![]() |
|
![]() |
#21 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
God ettermiddag fra OSL
Rolig dag med ganske mye som skal gjøres. Men fikk i alle fall hilst på Reidar med frue. Så det kan rapporteres at de er trygt på vei over dammen. Blir nok en travel ettermiddag i dag. Har et par tonn med snø på taket og et par stk hverandaer som må måkes. I tilegg har jeg en løs avtale med et par naboer ang snømåking på vår felles garasje. Og når det er ferdig så har jeg en ørliten byggeplass i stua/kjøkkenet hvor en vegg ble revet i går, bare en ørliten overaskelse med et ventilasjonsrør inni veggen, big surprise. Tror det skal kunne jobbes rundt det og at jeg kan greie prosjektet uten alt for store enringer i rør og vegger. Ha en trivelig dag S |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God eftermiddag!
Sitter och skriver för glatta livet innan jag går på en tidig konsert samt möter upp livstidsdiktatorn på Uppsala C för Pizza och rödvin. Önskar alla en strålande måndag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God ettermiddag fra Oslo. Her nytes siste dag med perm i strålende solskinn, før DY bringer meg tilbake til BOO i kveld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God ettermiddag fra et mildt men vått TRD! Riktig god tur til SQ 777, håper ferden over dammen blir super
![]()
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
FlyKirurg
|
![]()
Ettermiddag fra Kristiansand
Skoledag er unnagjort, nå venter jobben frem til 21.30. Deretter er det vel å lese på PPL-eksamen som jeg har dårlige vibber om, samt å jobbe med to prosjekter som skal leveres innen torsdag. Sukk, det er vel derfor jeg drikker.......cola for det meste. ![]()
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Lykke til med studiesøking, LN-AØR! Synes eiendomsmeglig egentlig er et interessant konsept, i Norge kreves det nå en bachelor(eller må du ha en master også?) - mens det er (deltids-)jobb for husmødre, e.g. krever ingen utdannelse i USA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, jeg mente det var noe kurs. Jeg vet at football coachen og gymlæreren på min high school var realtor på kvelden... Det er ihvertfall ganske langt unna høyere utdannelse! For all del - finnes jo en del realtors som har slått seg opp og gjort det bra, men hele konseptet er jo totalt annerledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Vil vel ikke si at moralen og kunnskapen til eiendomsmeglerne i Norge er det spøtt bedre enn her. I USA er risikoen mye større dersom du finner på shenanigans så selv om det er mange scumbags her borte også, tror jeg det er vel så seriøst som i Norge. God morgen fra Chicago! Her er det sol og noen få minusgrader på morran. Onsdags aften bærer det til sol og varme i Florida, faktisk rett nede i gata fra der Reidar skal bo en natt i Ft. Lauderdale! Blir forhåpentligvis en frokost sammen torsdag. Last edited by Tommy777; 23-02-2009 at 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Imidlertid har du dobbelt så mange meglere, ettersom du som kjøper også er forpliktet til å ha megler .. i tillegg må du hyre inn advokatfirma for kontrakten. Så det er mye kjøtt her som man godt kunne kvittet seg med .. noe av dette er IMHO godt på grensen til 'lovlig bondefangeri' .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Arizona - med mye konservative mormoner og indianere som gjør som de vil(jfr. intet påbud om belte i baksete og lov til å kjøre med passasjerer på lasteplanet av pickup-en) - er kravet 90 klasseroms-timer, så det skulle vel bare være tre uker med full-time-kursing. I tillegg må de visst ta hele SEKS klasseromstimer med contract law! (Skulle vel tilsi et dagskurs). Realtor-foreningen krever også at du tar et lite kurs i Etikk.
Så det varierer vel fra stat til stat - mener også å ha hørt tre måneders kursing et sted. Det var ganske artig når en venn av meg fra Norge var over, og skulle bli "eiendomsmegler" - en venn av familien som var over for dinner var litt overrasket over at han ikke hadde høyere mål. Og for all den, LN-AØR - ikke la dette påvirke valget ditt!! EDIT: I Az tror jeg ikke du er forpliktet til å ha realtor som kjøper - det skjer en del kjøp og salg av eiendom "mellom privatpersoner" uten bruk av realtor, men det påståes at prisen blir bedre (for selger...) ved bruk av realtor... Last edited by JoeW; 23-02-2009 at 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Privat salg/kjøp er fullt lovlig og mulig men man bør ha god peiling før man innlater seg på noe slikt .. og de fleste meglere vil ikke røre en 'for sale by owner'-listing med en 10-fots påla .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har selv forlengst innsett hvilke realiteter som gjelder i dette gamet. ![]() Hadde jeg kjent deg personlig hadde du fått en telefon av meg i kveld... Lykke til! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God aften fra Mosjøen!
Det har kommet noen cm med hvit nedbør i dag også, ganske fornøyd med å ha kontorarbeid ja ![]() Ellers er det klart for den årlige sjekken av landets forsikringsselskaper. Forsikringene skal fornyes, så hvem går av med seieren i år . . . ![]() E!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen fra Lillestrøm! | Concorde98 | Flyforum | 17 | 29-06-2016 21:52 |
God morgen fra Lillestrøm | SQ 777 | Flyforum | 15 | 09-01-2015 13:14 |
God morgen fra Lillestrøm | SQ 777 | Flyforum | 20 | 28-07-2014 17:23 |
God morgen fra Lillestrøm | SQ 777 | Flyforum | 21 | 16-12-2013 20:05 |
God(?) morgen fra Lillestrøm | SQ 777 | Flyforum | 15 | 19-12-2011 20:09 |