![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for svar ang FR Aviation
![]() Har et bilde som jeg har fått tak i av 6-7 stk av dem linet opp på BGO. På bildet har de hvit kropp med blå hale og blå skrift så det er nok en del år siden det er tatt. Y
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Etter det jeg hørte så var det en Canadisk B763 som kommer..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har logget følgende Falcons fra FR-Aviation G-FRAD, G-FRAO, G-FRAP, og G-FRAW.
FRAW var en hyppig gjest over midt Norge i forbindelse med øvelse på Ørlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Alle mann til Canon'ene! Sorry - nikon passet ikke inn denne gang... Jeg håper folket tar bilder og skriver til Flygnews?
![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Blir liv her oppe med Cold Response. Skal bli artig å jobbe med noe annet enn bare F-16. Føler meg heldig som får være med på øvelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
G-FRAD logges over midtnorge akkurat nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg har visst gått glipp av denne - her burde jeg jo ha vært ute og forsvart nicket mitt.
![]() Jeg kan bare legge til at det finnes noen veldig fine bilder av DA-20er fra 717 skv og FRA sammen fra NATO Air Meet 2005 på Ørlandet, tatt av fotograf Morten Granhaug. De ligger dessverre ikke åpent ute noe sted i dag som jeg kan se. Han har imidlertid fått med en ensom FRA Falcon på Bold Avenger 2007: http://www.mortengranhaugfoto.com/ar...r07/bar07.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og 1x DA-20 Jet Falcon ble observert 1000-1500ft i en skarp sving over Bodø Havn i går! Sykt å se den så lavt...
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flyet var her på basen her i går. Kommer innom med jevne mellomrom. Tok en tur innom shelteret hvor flyet stod og tok en titt. Alltid gøy når DA-20 kommer på besøk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og da tror jeg Tyskerne har kommet til Bodø!
Hørte først en GAF687 tidligere i dag, og nå GAF981 på vei inn til Bodø. Noen som kan bekrefte at begge 2 er C-160 Transall? Og hvor kom de fra?
![]() |
#33 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og akkurat nå kl 13:50 lokal tid, er en A340-200 med reg F-RAJB , (flightnr CTM1079) på vei inn over Norge over Telemark/Vestfold i 39000ft, og 13 grader retning. Noe å glede seg til for de som er der den lander !
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 09-03-2009 at 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men spørsmålet er hvor den skal lande..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selvsagt! Men er det ikke sannsynlig at dette har med Cold Response å gjøre?
da er det vel Bodø, Evenes eller Bardufoss.. ?
![]() |
#36 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vel, dersom du vet hvor den kan ha tatt av fra, kan man jo prøve Narrow Route hos IPPC.
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror denne der er på vei til enten EVE eller BDU muligens BOO og, noe som kan være stor sannsynlighet for!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Slik kan det gå, bare i et ledig øyeblikk på jobben hvor jeg tenkte jeg sjekker flyradar om det er noe morsomt å se. Det var det ![]() Nå tilbake til arbeid.. Hadde jeg arbeidet i nord ville jeg satt meg i bilen.. vel om det var innafor 20 el 30 mil kanskje...
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fellowship:
Slik jeg leser det du skriver her, virker det som om du mener at det jeg skrev var negativt ment... Det var ikke negativt ment i det hele tatt, jeg lurte bare på om du kansje visste hvor den kan ha tatt av fra, slik at man kan se om man finner den hos IPPC uten å måtte prøve samtlige Franske flyplasser... Forøvrig så er det en Belgisk C-130H [CH03] på veil til Evenes as we speak.
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Nei ingenting negativt hverken ment eller oppfattet. Bare moro med store fine fly. Og takk for info om IPPC, dette kjenner ikke jeg til. Alle fly som kommer uventet, er en glede ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BOO Cold Response 29/2-9/3 | Olebno | Spotteralerts | 0 | 24-02-2016 19:21 |
Cold response 2011? | Trdfly | Småprat | 3 | 26-02-2011 17:30 |
Cold Response 2009 | catocontrol | Bilder & foto | 24 | 27-03-2009 16:31 |
Cold response 2008 | catocontrol | Flyforum | 43 | 10-09-2007 23:30 |
Cold response 07 | catocontrol | Flyforum | 25 | 06-03-2007 18:29 |