad. Veldig greitt å ta en dusj der etter en natt flight langt vekk ifra. Mat utvalget kunne godt vært bedre.

Kunne tenkt meg å prøve first terminal i Frankfurt. Flyr biz, så jeg har prøvd å oppgradere men det var vanskelig grunnet tilgjengelighet...

Klette
Klette is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2009, 02:10   #34
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hvordan var den gamle Braathens-loungen på Gardermoen? Den fikk jeg aldri besøkt... Sjekk denne gamle Aftenposten-artikkelen:

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d55242.htm
Loungen i seg selv var ikke veldig flott, men serveringen av mat var best paa OSL mens Scandinavian Lounge vant paa drikke. Saa tok jo SAS over Braathens og i sin master plan fikk de nedlagt innenriks loungen i ett par trekk: Steng SAS lougene for innenriksbruk, kun tilgang for internasjonale flighter. Bygg om inngangene slik at man ikke kan gaa tilbake til aa slippe inn innenriks igjen. Steng deretter svensk og norsk innenriks lounge, men aapne opp den svenske loungen etter "press" slik at det landet som bidrar til at SAS tjener penger faar det daarligste tilbudet

Last edited by Tommy777; 22-06-2009 at 02:12.
Old 22-06-2009, 23:05   #35
Eirik
Livsnyter

Braathens loungen må vel ha vært den på OSL som har hatt overlegent best mat, ja. BU kastet omtrent BRA-card poeng etter en i de dager, husker det t.om. ble kreditert poeng for flighter en avbestillte/ ikke gjennomførte; hadde Gullkort de siste årene, og ´måtte´alltid en tur oppom før avgang (enten en hadde tid til det eller ikke.. :-)
Synes sånn sett at Lounge-adgang rundt om i verden noen gangen kan bli en slags tvangstanke/ skylapp; man haster avgårde til ofte helt middels lounger, i steden for å sette seg ned ved en spennende restaurant (der de finnes; fx.BKK )
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2009, 00:53   #36
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roxman View Post
Ikke ofte en kan se en B777-300 fra Varig bli looset og lastet ut gjennom et McDonald's vindu
Det kunne du ikke se fra McDonalds heller. Varig hadde ikke 300, men 200 av 777
Old 23-06-2009, 17:06   #37
stistens
ScanFlyer Blue

beste lounge som jeg har vært på er

1 Quantas Lounge LAX
2 CO Lounge EWR 1 etg
3 CO lounge EWR 2 etg

dårligst er

Diners loungen som var på LHR den var trist den ..

Fra 2007

Corona Airlines @ Airline Manager

Stian
stistens is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2013, 23:40   #38
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Ser jeg var litt lounge novise når denne tråden var oppe sist, så jeg stribumper den litt her jeg sitter og burer i bøttekottet på LAX TBIT. Det burde være påbudt med vinduer i en lounge.

Favoritter

1. Galleries First LHR T5 - "Sir, yes sir, absolutely sir"
2. Concorde Room LHR T5 - Brillefin GT som sier BONG(!!!!)
3. Qantas First Sydney
4. Qantas First LAX
5. Thai First Class lounge BKK

Kontrafavoritter

1. Business Class lounge/PP Krakow - Gud hjelpe meg etc etc
2. Business Class lounge/PP Katowice
3. Business Class lounge St Petersburg
4. Lufhansa (kontrakt) Istanbul
5. Her jeg er nå. LAX International Loung (Tom Bradley Terminal)
5,5. SAS lounge på AMS
5,6 Holdt på å glemme BA sin First Class lounge på SEA, he he he. Mindre enn en utedo, og maten hentes i Business loungen. Dog mer morsom enn dårlig.

Så sånn var det med den saken. DM-gjengen vil helt sikkert argumentere for LH sin First Class terminal, men der har jeg altså ikke vært.

Så nok et synseinlegg fra oversynsemester Fnate.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 12-01-2013 at 23:51.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2013, 00:46   #39
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Gøy at denne ble tatt frem i lyset igjen!

Har også opplevd litt siden sist, og uten å ha prøvd LH F lounge/terminal eller BA sine diamantstuer, må jeg si at TG sin F lounge i BKK ikke var så verst! Liker egen restaurant i loungen, og egen servitør som fotfølger en og oppfyller hvert minste ønske.

TGs lounge i HKG var heller ikke så verst. Bra mat og egen side for F, som vel egentlig ikke var no annet enn mer fredelig, og egen servitør som spurte hvor høyt når man kommanderte hopp. Dog skal de ha trekk for manglende Champers.

Senatorloungene i FRA B og MUC er blitt mange hakk bedre etter oppgraderingene. Dog er matutvalget fortsatt kjipt. Og drikkeutvalget kunne saktens blitt bedre.

Ellers holder jeg gullstuen på CPH som en lokal favoritt! Helt greit der, selv om mat og drikke nok kunne vært hakkene bedre!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2013, 06:54   #40
C-klasse
ScanFlyer Blue

Beste: Oman Air sin Business lounge i MCTBKK.
Masse godt drikke, skikkelig bar. Buffet, plus a la carte meny.
Dusj med alt tilbehør og skikkelig wifi. Og veldig god plass.
Og 15 min massasje hvis du ønsker det.

Dårligst.
Serviseair / SAS sin lounge i Manchester.
Helt enkelt trist og kjedelig.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules